• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-17 22:34:35 följande:
    Fast det är inte det. Läs bara vad kvinnorna skriver i tråden. Incels är inte intressanta för dom, och det beror inte på att dom inte har sex. Incels ser det enbart från sitt perspektiv. Eftersom de då ser det som en kvantitativ fråga så förväntar dom att kvinnor ska ligga med incels om utbudet stryps. Kvinnorna kommer inte att göra det. Det är enkel logik. Skulle det bli 100% fler kvinnor så genererar det inte fler ligg för inceln.

En attitydförändring gentemot kvinnor måste ske. Allt handlar om inceln, inte samhället/ andra män eller kvinnor.
    Samma personer som skriver det kan åtminstone tänka sig att inleda relationer med män utan tidigare erfarenhet av relationer, vilket i ärlighetens namn inte skiljer sig så mycket från incels.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:33:02 följande:
    Det är odemokratiskt att styra människor. eller tycker du det är demokratiskt om vi istället enas om att låsa in alla incels? Vi kan ha omröstning om det här i tråden, om majoriteten säger ja måste det ju vara demokratiskt framröstat. Eller är det inte lika kul?
    Att låsa in folk utan anledning är odemokratiskt. Att vilja ha regler för en digital tjänst är inte odemokratiskt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:46:37 följande:
    Så du tror att dessa män kommer bli så förkrossade av att apparna avvecklas att de slutar ragga? Och som en magisk ande som gjort sitt så blir alla incels trevliga, charmiga OCH goda värderingar och människosyn, och de ensamma männen som är exempelvis blyga vågar helt plötsligt  prata med någon på lunchrasten? märk väl skillnad på incel och ensam man
    De populäraste männen kommer alltid att klara sig och ha ett bättre utgångsläge, men försprånget skulle minska.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:41:57 följande:
    Vidareutveckla? På vilket sätt hålls män tillbaka som grupp? Och män/kvinnor ska bara hållas tillbaka inom sex och relationer? men i alla andra områden ska vi ha friheter menar du? undra varför. sex och relationer är det mest intima vi har, men SJÄLVKLART ska farbror staten ta vår intimitet från oss så även kalle palle roffe leffe och övriga incele med får knulla lite.
    Det har jag väl redan beskrivit flera gånger hur det uppstår en könsobalans.

Nej, de flesta andra områden är också begränsade som att köpa alkohol till exempel.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:24:01 följande:
    din verklighetsuppfattning är skrämmande. hur vet du att jag inte har en medkännande attityd? bara för att jag inte kunde bry mig mindre om de som är otacksamma och som inte kan ta ansvar för sitt eget liv? varför lyckas så många men inte du/ni incels?
    Jag menade att du visst har en medkännande attityd. Problemet är att vi har för många som har medkännande attityder, men för få som faktiskt gör saker för att lösa riktiga problem som finns.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-17 22:59:01 följande:
    och vad vill du uppnå med detta? vill du legalisera detta så ensamma män/incels kan få sin *sexkvot*????
    Nej, jag vill inte legalisera det. Jag vill visa på hur polisen jobbar för att förhindra att folk har sex på fel sätt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-06 00:42:53 följande:

Jag känner också för människor som fötts med dåliga förutsättningar, men min empati och medkänsla dör när jag ser vad de skriver om kvinnor, medan de inte kan nämna en enda grej de gjort för att hjälpa sig själva.

Jag träffar i stort sätt dagligen unga killar som kämpar med utanförskap och det är livsfarligt att bara hänga med huvudet och ge upp när du är nära kanten, du kommer spolas över den. 

HÄR behöver vi som samhälle göra en insats, sträcka ut en hand och hjälpa dem från arbetslöshet, kriminalitet och psykisk ohälsa. Det kan räcka att bara lyssna.
    Kolla upp hur det ser ut där ni bor, tror säkert det finnsett flertal föreningar där man kan bli voluntär.

Här jämförde du incels med kriminella där båda grupper är unga killar som kämpar med utanförskap. För de kriminella behöver samhället tydligen göra en insats, sträcka ut en hand och hjälpa dem. För incels har du dock ingen empati och medkänsla. De har ju "fått allt gratis" redan och behöver ingen mer hjälp.

Det är en intressant prioritering. Jag tycker att vi ska straffa kriminella mycket hårdare idag istället för att hjälpa dem. Gruppen incels, som inte har begått några brott, borde vara mer förtjänt av samhällets empati och medkänsla. Det är dock bara mina värderingar. Jag inser att det är många svenskar som tänker annorlunda och hellre bryr sig om de kriminella.

Den inställningen borde dock inte göra någon förvånad över att vi har både så många incels och så många kriminella.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-08-18 00:26:54 följande:
    Nej,men du skrev ändå att hennes man var en incel,.men inte min.
    Fast båda verkar påminna om varandra i mångt och mycket.
    Så vad är då skillnaden?
    Ingen av dem var uppenbarligen incels.
    Din man var en incel. Har aldrig hävdat något annat. Om du skäms över uttrycket incel är inte relevant för sammanhanget.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?