• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-26 16:49:25 följande:

Vad är det du inte förstår? Sex är inte, ska inte och kan inte bli 100% rättvist. Ska jag ange mina grannar till farbror staten för att de knullar oftare än normen? Så de istället *borde bjuda in dig*. Ska jag ange om de knullar mindre? Också så de kan *bjuda in dig*. Vem är det som ska bestämma vad som är normalmycket? Ska vi folkomrösta om det? 

Det finns ingen rättighet till sex. Det finns ingen skyldighet till sex. Det finns inget jämställt sex för staten och alla ska ge blanka fan i när eller om jag knullar, och med vem jag knullar. SÅ LÄNGE, den partner jag faktiskt knullar med VILL knulla och att JAG vill knulla. Ingen, någonsin ska ställa upp på sex ofrivilligt oavsett om du så är en han, en hon eller en hen. (Givetvis följa övriga sociala normer som att inte ha sex mitt på gatan/stranden/bion etc. bara för att vara övertydlig.)

Det enda jämställda vi ska sträva efter är att sex ska ske med samtycke, att vi alla har lika mycket rätt att säga ja tack som nej tack. Även att vi har rätt att ändra ett ja tack till ett nej tack. Och att bådas orgasm är lika mycket värd. Sex är inte en beställningsvara, något som ska schemaläggas eller ?fördelas ut rättvist?. Desto snabbare du förstår det, desto snabbare kan du faktiskt lyckas hitta någon. Och tada, samtyckte kanske uppstår. 

Det är en diskussion.
    Om sex inte ska vara rättvist, varför blir då arg om kvinnor istället missgynnas eller om män och kvinnor får liknade förutsättningar?
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-26 15:55:53 följande:

Varför skriver du fler svar på ett inlägg? Det jag kan utröna av dina kryptiska inlägg är att du fått för dig att jag inte vill att kvinnor ska fördelas bland männen för att då skulle det bli mindre kvinnor till mig. 

Du ser fortfarande kvinnor som ett objekt som vissa anser ska fördela, andra inte i din skruvade värld. Kvinnor vill inte bli fördelade alls, kvinnor vill välja själva. Dom väljer inte dig, någonstans så måste du förstå varför dom inte väljer dig. Det enda logiska borde vara att göra dig attraktiv för kvinnor. Jag tror inte du gör det. Kvinnor kan omöjligen attraheras av någon som föraktar deras kön, eller ser dom som en slags pryl. Du skickar ut mycket kvinnoförakt. 

Eftersom du ser kvinnor som objekt så tror jag att du tror att det enda som du behöver förändra är något ytligt hos dig själv. Det är helt åt skogen. Fan, jobba med dina åsikter.

Det blir ologiskt om du snackar om att sex ska inte vara rättvist och sedan blir du sur när du tror det ska handla om att man ser kvinnor dom som ett objekt.
    Oavsett vad så ska inte sex vara rättvist enligt dig och då hypotetiskt skulle kvinnor få det sämre än männen
  • Anonym (....)

Vad är det du inte förstår? Sex är inte, ska inte och kan inte bli 100% rättvist. Ska jag ange mina grannar till farbror staten för att de knullar oftare än normen? Så de istället *borde bjuda in dig*. Ska jag ange om de knullar mindre? Också så de kan *bjuda in dig*. Vem är det som ska bestämma vad som är normalmycket? Ska vi folkomrösta om det? 

Det finns ingen rättighet till sex. Det finns ingen skyldighet till sex. Det finns inget jämställt sex för staten och alla ska ge blanka fan i när eller om jag knullar, och med vem jag knullar. SÅ LÄNGE, den partner jag faktiskt knullar med VILL knulla och att JAG vill knulla. Ingen, någonsin ska ställa upp på sex ofrivilligt oavsett om du så är en han, en hon eller en hen. (Givetvis följa övriga sociala normer som att inte ha sex mitt på gatan/stranden/bion etc. bara för att vara övertydlig.)

Det enda jämställda vi ska sträva efter är att sex ska ske med samtycke, att vi alla har lika mycket rätt att säga ja tack som nej tack. Även att vi har rätt att ändra ett ja tack till ett nej tack. Och att bådas orgasm är lika mycket värd. Sex är inte en beställningsvara, något som ska schemaläggas eller ?fördelas ut rättvist?. Desto snabbare du förstår det, desto snabbare kan du faktiskt lyckas hitta någon. Och tada, samtyckte kanske uppstår. 

Om det är orelevant det jag svarade på så är det även det som hen skrev.
  • Anonym (....)

"Det finns ingen rättighet till sex. Det finns ingen skyldighet till sex. Det finns inget jämställt sex för staten och alla ska ge blanka fan i när eller om jag knullar, och med vem jag knullar. "

Och borde inte det då vara så att kvinnor kan få andra villkor än männen?
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-26 16:51:47 följande:

Tror det är en vanlig missuppfattning bland många män. En misogyn kille avslöjar sig förr eller senare.

En sk "bad boy" exempelvis kan vara en man som respekterar kvinnor, men kanske knullar runt. En snäll kill kan vara någon som låtsas respektera kvinnor, egentligen är bitter och ser kvinnor som objekt men maskerar dessa åsikter med att vilja sätta kvinnor på piedestal.

