• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 19:09:40 följande:

Det är skillnad på en incel och "den eviga singeln" krävs ett mått av misogynitet för att korsa gränsen. 

Självömkan såsom att "alla kvinnor har det så lätt i dejtingvärlden" "jag är så värdelös" handlar om en viss kvinnosyn som inte är smickrande. Ett kvinnoförakt helt enkelt.

Det är sant dock. Kvinnor har det mycket lättare i dejtingvärlden. Är man incel känner man sig oftast värdelös vare sig man vill det eller inte. Det hade de flesta gjort om de hade levt som incels. Tänk om alla influencer-tjejer hade tvingats vara utan sex mot sin vilja. Hur tror att de hade mått då?

Får man inte säga vad som är sant? Det betyder inte att man föraktar eller anklagar alla kvinnor, utan pekar på en strukturell orättvisa.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-17 12:39:51 följande:
    Tänk då vad svårt gruppen ärkesvin, psykiskt instabila och hopplösa män som då inte heller är intresserade av att ändra sig har att få till det.

Och det är väl dessa som är väl representerade bland de som sitter här och jämrar sig över att de inte kan landa någon fitta.
    Nej det är tvärtom. Man ärkesvin som är impulsiva har inga problem.

Manliga incels är motsvarigheten till snälla duktiga flickor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 19:27:49 följande:
    Du får säga vad du vill. Men dina åsikter blottar också din kvinnosyn. Det är ett typiskt beteende att endast se "influensertjejer" som ett mått på det kvinnliga könet. I själva verket så existerar en mängd individer med olika svårigheter. 
    Nej, jag tror inte att alla kvinnor är som influencers. Du undrade dock hur man kan känna sig värdelös för att man inte har sex och då skrev jag att alla hade gjort det i den situationen. Framförallt de vars liv verkar kretsa kring ytlighet och sex.

Det finns säkert många problem för kvinnor på olika områden. Det bästa vore självklart om alla får leva ett liv med god hälsa där man får känna sig behövd och älskad.

Jag förstår dock inte varför män inte ska få ha några problem för att kvinnor har andra problem.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 19:55:03 följande:
    Nej, det undrade jag inte.
    Sättet du uttrycker dig på blottar även din kvinnosyn "
    Jag förstår dock inte varför män inte ska få ha några problem för att kvinnor har andra problem."

Den enda som påstår det är du. Varför ens blanda in kvinnor i dina tankegångar.
    Vad har för problem med att någon säger jag är världelös i såna fall?

Du skrev att incels borde vara tysta eftersom de inte har en aning om vad kvinnor har för problem. Alltså var det du som försökte jämföra män och kvinnors problem och blandade in detta.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-17 20:01:39 följande:
    Det räcker för många män. Jag har ingen kvinna i min närhet som är tillsammans med en instabil skitstövel. 

Sen är det klart att det blir problem för män/killar som är så osäkra och blyga att det påverkar den sociala kompetensen. Då behöver dessa män jobba med sig själva, det behöver alla med så stora problem med det sociala att det blir ett hinder i livet. Då behöver man fundera på vad det beror på och söka professionell hjälp om man inte kommer vidare på egen hand. 

Problemet med incels är inte bara det sociala utan deras syn på kvinnor, sex och relationer. 

Dessa män är incels för att dom inte kan attrahera kvinnor. Kvinnor som de dessutom har ett har mot. Den ekvationen går inte ihop helt enkelt. 

Förtjänar eller ej spelar ingen roll. Vi kvinnor har inga hemliga möten där vi bestämmer vilka män som "förtjänar" sex eller inte. Kvinnor vill bara träffa en man de trivs med, har något gemensamt med, som attraherar. Man vill hitta någon att bygga ett bra liv tillsammans med. Och en del män råkar vara totalt ointressanta av olika anledningar. 

Det enda dessa tråkiga män kan göra är att jobba med sig själva. Det finns ingen genväg att ta och det är bara att acceptera och det gäller inte bara incels utan alla som saknar vad som krävs för just den personen att uppfylla sina drömmar, vad det nu kan vara. Och ibland har man inte det som krävs oavsett hur mycket man försöker och då får man ändra fokus och göra något annat. 

Det finns både män och kvinnor vars gener inte borde föras vidare och det har inget att göra med om man är extrovert eller inte. Det har att göra med att somliga är vidriga människor helt enkelt. 
    Nej, men du känner säkert några som har varit tillsammans med män med narcissistiska och psykopatiska personlighetsdrag. Detta brukar många kvinnor klaga på efter att en relation har tagit slut, men det är precis den typen av egenskaper som gör män attraktiva. Alltså är det inte konstigt att såna män först väljs och sen väljs bort.

Tror du verkligen att det går att det går att förändra någons personlighet så mycket? Är det inte snarare egenskaper man föds med? Vem som är incel märks oftast redan i gymnasieåldern.

Nej, ni har inga hemliga möten och ni bestämmer inte vad ni attraheras av. Frågan är dock om det är rätt att döma incels så hårt för att de inte har de personlighetsdrag som ni attraheras av och säga att de färs skylla sig själv?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-17 20:35:09 följande:
    Nej, det har jag aldrig sagt. Du får säga att du är värdelös hur mycket du vill. Blanda inte in kvinnor i ekvationen, eller tyck saker om kvinnor. Dina åsikter blottar då ett förakt. Skulle du ta bort kvinnor ur ekvationen så skulle du inte känna dig värdelös längre. Du känner dig värdelös på grund av kvinnor.

Kvinnor lever sina liv, omedvetna om hur mycket det skadar dig. Där kommer föraktet.
    Det var du som blandade in kvinnor i ekvationen och tog upp kvinnors problem som en motsats. 

