Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:25:42 följande:
    Huruvida någon är incel eller inte har ingenting att göra med vilka åsikter den personen har. Det enda som avgör vem som är incel är om personen har sex eller inte (förutsatt att den vill det).

Är det inte konstigt att du påstår att incels har vissa åsikter som ingen i den här tråden i alla fall har gett urryck för? Kanske är det du som har massa fördomar om incels och måste jobba på det, snarare än att det är incels som det är fel på.
    Du får nog ta och läsa en bok eller två. Känner många manliga singlar som gärna hade haft sex, men de tror sig inte ha massa medfödda rättigheter till sex. De är genomsnälla män, och inte incels. Det är en enorm skillnad på mentaliteten mellan incel och ensam man.

Incels delar den åsikten, det gör du själv. Du vill begränsa mina möjligheter till dejting i tron att fler kvinnor skulle välja dig? Det är en naiv tanke, och en kvinnofientlig tanke, och inte demokratiskt eller jämställd förankrad tanke oavsett vad du lyckats intala dig själv. Att manipulera utbud och efterfrågan för att passa de egna önskemålen hör inte hemma i ett utvecklat välfärdssamhälle. Läs på lite i ämnet, bilda dig.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:52:24 följande:
    Sex är ingen rättighet. Varför blir du då så upprörd över att jag vill begränsa dina möjligheter att hitta olika män att ha sex med? Det är inte en rättighet, eller är du inkonsekvent där också?
    Och HUR ska du begränsa detta? Ska tinder/badoo bli statligt? ska man varje vecka rapportera förra veckans skörd? vem ska rapporten ske till? Vad är gränsen? om kalle bara fått en dejt men alex 3, ska alex vara blockerad till kalle är ikapp? HUR ska du begränsa mina möjligheter att hitta en man? Läs man. Du lever i en fantasivärld.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 16:40:08 följande:
    Varför sätter du upp ett motsatsförhållande mellan att vara en genomsnäll person och att ha åsikten att dejtingen är obalanserad till mäns nackdel? Jag ser inte kopplingen där. Är alla feminister som kämpar för sina intressen elaka personer med samma logik då? Sjuksköterskor som kräver högre löner av våra skattepengar osv...

Utbud och efterfrågan är reglerat för väldigt många saker i samhället. Till exempel alkohol, cigaretter, droger, mediciner, bensin, diesel, flygresor, platspåsar. Det är till och med reglerat för sex, eftersom det finns en sexköpslag som tar sikte på att inskränka efterfrågan på sex.

Jag respekterar att du står upp för dina rättigheter till att dejta utan begränsningar, men du måste förstå att du gör det från en priviligerad position och att den uppfattningen får konsekvenser för andra.
    Men du kan fortfarande inte jämföra dessa saker, du kan inte jämföra rätten till utbildning, rätten till att arbeta, rätten till samma lön för samma jobb med sex. Hur mycket du försöker så kan du inte argumentera för att dessa är samma sak. Du har rätt till din kropp, jag har rätt till min. Staten eller någon annan ska inte ge dig rätt till min kropp. den ska inte heller ge mig rätten till din. Vad är det som är så svårt att förstå?

Argumenterar du precis för att sexköpslagen är orättvis för dessa ensamma män? wow. du vill avskaffa sexköpslagen. du vill alltså köpa dig rätten att få sex med *vem du vill när du vill hur du vill*. tror du på myten om den lyckliga horan med? Hon som borde va tacksam för att hon får ligga OCH få lön för det. 

Är jag priviligierad som kan dela med mig av min kropp till den jag vill och när jag vill? Jag borde inte ta det för givet? Att min kropp är min? Konsekvensen är att de som jag inte vill ska ta del av min kropp nekas den. eller vill du ha min kropp på öppna auktionsmarknaden? Så du också kanske får en chans? Är jag bara ett objekt för dig? Eller är jag en levande varelse med egna känslor?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 16:47:54 följande:
    Ja, det ska regleras precis som GDPR eller motsvarande.
    Ska det vara samma för män? Att kvinnorna som visas är de som inte gått på dejt? Eller ska ni kunna välja och vraka bland alla? om de populära männen ska döljas borde väl samma appliceras på kvinnorna? Eller var är rättvisan om bara kvinnornas utbud ska regleras? Och hur ska det styras? Vem ska bestämma? vem ska kontrollera att det efterlevs? Hur ska det kontrolleras? Ska kvinnorna ha gps sändare? gå på dagliga gynundersökningar för att spåra spermier? vem ska göra dessa undersökningar?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:38:03 följande:
    Ja, det ska vara samma för båda kön trots att problemet är mycket mindre för kvinnor.
    Svara på de andra frågorna med. Eller har du inget svar på det? Har du inte tänkt ut hur det skulle tillämpas i verkligheten? Vem bestämmer vad som är för mycket eller för lite sex? Vad är straffet? Böter? Fängelse? 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 17:44:56 följande:
    Hur ska det tillämpas? Ja, alla som köper sex blir inte dömda för det brottet heller. Att det finns en sån risk gör dock att människors beteenden förändras, vilket är positivt i sig.