I detta exempel så är "bad boy" -en det självklara valet för kvinnan. Hon kan naturligtvis inte vara tillsammans med någon som ser henne som en pryl. 

Bästa kombinationen naturligtvis är en man som både respekterar kvinnan och är ärlig i förhållandet. När kvinnor letar partner så är det den typen de är ute efter. Ibland går hon på nitar när han visar sig vara en otrogen man, men oftast så har hon genomskådar den sk "snälla" mannen, och inte inlett ett förhållande med honom.
    Denne riskerar att kontrollera henne som en egendom, då han ser henne som ett objekt, vilket är förenat med livsfara för kvinnan.

Och om sex och förhållande inte ska vara rättvist enligt er så finns det ingen rättighet heller med män som kvinnor tycker om.
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-26 21:00:53 följande:

Jag tror inte det är till någons fördel att ha en usel kvinnosyn och knulla mycket. 

typen "snälle mannen" är lyckligtvis inte vanlig. Incels brukar normalt sett tro sig vara "snälla" mot kvinnor. 

Skillnaden mellan de två exemplen här är att dålig kvinnosyn i knullarfallet fortfarande handlar om respekt för kvinnan, ser henne som individ i stället för en pryl, uppmärksamhet över hennes känslor, men är framförallt ute efter att doppa. 

"snälla killen"-fallet så är det en typisk incel, dålig människosyn över lag (exv vill att staten ska reglera dejting) bitter avundsjuk. Tycker att han är ett bättre val än alla andra män eftersom han är "så snäll" eller att han skulle behandla henne som "en prinsessa" blir arg för att hon drar sig undan.

Tar man dessa extrema fallen så är det väl klart att kvinnan väljer den första av olika skäl. Hon kanske bara är ute efter att knulla och vill inte hamna inom den "snälla killens" kontroll. Någon kanske vill ha ett förhållande, väljer då knullarkillen då han är charmig och lyhörd, "snälla killen" är kontrollerande och possessiv.

misogyniteten skiljer sig åt, knullarkillen ser kvinnor som erövringar men kombinerar det med charm, lyhördhet, ej kontrollerande och genuina känslor av attraktion till sina kvinnor.

"Snälla killens" misogynitet är att han försöker vara charmig, men bitterheten och kvinnoföraktet lyser igenom. I ett tidigt dejtstadium deklarerar han sig själv som en "snäll kille" visar bitterhet åt knullarkillar, ger kvinnan budskapet att hon är en pryl, en prinsessa som han är meningen att vörda, dvs tar ifrån henne en egen identitet. Vill äga prylen. Nu är det hon och han, ingen genuin attraktion infinner sig. 

tack och lov så befinner sig de allra flesta killar inom normalspannet.

Du vill i så fall också att sex och förhållande ska vara rättvist.
    tack och lov så befinner sig de allra flesta killar inom normalspannet.
  • Anonym (....)

Ta ett exempel på något där du tycker det är okej att männen får ha det bättre än kvinnorna och det handlar om sex och förhållande?!
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 13:33:41 följande:

Förklara HUR sex ska bli rättvist? Blir sex rättvist om vissa har mindre? På vilket sätt skulle du få sex eller mer sex genom att Kalle bara får ligga med en tjej i veckan istället för två? Du blir inte mer charmig eller attraktiv i kvinnors ögon bara för att Kalle blir mer svåråtkomlig. Och om Kalle gud förbude ändå skulle ha sex med fler, vad ska hans straff bli? Böter? Fängelse? Och vem ska kontrollera och säkerställa? Hur ska det göras?

Hur ska staten fördela sex till dig om du anser att det är statens skyldighet att ge dig möjlighet till sex?

Frågan var hur ni formulerar er och att det blir ologiskt om man tycker sex ska vara orättvist och sedan blir sur när männen får det likadant eller bättre än kvinnorna.

Om det ska vara orättvist så kan det drabba kvinnorna också.
  • Anonym (....)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-27 13:33:41 följande:

Förklara HUR sex ska bli rättvist? Blir sex rättvist om vissa har mindre? På vilket sätt skulle du få sex eller mer sex genom att Kalle bara får ligga med en tjej i veckan istället för två? Du blir inte mer charmig eller attraktiv i kvinnors ögon bara för att Kalle blir mer svåråtkomlig. Och om Kalle gud förbude ändå skulle ha sex med fler, vad ska hans straff bli? Böter? Fängelse? Och vem ska kontrollera och säkerställa? Hur ska det göras?

Hur ska staten fördela sex till dig om du anser att det är statens skyldighet att ge dig möjlighet till sex?

Hur sex ev ska bli rättvist är inte frågan som jag skrev.
  • Anonym (....)
    Tyra myra skrev 2023-07-27 13:38:44 följande:

Enligt vad jag förstått genom att på nätet följa Incel rörelsen i Sverige och USA så präglas rörelsen av kvinnohat. Det är detta allt snurrar kring och antagandet att männen är berättigade till en kvinna är grundtesen

Hur en vanlig svensk kille hamnar i denna rörelse och anammar deras tankesätt är för mig en gåta

Att bli Incel är inget drabbas av. Att bli Incel är något man själv väljer

Det är inte alls en gåta.
    Debatten är ologiskt till kvinnors fördel.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?