Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:24:07 följande:
    Varken löner eller sex är en rättighet. Det är något man måste anstränga sig för att få. Staten har dock myndigheter och regelverk att alla ska behandlas rättvist på arbetsplatser, men inga regelverk för dejtingen.
    Om en person inte ens jobbar på arbetsplatsen eller ens är kvalificerad så förtjänar denne ingen lön. Om man nu ska försöka prata så du förstår. Incels som är misogyna har inte kvalificerat sig för sex.

Det är f ö en jävligt konstig jämförelse, väldigt stötande att du föreslår reglerad dejting i ett fritt samhälle.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:34:28 följande:
    Då kan den personen få hjälp av arbetsförmedlingen istället. Om det visar sig att arbetsgivaren diskriminerar en viss typ av personer eller bryter mot lagar kan arbetsgivaren få böter.
    En misogyn incel kan få hjälp av en psykolog eller beteendevetare. Incels som blir portade från dejtsidor bara för att denne aldrig haft sex skulle antagligen falla inom ett lagrum. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 01:07:47 följande:
    Jag vill inte förbjuda någon att få deras basala rättigheter. Mina förslag är jämförbara med höga skatter på de tjänar mest pengar.
    Nej, det är inte alls jämförbart. Du pratar om skatter i samma mening som folks sexuella frihet.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 01:11:35 följande:
    Artikeln från GP visade att för länge sen var det omvända förhållanden när många män dog i krig och jag tror knappat att de som levde på den tiden var lika selektiva som du är. Det är ingen naturlag att vara selektiv. Det avgörs av omständigheterna.

Alla män, inklusive jag, kommer bli mer selektiva om balansen jämnas ut. Det är logiskt.
    Är det därför du menar att det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor? Vad skulle få en kvinna att välja en misogyn incel om hon själv inte är beroende av en man för en ekonomisk försörjning? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-24 01:15:04 följande:
    Det har jag visst gjort. Sex är inte en rättighet utan något man kan få, jämförbart med ett jobb. Yttrandefriheten är en absolut rättighet. Eftersom sex inte är en absolut rättighet har staten rätt att ha synpunkter på hur dejtingmarknaden fungerar.
    Varför anser du att staten skulle ha synpunkter på hur dejtingmarknaden fungerar då sex inte är en rättighet? Helt ologiskt.

Tror du att sd ska fixa det här? Varför? Vad är det i deras politik som gör att du har fått för dig det? Eller har någon lurat dig?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-24 02:04:49 följande:
    Det stod också att kvinnor föredrar utbildade män framför snygga. så varför utbildar du dig inte?

tror du inte männen var selektiva när det fanns överskott på kvinnor? Hahahaha! Och på den tiden kunde inte kvinnan säga nej till en man på samma sätt då det inte var lika ekonomiskt jämställt som idag. Kvinnor kan och får neka män år 2023. kvinnor behöver inte män. Och desto mer incels syns och hörs, desto kräsnare blir kvinnor. Förstår ni inte att ni gräver er egna grop? Hellre frivilligt singel än riskera en rövhatt. och ska jag återigen berätta om alla brott som män begår? Mot kvinnor men också mot andra män. Tror du att det är charmigt? att kvinnor attraheras av sånt? 
    Jag fattar inte logiken bakom varför ts tror att kvinnor ska välja en outbildad, socialt handikappad, oattraktiv misogyn incel oavsett hur få män det finns att tillgå? Vad finns det för fördelar för kvinnan här? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-24 16:02:23 följande:
    Jag har inte sagt att jag skulle ha mer rätt än andra ensamma män. 

Vem har sagt att du inte får beklaga dig att det är tråkigt att vara singel
    Hel del personer påstår det för det ska handla om att man måste förtjäna sex. 
    Ja, på ett eller annat sätt så måste någon göra en ansträngning för att ha möjlighet att attrahera någon. Du kanske ska uppsöka psykolog och denne kanske har ett piller som du kan ta som tar bort din sexlust. Helt frivilligt, problemet är löst.
  • Anonym (Cloffe)

För övrigt så såg jag en dejtshow där folk som var autistiska möttes. Jag kan inte tänka mig att en autistisk misogyn man skulle kvalificera sig för en dejt i ett sånt program.

Ts m fl verkar inte förstå att det är en basal sak att ta itu med innan dejting ens är möjligt. Sen kan säkert folk inbilla sig att de är så "snälla" och inte alls misogyna (för det skulle de aldrig säga till en brud)

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-25 18:07:22 följande:
    Du har fått allt gratis och inte behövt betala något för det, så du ska inte säga någonting.
    Varför tror du det? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-25 19:42:55 följande:
    Gå vidare mannen. Läs något utbecklande, rör dig, gör vad du vill men detta är meningslöst. Miljön i den här tråden är extremt destruktiv. 
    Jag är inte förvånad över att du klappar ts medhårs. Trots att det är denne som presenterar destruktiva fascistiska samhällsförändringar. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?