Var går gränsen och vad ska straffen vara? Det måste utredas var gränsen går. Straffen bör vara ungefär som för sexköp.
    Så om man ligger mer än normen ska man straffas med böter? Samma om man ligger för lite? Så man blir motiverad att ligga med vem som helst för att slippa böter? Hur ska någon veta om jag ligger mer eller mindre än dina definerade godkända ligg-värden?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 18:07:24 följande:
    Är det inte väldigt konstigt att du kan anklaga mig för massor av saker som jag har aldrig har påstått utan någon grund för det? Det anses tydligen normalt att göra så.
    Har jag ingen grund? Testa klicka på läs alla dina inlägg. Eller minns du inte vad du själv skrivit?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-01 02:56:31 följande:
    Du hävdade att jag var för prostitution. Vad var din grund för det?
    Hur många inlägg har du skrivit och sagt att sexköpslagen är en begränsning? Om du anser att den är en begränsning så är du ju för prostitution? Eller hur menar du annars att den är en begränsning? 

Tror du att det finns hundratals lyckliga horor som tar emot pengar mot sex för att de älskar sex med män? Och att dessa kvinnor skulle finnas tillgängliga på din *köttmarknad* om sexköpslagen skulle upphöra? Så du skulle erbjudas massa gratis sex av dessa kvinnor? Om du tror det så är din världsbild om möjligt ännu mer skrämmande.

Eller på vilket sätt är sexköpslagen en begränsning om du är emot prostitution?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-31 23:26:10 följande:

Aah, den var lätt Sol!

Eftersom det finns ett överskott på män så kommer det att leda till att kvinnor sätter sig själv på piedestal och att de intalar sig att ingen eller nästan ingen man duger. Det beror också på att kvinnor inte har förmågan att tänka ?Tja, han var väl sådär men jag tror att han är fin innerst inne, så jag fortsätter dejta.? Detta i sin tur beror på att kvinnor ofta har dåligt självförtroende och är rädda för att bli sårade.

Jag vet med säkerhet att många kvinnor känner igen sig tydligt i detta, men jag är ändå övertygad om att många kommer att förneka.

Män är ju emellertid inte dummare än att dom kan räkna ut att om en kvinna har 2 fina klänningar i butik att välja emellan, så kommer hon att välja antingen den ena eller den andra, eftersom hon är rädd att bli utan klänning.

Om det däremot finns 10 fina klänningar att välja mellan så kommer det att leda till att ingen väljs, eftersom hon vill vara säker på hon väljer den bästa klänningen.

Men vad bra att du vet hur det fungerar, varför löser du inte överskottet på män då? Det är ju det som är problemet säger du. Minska antalet män och se vilken fin och lycklig framtid vi skulle få. Eller är det inte lika kul? Att behöva minska på antalet män? Är du rädd att du är en av de som skulle kasseras?

*Män är emellertid inte dummare... * jag tror aldrig jag har hört en mer rent ut sagt korkad och verklighetsfrånvänd kommentar. Du TROR du vet hur det funkar, för det har du och *ensamma kränkta män* diskuterat på månadens sammanträde? Eller vad har du ens för belägg för ett så ogenomtänkt kommentar? *ah men jag tycker* *ah men jag anser* *om vi döljer snygga starka Henke från Karin så måste hon ju välja mellan Larsa och mig* *Lisa är en feminist-nazist med såååå höga krav hon borde komma ner på jorden* *jag ska nog förklara vett i henne* *förstår inte Anna hur lyckligt lottad hon skulle va av att få träffa just mig* *så otacksamt av Lena att säga nej till det jag erbjuder* *varför ska JAG ställa upp och ta Beata när jag vill ha Bella?!*

hur många liknande tankar sitter ni inne på och diskuterar på dessa sammanträden? 

Har du missat den lilla men viktiga detaljen? Vi lever i jämställd demokrati, där det är fritt fram för mig att välja men också fritt fram att låta bli att välja. Jag kan alltså välja ingen man. Samma villkor som för dig, herr balansspelare.

• Anonym (Incel slem)
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-01 11:46:41 följande:

Denna tråd drar till sig ett koncentrat av arga herrar utan framtidstro eftersom dom blivit dissade alltför många gånger. Men även ett koncentrat av arga och frustrerade damer med låg självkänsla som envist debatterar frågan ur deras perspektiv alena.

Envisheten och det sk sista ordet är det enda viktiga eftersom det är detta som driver skribenten och får densamma att känna att man vann. Med låg självkänsla blir detta väldigt viktigt.

Det är inte många här, och definitivt inte de som är kvar i tråden nu, som är intresserade att diskutera frågan på ett konstruktivt sätt.

Om du vill ha en diskussion som du påstår kan du svara på frågorna i inlägg 1848. Eller är inte dessa frågor konstruktiva nog? Eller är det bara att se frågan ur den ensamme mannens perspektiv som gör det till konstruktivt? Hur många inlägg har du, ts, ? eller balansspelaren etc. sett frågan från kvinnornas perspektiv? ska det inte gå åt båda hållen?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?