-
eller hur. Märkligt hur en man kan veta sig mer om kvinnors verklighet än kvinnorna själva. ännu ett sätt att försöka förminska våra tankar och åsikter och underminera kvinnor. Kvinnofientligt och misogynt enligt vissa men tydligen bara *manlig erfarenhet* enligt någon?Anonym (Perka) skrev 2023-08-27 14:01:28 följande:Men vad baseras din verklighet på då, som ska räknas mer än de kvinnor som skriver här?
-
Det finns kvinnor som ansöker till idol med, betyder det att alla vill bli artister? Kvinnor som söker till big brother, betyder det att alla kvinnor vill övervakas 24/7? du fattar inte själv att det finns vissa kvinnor, precis som vissa män som vill synas i tv på ett eller annat sätt? Utan det som syns på tv är hur alla kvinnor är menar du? med ditt resonemang är alla män på samma sätt som tv och media presentar män. Som brottslingar som begår olika våldsdåd.Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 13:55:22 följande:
Nä, såklart att "ingen" känner igen sig i det scenario jag ritar upp. Ingen kvinna i hela världen skulle acceptera att få en man tilldelad, eller hur?
Men hur är det i verkligheten , dvs utanför den konstgjorda feminist miljön här i denna tråden?
Hur många kvinnor är det då som vill få en man tilldelad av staten i verkligheten?
Ta t.ex. TV-serien "Gift vid första ögonkastet" där själva idén är att staten (representerat av SVT) tilldelar kvinnan en man (och tvärtom). Självklart är syftet ur SVTs synvinkel att få höga tittarsiffror, men det saknar ju betydelse för resonemanget som sådant.
Det som är intressant att många kvinnor har anmält intresse för att medverka och få en man tilldelad, att gifta sig med. Rekordmånga anmälde intresse för att medverka 2022. Trots tevekameror har tusentals kvinnor anmält sig. Jag uppskattar att hundratusentals kvinnor hade anmält om dom hade sluppit själva Teve-medverkan.
Om vi pratar tittare av programmet är det miljontals. Min gissning : minst 70% kvinnor.
Så självklart finns det intresse från kvinnor på frivillig basis få en man tilldelad. Det är absolut inte fråga om att tvinga någon kvinna (eller man) till detta, inte heller böter eller likn. Det behövs inte.
Vad märkligt, hur det som står här i tråden skiljer sig från verkligheten. Ni som vill ge sken av att ni representerar ?Alla? kvinnor.
-
Är du knäskål på riktigt? Du har missat att de som är med i serien anmält intresse FRIVILLIGT. Staten har inte bara hämtat upp slumpmässiga människor. fy fan för sådana som försöker förvrida sanningen så jävla genomrutten människosyn.Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 16:38:19 följande:
TS,
Vi har idag resonerat oss fram till att det är FULLT möjligt för staten att tilldela kvinnor till män (och tvärtom).
Det sker redan idag i liten skala i teve-serien som nämnts.
Alla mothugg som du får att det inte är möjligt att tilldela har härmed bevisats som felaktiga, eftersom det redan sker.
Självfallet kommer det att finnas individer som inte vill detta och då får man respektera detta. Alternativt får man tvinga folk till detta. Personligen är jag tveksam till att tvinga människor till en sådan sak.
Skall staten verkligen ägna sig åt att tilldela människor och relationer?
Tydligen tycker staten (SVT) att det är okey och inte moraliskt tvivelaktigt eller att det är koppleri. Det är enligt staten okey att använda skattepengar till att tilldela människor inom ramen för dokusåpa.
Mitt personliga svar är kanske, absolut värt att undersöka.
-
hoppet är det sista som överger än. Men ja. Det är väl dags att ge upp hoppet. Vissa rövhattiga människor är bortom räddning och kommer få vad de ger i sinom tid, dvs bajskorvar tillbaka.Anonym (Intet nytt under solen) skrev 2023-08-27 16:50:16 följande:Men fatta att dessa muppar antingen bara driver eller är helt bortom räddning.
Det är ett åttonde underverk att någon ens ids kommunicera med dem. -
Varför anmäler sig inte dessa incels till denna dokusåpa då? Om de nu tror man blir tilldelad partner. Borde väl vara enklare än diverse lagändringar för appar? Förespråka det då istället, då blir det ju *frivillig tilldelning* så kan vi se hur lyckade dessa äktenskap blir när ena parten är misogynAnonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 20:39:57 följande:Nej, jag ljuger inte.
Om du lite mer noggrant läser vad jag (obs! jag) har skrivit så ser du att jag anser att man INTE skall tvingas till tilldelning, det skall vara frivilligt, som i dokusåpan. -
ska staten pracka på de misogyna psykologhjälp? eller hur ska dessa misogyna själva ta psykologhjälp? Det är hela nyckelfrågan. Hur ska dessa själva ta den hjälp som finns att tillgå? när de inte ens inser att det är de som behöver hjälp? Du tror inte dessa individer istället kommer lägga all börda och skuld på sin partner? *om bara du ställde upp på sex vore jag gladare*, *om bara du tackade för att jag hjälper till att städa* *om bara duuuuu?.*Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-27 21:10:15 följande:Det kanske dessa Incels har gjort också, vem vet.
Men SVT kan bara ta emot 5-6 personer av resp. kön.
Jag ser heller inte att misogyn skulle vara ett permanent tillstånd.
De psykologer, sexologer som staten uppenbarligen har som resurser kan då minimera misogyniteten innan giftemålet. -
det är inte orättvist utan en konsekvens av dina misogyna idéer. Vill du inte att vi ska racka ner på dina fascistiska idéer, sprid dom inte. Enkelt löstAnonym (hej) skrev 2023-08-28 17:44:21 följande:Fast om de personerna inte håller med om det så är det orättvist att du väljer att inte respektera dem för deras åsikter pga en stämpel som du själv sätter på dem.
I USA anklagas alla republikaner, halva befolkningen, för att vara misogyna rasister och det är detta som skapar den farliga polariseringen. -
På vilket sätt är detta jämförbart med sex? Som inte är en lagstadgad rättighet?Anonym (hej) skrev 2023-08-28 17:49:06 följande:Om vi hade pratat om att kvinnor diskrimineras i vården, i arbetslivet, av pensionssystemet eller att de får ta för mycket ansvar hemma så hade tonläget i diskussionen varit helt annorlunda. Ingen hade sagt att kvinnor bara ska acceptera att det är så.
-
Det är inte heller demokratiskt att respektera rasistiska åsikter, nazistiska åsikter eller kvinnofientliga. om du vill ha respekt: bemöt folk med respekt. Respekt är inte något du har eller får, det är något man förtjänarAnonym (hej) skrev 2023-08-28 19:01:38 följande:Det är inte ett demokratiskt synsätt om du vill att de som har andra åsikter än dig ska hålla tyst.
-
Men då kan männen välja att sluta använda appen. Det finns andra sätt att dejta. Att bli vald är inte en rättighet, ingen kvinna har skyldighet att svepa jaAnonym (hej) skrev 2023-08-28 19:19:04 följande:Det är redan så idag i praktiken. De attraktiva kvinnorna syns men de ger inga matchningar förutom till en liten del av männen och det gäller för övrigt oattraktiva kvinnor också.
De flesta män har det redan så hemskt idag som ni beskriver den situation som skulle uppstå för kvinnor. Det säger väl allt om att män inte värderas lika högt som kvinnor i diskussionen.