Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:24:21 följande:
    Vi hade tvångsterilisering för transpersoner i Sverige fram tills för 10 år sen. Jag tror inte att man pratade om att det var odemokratiskt när man tog bort, utan bara att det var fel. Det infördes från början genom ett demokratiskt fattat beslut och därför kan lagen i sig inte ha varit odemokratisk.

En åsikt är inte odemokratisk bara för att man tycker annorlunda.
    En åsikt som får en gruppering människor att tro/anta/förvänta sig/kräva högre rättigheter än någon annan är odemokratisk.

En man som vill ha högre lön än kvinnor bara pga kön är odemokratisk. En kvinna som vill ha högre lön än en man bara pga sitt kön är odemokratisk. Att mäns röst ska agera ?utslagsröst? är odemokratiskt. Att tycka annorlunda är en del av demokrati, men en demokrati ska aldrig agera ?partisk? åt varken män, kvinnor, gamla, unga, infödda svenskar eller nykomna svenskar. Förstår du verkligen inte den kopplingen?

En demokrati ska sträva efter jämlikhet. Att vi alla ges samma förutsättningar, men att vi också ges verktygen att göra vad vi vill utifrån dessa förutsättningar.

om jag och min syster får 100 kr vardera. Min syster köper godis för pengarna, jag sparar i aktier. Hennes peng är borta men min är nu värd 500 kronor. Det är inte orättvist. Det är resultatet av våra fria val. Eller anser du att det är orättvist? och att jag ska dela med mig av dessa 500 kr för att jämna ut orättvisan?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:40:53 följande:
    Ja precis. Män och kvinnor har inte samma förutsättningar idag när det kommer till relationer. Det vill jag ändra på så att vi får ett mer jämlikt samhälle i enlighet med goda värderingar. Ingen grupp ska ha mer rättigheter än någon annan.

Frågan är dock om ni verkligen står för ett jämlikt samhälle eftersom det inte verkar spela någon roll för er när det går dåligt för män?
    Du har exakt samma förutsättningar som jag har. Du kanske har hårdare konkurrens, men du har exakt samma förutsättningar. Du har fri vilja, och det är bara du själv som bestämmer hur mycket eller lite du vill jobba för att få det du vill ha.

hur skulle du göra om du anmälde dig till göteborgsvarvet eller vasaloppet? Troligen skulle du träna flera gånger i veckan, kanske avstå godis och alkohol. För att nå ditt mål. Du blir inte en löpare av att sitta hemma inne framför familjeliv. Om du vill träffa en partner, testa gå ut. Kamma dig, byt mjukisbyxor till ett par riktiga byxor. inget kommer gratis, beggars cant be chosers. Ett mycket bra citat :)
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:54:17 följande:
    Nej, du har bättre förutsättningar som kvinna än män pga av det finns ett överutbud av män. Det vill ni väldigt gärna behålla har jag märkt.

Menar du att du inte skulle bli frustrerad om du fick noll respons på en dejtingapp? Det som är verkligheten för väldigt många män. Utan du skulle bara tänka positivt och vara glad.
    Hur ska du ha det? I inlägg 2058 var felet inte till följd av överskott? Men nu är det överskott av män ändå som är problemet?

HUR löser statlig reglering ett överskott? ska staten försöka locka män att minska i antal? Anordna riddarspel så bara de starkaste överlever? Eller ett statligt squid game?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 00:46:10 följande:
    Nej, överutbudet av män beror inte på mansöverskottet utan på att män är mer benägna än kvinnor att ha sex med flera olika personer samtidigt. Kort sagt beror överutbudet på avsaknaden av monogama långvariga relationer.

Det resulterar i fenomen som ghosting, vilket många kvinnor tar väldigt illa vid sig av. Då är det tydligen acceptabelt för kvinnor att klaga, till skillnad från män som ska hålla tyst.
    Om du tror att det är det som är problemet, hur ska du få dessa män att tvingas in i monogama förhållanden? Och hur ska du få kvinnorna att ingå i monogama förhållanden med dessa män?

Om en man bokar dejt via tinder, ska han och kvinnan vara spärrade i 14 dagar då? Eller valfri annan tidsperiod. Ska kvinnan med vara spärrad? eftersom hon fått äran att gå på dejt. Då kan hon absolut inte gå på dejt igen för att hitta en partner som matchar sina preferenser? Gud bevare. Man MÅSTE tydligen få attraktion, personkemi och höra bröllopsklockor första dejten. Och om dessa kvinnor blir spärrade, vilka finns då kvar? Jo de kvinnor som du redan ratat. du har själv sagt i ett inlägg att du bara sveper ja på 50% *jämfört med kvinnor som sveper ja på 15%*. De kvinnor som du vill ha, men som sveper nej på dig kommer inte öka med liknande begränsningar.

Tror du att ghosting är det värsta som kan hända en kvinna på tinder? Vet du vad, testa skapa en kvinnlig profil och matcha med män så kan du få se själv. så kan du få se *hur tacksamma* vi ska vara. Sen kan du också läsa på statistik om hur många kvinnor som blir sexuellt ofredande av män (kommentarer, dick pics etc), antal våldtäkter och brott mot samtyckeslagen. Läs också på om mäns våld mot kvinnor, hur många som misshandlas och som faktiskt blir mördade. Av män.

