Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:19:07 följande:
    Han menar att de som gör fler mål behöver bidra mer tillbaka.
    Men det är ju orättvist att han gör så mycket mål. han borde avstängas och få matchstraff och böter. Det är så er logik går
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:21:36 följande:
    Att kvinnor och män kan inte anstränga sig lika mycket då män och kvinnor bidrar olika till hur batn skapas. 
    var diskussionen hur barn skapas? Du vet att kvinnor kan skaffa barn själva på klinik utan en penetrerande penis va?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:22:16 följande:
    Din logik är att det bara går att jämföras när det passar er det bra 
    Din avsaknad av logik gör att det inte går att diskutera alls. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:22:33 följande:
    Samhället blir inte bättre om alla inte upplever att de är med på tåget. Du kan inte ta bort kritiska röster och kräva att alla ska vara nöjda med samhället när de inte är det.

Lyssna på den här låten från USA som har blivit viral. Den beskriver hur många män känner en uppgivenhet över att leva i ett samhälle som skiter i hur det går för män:
    Young men are putting themselves
    Six feet in the ground
    'Cause all this damn country does
    Is keep on kicking them down
    Lord, it's a damn shame
    What the world's gotten to
    For people like me
    And people like you
    Wish I could just wake up
    And it not be true
    But it is
    Oh, it is
    åh wow, kände verkligen sån sympati för incels efter denna låt. (ironi)
    problemet är att förr hade mannen makt i samhället, i hushållet, på arbetsplatsen. Mannen behövde inte göra något speciellt mer än att vara man. Så hade han magiskt rösträtt, familjens försörjare och nästintill garanterad bra jobb.

nu för tiden:
    kvinnor har kommit ikapp. Kvinnor har jobbat, kvinnor har kämpat, kvinnor har fått mer eller mindre skrika sig hesa för att uppnå samma rättigheter.

kvinnorna har utvecklats, evolution heter det. många män står kvar och stampar hur det var förr för att de inte har manliga förebilder som delat på *makt*. inga manliga förebilder för studier etc. Så många män har stagnerat. står stilla.

dessa män ser kvinnor springa om dom karriärmässigt, utbildningsmässigt, lönemässigt. och att kvinnorna inte ens behöver dom längre. inte ens för att skaffa barn. istället för att inse att felet är att männen varit för passiva under förändringen då väljer ni att skylla på samhället. att det är samhällets fel att män inte är rustade för en ny världsbild. Ni kan inte ens inse hur sjukt det är att vi ens haft en världbild som värderat mannen så mycket högre endast på grund av kön?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:34:39 följande:
    "kvinnorna har utvecklats, evolution heter det"? 
    Kvinnors gener har förändrats? 

Med din bildningsnivå så förstod jag att du inte är bekant med begrepp som kulturell evolution.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:37:35 följande:
    Jag känner till det. 
    Men du skrev evolutionen
    du får nog läsa igen. *evolution heter det*. läser du ens?
  • Anonym (Incel slem)

nu ska vi se om statistik kan hjälpa till lite:
    enligt scb fanns det år 2022:

Män ålder 25-34 743913 st
    Mån ålder 35-44 688510 st
    totalt 1432423 st

Kvinnor ålder 25-34 703544 st
    Kvinnor ålder 35-44 653851 st
    totalt 1357395 st

andelen homosexuella i en rapport från folkhälsomyndigheten är mellan 2-5% så tar 3% i uträkningen

heterosexuella män = 
    1432423 x 0,97 = 1389450,31 = 1389450 st
    heterosexuella kvinnor = 
    1357395 x 0,97 = 1316673,15 = 1316673 st

Och så får vi räkna bort antalet redan gifta, också siffror från scb 2022.

Män ålder 25-44
     31494 st
    Kvinnor ålder 25-44 30476 st

Ogifta heterosexuella män = 1389450 - 31494 = 1357956 st
    Ogifta heterosexuella kvinnor = 
    1316673 - 30476 = 1286197 st

mansöverskott på 
    71759. det är alltså baserat på att alla 100% av kvinnorna som är heterosexuella ens är intresserade av relation med en man. om 10% av kvinnorna inte är intresserade av en relation är siffrorna istället: 200379. så kan ju ni incels fortsätta leka med matten, för det borde ligga i ert intresse att inte mer än 10% av kvinnorna väljer frivillig ensamhet.

länkar:
    https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101A/BefolkningR1860N/table/tableViewLayout1/

https://www.statistikdatabasen.scb.se/pxweb/sv/ssd/START__BE__BE0101__BE0101L/CivilstandTypPar/table/tableViewLayout1/

https://www.folkhalsomyndigheten.se/pubreader/pdfview/71752?browserprint=1

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:09:49 följande:

Det här med tilldelning.  Ju mer man tänker på det ju vettigare verkar det. Jag har tidigare ställt mig neutral till att tilldelas, men nu börjar jag nog luta åt att det är en bra idé.

Som vanligt tar jag ett avstamp i hur verkligheten ser ut. Idag fungerar det så att en kvinna väljer fritt vem hon vill dejta (och såklart om hon öht vill dejta någon). När en kvinna har valt den ?bäste? mannen så är det absolut vanligaste scenariot att mannen tycker att kvinnan är ganska kass eller i bästa fall medelmåttig. 

Kvinnan blir då påsatt och därefter dumpad. Och olycklig. Massor av kvinnor känner igen sig i detta scenariot. Inte ovanligt att detta repeteras flera gånger med flera olika män.

Kanske lovar hon sig själv att aldrig mer träffa en man. Hon blir bitter. På forumet omvandlas detta till  "kvinnor klarar sig lika bra utan män, bla, bla..."

I ljuset av detta verklighetsscenario så framstår ju inte alls tilldelning som något dåligt alternativ och även bra för kvinnor.

Som vanligt resonerar du rövhattigt. Du vill hellre att din dotter ska bli tilldelad en man som är potentiell rövhatt än att hon själv ska få välja en man som är bra för henne?
    hur träffades du och din fru? var det med en fördelning? eller var det ömsesidig attraktion? Eller ska förslaget gälla alla men inte dig och din familj?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 20:14:33 följande:
    Ingen rättighet att förutsättningar ser ut som den gör. 
    Det kan bli något annat. 
    Att man får säga ja eller nej har inte något med att förutsättningar kan ändras. 
    om det enda jag skulle ha möjlighet att svepa ja på via en app är män jag inte attraheras av så hade jag avinstallerat appen. och detsamma gäller andra kvinnor. vi kommer inte bli desperata och ändra preferenser för *välgörenhet*
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:35:00 följande:
    Du menar att du föredrar att din dotter drabbas av 
    påsättning/dumpning/olycklighet/bitterhet i repeat, så länge hon har valet själv?

Ja, alla är vi olika.
    Vem har sagt att hon kommer välja dessa män? jag kommer lära min dotter bli stark och självständig. Då brukar bortsållandet av miosgyna bli lättare. Det är ditt antagande. Och hellre bli dumpad än kvoterad en man man män inte attraherad av eller har något gemensamt med. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?