Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:34:57 följande:
    Nej, problemet är inte alls löst för att en person "jobbar på sig själv". Den som blir populär kommer då tränga ut en annan person som annars hade fått chansen.

Så länge systemet är utformat som det är kommer en stor grupp alltid att stängas ute oavsett hur mycket var och en än anstränger sig.
    Det är ju så det måste vara. Det är inte meningen att sex ska fördelas eller vara rättvist. Du måste lära dig att acceptera det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:41:05 följande:
    Det har jag visst svarat på. Den som ska anmäla är den som har blivit lurad av någon som har flera relationer samtidigt. Viljan för den gruppen att anmäla är stor och sen görs det en vanlig utredning av ärendet.

Nej, ingen lag och om folk slutar använda appar är det inget problem.
    Det är helt åt skogen, jag fattar inte att du ens kan föreslå något sånt. Slutar dessutom folk att använda appar så blir det inte mer sex till incels heller. Ingenting av det du föreslår skulle generera sex till misogyna incels.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:45:59 följande:
    Jag har ju sagt min teori redan att det handlar om att de mest populära männen har många tillfälliga relationer samtidigt och därmed använder upp hela utbudet av kvinnor som finns på apparna åt sig själva. Då svarade du att "det är så det ska vara".

Vafan, du pratar om "utbudet av kvinnor" tidigare så har du sagt att kvinnor föds med ett värde" och att andra män ska "dela med sig av kvinnorna" 

Kvinnor är inga saker som ska fördelas. Vill kvinnor knulla med samtyckande populära män så ska dom kunna få det.

Det är meningen att folk ska anstränga sig för att skaffa en partner. Det är inte meningen att misogyna offerkoftor som sitter och tycker synd om sig själv ska tilldelas en partner. Varför kan du inte acceptera det?

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:51:58 följande:
    Nej, det måste inte alls vara så. Under vår tusenåriga kristna historia har kyrkan alltid genom regleringar sett till att sex/relationer fördelas på ett rättvist sätt. Du har väl dock ingen respekt för religionen heller kan jag tänka mig.
    Har kyrkan fördelar ut en kvinna till en misogyn incel?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 18:57:27 följande:
    Kyrkan såg till att alla levde i monogama relationer genom regler och förbud. Precis samma sak som jag eftersträvar. Mitt synsätt har större förankring i historien än erat.
    Jaha, så du vill påföra sexkvoter i monogama förhållanden också? Eller är det "fas 2"?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:02:09 följande:
    Varför tycker du att det är rimligt att män fördelas och delas in i populära/odugliga? Hur reflekterar det synsättet att alla är lika mycket värda?

Om det är meningen att man ska ansträng sig för att få en partner. Varför är det bra att den genomsnittliga kvinnan inte behöver anstränga sig på dejtingappar för att få en partner?
    Kvinnor behöver anstränga sig. Du har nog svårt att generellt sätta dig in i andras svårigheter. Intressant att du klippte bort det första stycket på citerat inlägg där jag tog upp olika exempel på hur du vill fördela objektet "kvinnor" bland män. Män som accepterar majoriteten av kvinnorna är antagligen inte ute efter henne som individ. Svårigheten för kvinnor ligger då i att ta reda på det. Hon måste (på grund av självbevarelsedrift) utröna om mannen betraktar henne som ett objekt (som du bevisligen gör) eller som människa.

Det är misogyna incels som du som är problemet, inte apparna, populära män eller sekulariserat samhälle.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:13:40 följande:
    En fotbollspelare betalar skatt på sin höga inkomst och när spelaren säljs går pengarna tillbaka till klubbens ungdomsverksamhet.

Överallt annars i samhället strävar vi efter en rättvis fördelning förutom när det gäller modern dejting.

Du gör så konstiga jämförelser. Ingen vill se fotbollsmatcher där alla spelare får göra exakt samma antal mål. 

"håll er undan, här kommer Bengt på väg till mål"

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-26 19:19:07 följande:
    Han menar att de som gör fler mål behöver bidra mer tillbaka.
    Nej, det gör han inte. Ts vill begränsa antalet mål en spelare kan göra för att att han själv vill göra mål då målet bara är begränsat för x antal bollar. Eller varför inte jämföra med att båda lagen ska få göra exakt antal mål.

"vi måste förlänga matchen för att aik ska göra två mål till"
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:22:33 följande:
    Samhället blir inte bättre om alla inte upplever att de är med på tåget. Du kan inte ta bort kritiska röster och kräva att alla ska vara nöjda med samhället när de inte är det.

Lyssna på den här låten från USA som har blivit viral. Den beskriver hur många män känner en uppgivenhet över att leva i ett samhälle som skiter i hur det går för män:
    Young men are putting themselves
    Six feet in the ground
    'Cause all this damn country does
    Is keep on kicking them down
    Lord, it's a damn shame
    What the world's gotten to
    For people like me
    And people like you
    Wish I could just wake up
    And it not be true
    But it is
    Oh, it is

">

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-26 19:27:40 följande:
    Nej, jag vill ge alla samma rätt att få vara med i spelet oavsett om det är i korpen eller på elitnivå.
    En korpen spelare hör inte hemma i elitserien. Men med en medveten satsning så har alla möjligheter att förbättras.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?