Varför tror du att man måste hata kvinnor om man pratar om incels? Du tillskriver mig uppfattningar som jag inte har.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-17 20:40:11 följande:
    Nu brukar det ju inte märkas till en början om en man har psykopatiska personlighetsdrag eller bara är väldigt trevlig och charmig. Sånt kryper tyvärr fram med tiden. Vad är det som säger att den där snälla och blyga killen inte är lika narcissistisk han med? Om du bara visste hur ruttna självutnämnda "snälla killar" kan vara på insidan, jag talar av egen erfarenhet. 

Om det går eller inte får man ju såklart reda på om man försöker och ger det en chans. Det kanske inte går, men då har man ju i alla fall provat. Lyckas man inte så får man välja en annan väg i livet. 

Incels döms inte för att de är oattraktiva. De döms först när deras rubbade syn på kvinnor, sex och relationer visar sig. Man kan inte gå runt och hata kvinnor och samtidigt förvänta sig ett ligg. Jag vet inte hur de är med er män, ni kanske inte bryr er om kvinnan ni ligger med anser att män ska tas ifrån deras rättigheter och förtjänar olika slags straff. Men för mig som kvinna är bara tanken på att stå och prata med en sån man sjukt obehaglig och väcker en stark avsmak. Kan du förstå att kvinnor känner så? Att såna män upplevs som väldigt obehagliga? Att såna män utgör ett hot som man som kvinna inte vill utsätta sig själv för.
    Psykopatiska personlighetsdrag är vad som gör en person trevlig och charmig. Det går hand i hand. Narcissister tänker bara på sig själva och därför upplevs de som självsäkra. De behöver inte fundera på vad andra tycker om dem så de bara pratar på.

"Snälla killar" är fel ord. Tafatta, osäkra, försiktiga killar är bättre ord. De kan säkert vara ruttna på insidan också, men de får inte chansen lika ofta att bevisa att de inte är det. Det privilegium som du pratar om att du provar olika relationer och sen börjar om på nytt har inte de männen.

I den här tråden har incels dömts för att de inte har något att erbjuda kvinnor. Hur kan de tro att de ska kunna ha sex när de är så otillräckliga, verkar många tycka. Alltså döms inte bara de som hatar kvinnor.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-17 20:57:01 följande:
    Jag kan visserligen inte tala för andra kvinnor.
    Men att vara psykopat och bara tänka på sig själv är INTE attraktivt!
    Att vara trevlig och vara sig själv kommer man långt med.
    Sitter man däremot och spyr galla över alla kvinnor som grupp för att man inte får ligga och tycker att man ska ställa upp och ha barmhärtighetssex med dem så får man ingen tjej att bli intresserad. Tvärtom så är det ett effektivt sätt att skrämma bort dem.
    Så nej,att bete sig illa är ingen attraktiv egenskap,varken för kvinnor eller män.
    Men problemet med psykopater och andra med liknande personlighetsstörningar är att de sällan visar de sidorna förrän man kommit en bit in i förhållandet och kanske tagit steget att flytta ihop osv.
    Och då kan det vara svårt att ta sig därifrån.
    Därav att du kanske upplever att många kvinnor lever med psykopater. 
    Det är en hårfin gräns mellan att bara tänka på sig själv och att vara självsäker, vilket är attraktivt. Det finns stora likheter mellan att vara narcissist och att vara en driven person som är framåt (attraktivt). Det sämsta en man kan vara är inte att vara en psykopat utan att vara osäker och tråkig. Psykopater får i alla fall chansen till relationer.

Har du hört om någon incel som har sagt att kvinnor ska ställa upp på barmhärtighetssex eller är det bara en nidbild?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-17 22:34:36 följande:
    Så var vill du komma med första stycket? Att kvinnor ska nobba män som framstår som trevliga för att inte göra fel enligt incels? 

Vems fel är det att incels är incels? Är det mitt? Kvinnor? du? män? Vem bär ansvaret för incels situation? Vem ansvarar för att incels ska få ligga? 

Jag kan bara tala för mig själv och jag dömer endast incels som uttrycker hat mot kvinnor. Övriga har jag ingen som helst åsikt om. Varför skulle jag ha en åsikt? 
    Det jag vill komma till är förväntningarna på män när det kommer till att ha rätt personlighetsdrag har blivit orimliga. Förmodligen har detta förvärrats i samband med att valmöjligheterna i onliine-datingen har ökat.

Jag lägger inte skulden på någon, men uppmanar kvinnor att tänka igenom hur det känns för män att bli dömda för saker som de inte kan påverka. Ungefär som kvinnor är rädda för att bli dömda för deras utseenden och drabbas av anorexia osv. Granska inte män och deras liv i detalj innan ni ger de chansen, utan låt de bevisa att de duger. Leta inte efter den perfekta mannen.

Man kan väl ha en åsikt om andra incels också. De finns och de påverkar samhället.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-17 23:21:09 följande:
    Är det orimligt att vilja ha en man med humor som är intelligent, omtänksam och kan föra sig i sociala sammanhang? Hur är det med hygien? Får man ha som krav att mannen sköter sin hygien? Vad är dessa orimliga förväntningar egentligen? Vad är det som är så ouppnåeligt som kvinnor kräver?

Du lägger inte skulden på någon.....Du vill bara uppmana kvinnor att göra som du vill när dom träffar män. 
    Det låter fint när du beskriver det så, men i verkligheten så räcker inte de egenskaper som du tar upp här. En man måste ha mer än så. Framförallt självsäkerhet och status. Det har man inte lika stort inflytande över själv som sin hygien eller om man är omtänksam.

Lägger du skulden på män för att tjejer drabbas av anorexia? Antagligen inte. Det betyder inte att män borde bete sig hur de vill och "inte acceptera" fulhet.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?