• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:18:26 följande:
    Återigen en dräglig levnadsstandard med lön/pension som går att leva på går inte att jämföra med att du inte lyckas ligga. Att du inte förstår skillnaden påvisar bara hur verklighetsfrånvänd och outbildad du är
    Om du inte har haft det problemet tidigare vet jag inte om du kan uttala dig om det.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:22:15 följande:
    Det är inte utfallet som avgör om en man är incel eller ofrivilligt singel. incel är ett val. En offerkofta.

ska jag gråta ut i aftonbladet att jag inte får vara med i damlandslaget i fotboll? att det är så ORÄTTVIST? trots att jag spelade jättemycket fotboll en gång. Eller ska rullstolsburna kräva att de inte ens ska visa fotboll på tv för att det är ett hån mot deras handikapp?

är du fem år? Eller är du verkligen en fullt utvecklad man med frontallob och allt?
    Det är utfallet som räknas. Incel betyder ofrivilligt celibat på svenska.

Vem har pratat om att gråta ut i aftonbladet? Jag har aldrig sett någon incel som har gråtit ut i aftonbladet. Det är helt olika saker att spela i landslaget och att ha sex.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:33:59 följande:
    Ensam ofrivillig singel är inte detsamma som incel. Min sambo var inte incel. Lär dig skillnad i begrepp.

min syster kanske vill nyttja tinder? Min väninna? jag anser inte att de ska begränsas. Å andra sidan skulle de avinstallera appen och träffa populära män ute. var skulle de hitta de opopulära männen? De sitter ändå hemma i sin mancave. så var skulle dessa opopulära männen bli synliga menar du?
    Hur träffade du din mindre populära man? Om din sambo aldrig hade sex tidigare var han en incel, annars var han en långvarig singel.

Absolut, de ska kunna använda tinder. Frågan är varför det är rättvist att män som din sambo inte kan använda såna tjänster medan de är singlar? Det är den orättvisan som borde överbyggas.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:38:08 följande:
    vad är skillnaden?
    Många fler har sex än får spela i landslaget. Annars ser man sex som bara är till för en begränsad mängd personer.
  • Anonym (hej)
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 17:54:42 följande:
    Att var ofrivilligt oskuld är en sak, det har vi bägge gemensamt. Men du har valt att vara incel. Jag har valt att inte vara det. 
    Jag kallar mig inte för incel, men jag pratar om incels. Vad är den faktiska betydelsen av vilka ord man använder? Man får använda vilka begrepp man vill.
  • Anonym (hej)
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 18:48:32 följande:
    Oavsett vad du kallar dig så framgår det tydligt att du ÄR incel.
    Ok, men du är också det och jag tycker inte att det ska vara skambelagt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:47:51 följande:
    Vi träffades på en afterwork. Sen umgicks umgängeskretsarna mer och mer, och efter en aw vågade han fråga om en dejt.

min sambo fick använda tinder när han var singel, ingen som påverkade eller begränsade han. och det var ingen som hade manipulerat utbudet av kvinnor för honom. Precis som det ska vara. om det ska finnas appar så ska ingen påverka vilka som syns, vilka man får svepa ja eller nej på oavsett kön och sexuell läggning.

jag personligen skulle hellre dejta en tjej än tvingas välja mellan män jag inte attraheras av. Var är orättvisan i det?
    Du säger själv att det är en begränsning om det inte finns ett stort utbud att välja på i en dejtingapp och att det är meningslöst att använda dem i såna fall.

Varför är det då rättvist att män har ett ett mindre utbud i dejtingapparna än kvinnor?

Det som det ena gruppen bara ska acceptera är precis det du varnar för att den andra gruppen ska drabbas av.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 18:49:32 följande:
    Då är det väl mer synd om de som inte kan spela i landslaget. Måste vara svårare än lyckas ha sex på egen hand. Så varför är det mer synd om de som inte kan ha sex på egen hand?
    Den som inte spelar i landslaget kan forfarande utöva idrott på en lägre nivå.
  • Anonym (hej)
    Anonym (L) skrev 2023-08-12 18:59:11 följande:
    I dina ögon är jag säkert det. Men inte i andras.
    Vilken skillnad gör det för dig i en praktisk mening?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 19:00:12 följande:
    Är det du som bestämmer etiketter på folk? Och inte alls förstår varför ingen vill bli klassad med samma etikett som dig? ni är båda män. Er enda likhet. Bunta inte ihop fler män som kollektiv att ni är *samma typ av män* för det är ni inte. Isåfall är alla män våldtäktsmän med den logiken.
    Jag har inte bett om att bli stämplad som en incel i negativ mening heller, så det är inte jag som sätter etiketter på folk. Jag vill diskutera incels som ett samhällsfenomen.

Om du drar likheter mellan incels och våldtäktsman tycker jag att det är ovärdigt. En incel har inte gjort något fel eller begått ett brott.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?