Anonym (Perka) skrev 2023-08-06 00:42:53 följande:
Jag känner också för människor som fötts med dåliga förutsättningar, men min empati och medkänsla dör när jag ser vad de skriver om kvinnor, medan de inte kan nämna en enda grej de gjort för att hjälpa sig själva.
Jag träffar i stort sätt dagligen unga killar som kämpar med utanförskap och det är livsfarligt att bara hänga med huvudet och ge upp när du är nära kanten, du kommer spolas över den.
HÄR behöver vi som samhälle göra en insats, sträcka ut en hand och hjälpa dem från arbetslöshet, kriminalitet och psykisk ohälsa. Det kan räcka att bara lyssna.
Kolla upp hur det ser ut där ni bor, tror säkert det finnsett flertal föreningar där man kan bli voluntär.
Här jämförde du incels med kriminella där båda grupper är unga killar som kämpar med utanförskap. För de kriminella behöver samhället tydligen göra en insats, sträcka ut en hand och hjälpa dem. För incels har du dock ingen empati och medkänsla. De har ju "fått allt gratis" redan och behöver ingen mer hjälp.
Det är en intressant prioritering. Jag tycker att vi ska straffa kriminella mycket hårdare idag istället för att hjälpa dem. Gruppen incels, som inte har begått några brott, borde vara mer förtjänt av samhällets empati och medkänsla. Det är dock bara mina värderingar. Jag inser att det är många svenskar som tänker annorlunda och hellre bryr sig om de kriminella.
Den inställningen borde dock inte göra någon förvånad över att vi har både så många incels och så många kriminella.