Tror du att vi kvinnor frivilligt vill bli ännu en siffra i statistiken? Tror du på allvar att denna statistik skulle bli bättre av det du föreslår? Att ensamma män med dåliga värderingar skulle bli helylle män bara staten hjälper dom knulla lite?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-03 17:42:57 följande:
    Nej, er förmåga att välja beror på utbudet. Just nu är utbudet stort. 
    Det som är typiskt människan (alltså även män) är att hon tror att hon väljer rationellt, forskning visar att det inte stämmer. 

Låt mig ta ett exempel. Skall man tro på denna tråden väljer kvinnor konsekvent män med sunda, goda och jämställda värderingar som partner. Som forskning i denna tråden visade väljer kvinnor i verkligheten istället män som har högre status. Det är alltså belagt en skillnad i vad man tror att man väljer och vad man i verkligheten väljer.
     vilken forskning? länka. eller är det din egna flashback-forskning? baserad på protokoll från *ensamma männens sammanträdesrum*?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-03 18:37:01 följande:
    Och om det bara handlar om att jobba med sig själva så kan kvinnor jobba med sig själva så de blir ihop med dessa män. 
     varför skulle jag ha så mycket självförakt att jag ens skulle ta i en incel med tång? Den mentaliteten hos ensamma män som förväntar sig statlig fitta på silverfat? det kommer aldrig inträffa.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-03 19:10:08 följande:
    Jag tror att vissa incels tar till sig saker och vissa inte. Alla är liksom olika, man kan inte dela in folk i exakta fack.

Det som jag menar är att attityden.. av incels/långvariga singlar/feminsiter/mansgrisar/media och alla andra människor behöver förändras eftersom detta samhällsproblem växer sig större för var dag. Det blir en frustration och tom hat som inte är sunt för samhället. Även om incels av vissa klassas som pesten, så är dom ändå en del av samhället.

Man behöver kunna diskutera ämnet ur olika perspektiv och kanske lägga vissa känslor/frustration åt sidan, från båda sidor, för att kunna diskutera det konstruktivt.
    Palle, på vilket sätt diskuterar du konstruktivt? i princip alla dina inlägg är du som en vit riddare pro incels. nåde oss som ifrågasätter. Om du på riktigt vill vara *the bigger man* var en manlig förebild till (hej), (?), (balansspelaren) etc.

du hackar och klankar ner på oss som vill bibehålla ett demokratiskt och jämställt samhälle. vilka perspektiv tillför du? Mer än försöker rättfärdiga ensamma männen som utvecklat en form av utvecklingsstörning i sin skeva världsbild.
  • Anonym (Incel slem)

Vad (hej), (?), (Balansspelaren), etc helt missat i sin avsaknad av logik är att vilka kvinnor tror ni skulle finnas kvar på dessa dejtingappar om era förslag om reglering och kvotering införs?

eller ska det även vara statligt tvång på att ha appen om man är registrerad singel? nu för tiden finns det nämligen något så fantastiskt som?sexleksaker hörrni. Har ni hört talas om det? Satisfyer exempelvis. Vilken kvinna med självrespekt skulle vilja riskera bli fördelad en man med en så fruktansvärd kvinnosyn och ett sånt kvinnoförakt. Eller är det nästa steg i er mission?

steg 1) reglera dejtingmarknaden.
    när det inte fungerar
    steg 2) förbjuda försäljning av sexleksaker
    när det inte fungerar
    steg 3) stänga ner barer/nattklubbar/dansgolv
    när det inte fungerar
    steg 4) avskaffa kvinnliga rättigheter och friheter
    för att steg 5) kunna återta makten över kvinnan som er ägodel och bara ta det ni vill ha
    och steg 6) droga kvinnan så hon blir lika kåt och orkar med era fyra sekunders in-ut-sprut knull

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-03 23:09:33 följande:
    Andelen sexlösa män tredubblades i USA på 10 år mellan 2008 och 2018. Vad tror du att det beror på om det inte har med dejtingappar att göra?

Oavsett hur du önskar reglera apparna blir du inte mer knullbar. ditt kvinnoförakt skulle lysa igenom vår dialog, om det ens skulle bli en dialog.
    kan slå vad om att din strategi är:
    - be om dejt direkt
    - fråga om snapchat/kik direkt
    - skicka dickpick
    - skicka *raggningsrepliker* a la *måste gjort ont när du ramlade från himlen*

troligen har du en kort biografi utan något intressant om vem du är och vad du har för drömmar.

om du har en bild så är den troligen x antal år gammal och grynig vga kvalitet.

så nej. Du skulle inte inte få en swipe, eller ens ha en långvarig konversation med mig om du mot förmodan skulle ha en nyare bild och intressant biografi.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-04 01:25:12 följande:
    Här kan vi tala om sjuka fördomar och personangrepp. Jag har aldrig någonsin skickat en dickpic. Hur kan du koppla samman dickpics med incels? Kan slå vad om att nästan alla som skickar dickpics är den raka motsatsen till incels.
    Jag skrev inte att du skickade det, utan att det var en av de vanligaste *misstagen* män gör dagligen mot kvinnor på tinder eller dejtingappar, och sen undrar varför de inte får gå på dejt. och en viss procent av männen utan dejt utvecklar sitt kvinnoförakt och sprider incel propaganda istället för att förstå
    att det är de själva som sitter på nyckel till förändring.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?