• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-27 15:37:22 följande:
    Du behöver inte lyssna på nån. Om du är nöjd med ditt liv, kör på som tidigare.
    Jag var ironisk 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:34:37 följande:
    Bara att tro att kvinnor inte märker att misogyna män är misogyna är ju en del av kvinnoföraktet. Inte nog med att man förväntar sig att vi ska fördela oss jämt mellan alla män utan vi ses tydligen som så dumma i huvudet att vi inte märker att vissa av männen vi ska fördelas mellan ser ner på oss.
    Om man har en kvinna så kan också argumenten skifta. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:03:51 följande:
    Den som vill minst vinner. 

-Vill du spela tennis med mig imorgon?
    -Nej.

Det blir alltså ingen tennis.

-Vill du knulla med mig ikväll? 
    -Nej. 

Det blir alltså inget knulla.

Den som frågar har alltså ingen rätt att få sitt behov av att spela tennis eller knulla tillgodosett av den de frågar. Den som blir tillfrågad måste själv vilja.

Förstår du nu?
    Jag menar att många kvinnor vill att sex ska inte fördelas rättvist. 
    De vill att biologiska orsakerna med mera ska påverka. 
    De vill allstå utnyttja fördelen när de gynnas och sedan tycker de att det är orättvist när de missgynnas. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:34:37 följande:
    Bara att tro att kvinnor inte märker att misogyna män är misogyna är ju en del av kvinnoföraktet. Inte nog med att man förväntar sig att vi ska fördela oss jämt mellan alla män utan vi ses tydligen som så dumma i huvudet att vi inte märker att vissa av männen vi ska fördelas mellan ser ner på oss.
    Då handlar det om att man tycker att vissa män ska fördelas bland kvinnorna. 
    Du använder andra argument när kvinnor gynnas än när de missgynnas 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:07:15 följande:
    I exempelvis tider av krig när det varit stor mansbrist, har du någonsin hört kvinnor propagera för tilldelning av män?

Du verkar då inte kunna se bortom den egna naveln.
    Och när det var mansbrist så var det pågrund av att många män hade dött krigen. 
    Det var inte en fördel som många män fick uttnyttja
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:45:19 följande:
    Och när det var mansbrist så var det pågrund av att många män hade dött krigen. 
    Det var inte en fördel som många män fick uttnyttja
    Dött i krigen 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:44:49 följande:
    Det råder en del begreppsförvirring i debatten kring incels, men ja, att bli incel i bemärkelsen sälla sig till den misogyna incelkulturen är någonstans efter vägen ett val.

Det är inte hur man har det utan hur man tar det.
    Misogyn är även när man vill att det ska vara jämställt. 
    Det påminner inte alls hur andra människor tycker och tänker som det gör för andra saker. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 15:07:15 följande:
    I exempelvis tider av krig när det varit stor mansbrist, har du någonsin hört kvinnor propagera för tilldelning av män?

Du verkar då inte kunna se bortom den egna naveln.
    Då hade kvinnor mindre makt än vad de har idag. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-27 14:45:37 följande:
    Kallas darwinism. Kanske dags att vänja dig vid det?

Fast nu är det inte så eller hur.
    Och då är det naturligt med män som vill få barn även till olika kvinnors nackdel. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-27 14:51:48 följande:
    Men du Palle, du verkar inte nämnvärt upprörd om att staten ska gå in och reglera dejting, med förhör av kvinnor så att dom män som ligger mest ska förhindras att göra det. Nu när jag tänker på det, du verkar dessutom breda dina vida vingar över de stackars incelsen. Det är tydligen dom det är synd om. Stackars incels då det är kvinnornas fel för att dom inte får ligga.

vafan, är det inte kvinnorna det är synd om, som blir utsatta för incels?

Vilken form av retorik snackar du om? (...) vet jag försöker brainstorma i en annan tråd med att det borde uppfinnas en drog som gör kvinnor mer tillgängliga för sex.

Fler borde bli upprörda. Incels i den här tråden försöker ge ett sken av att deras skruvade åsikter är helt normala och hör hemma i ett normalt samhälle. Tycker du det Palle?
    Och om det ska handla om hur naturen ser ut så är det ett naturligt beteende från incelmännen. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?