• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 19:10:42 följande:
    Att se till så att en person får ett arbete är aldrig en björntjänst.

Björntjänsten är om du låter honom komma undan med ett dåligt arbete.

Folk som mig kan sånt här. Att många saknar den typen av socialt skyddsnät jag pratar om är orsaken till att så många faller genom systemet. Det gör man inte med socialt skyddsnät. 

För det finns situationer i livet då en individ behöver hjälp. Och då ska man ge det.
    Nej, det ska man inte. Ibland har personen en så vidrig syn att man i första hand ska skydda omgivningen från personen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 19:15:52 följande:
    Den punkten har återupprepats i säkert 500 inlägg i den här tråden trots att ingen säger emot. Det räcker nog nu...
    Fast du verkar inte ha förstått att personer som TS är på riktigt. Skulle du vilja para ihop honom med din syster?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 19:57:44 följande:
    Eeeh!?

Du tror inte att man vet det eller? Jag säger inte att man ska hjälpa folk på gatan med arbete utan anhöriga och vänner som man känner.
    Eeeh, så du tror inte att personer som TS kan ha anhöriga och personer som känner honom väl?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 18:18:21 följande:
    Vi lever olika helt enkelt. Många inklusive mig själv har jobb och nätverk vi kan använda för att hjälpa Niclas om han är en vän eller anhörig. Finns mängder av personer som hjälpts på detta sätt. 

Det betyder inte att dessa individer inte har ansvar men man hjälper anhöriga och vänner som behöver hjälp i den mån det går.
    Jepp, vi lever nog olika. Jag skulle aldrig försöka pracka på någon med TS värderingar på någon i vänkretsen eller på jobbet.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 20:08:21 följande:
    Det har han säkert men jag tror inte han har någon som hjälper honom. I så fall blir man inte sån.
    Jojo. Det är den vanliga incelkulturinställningen, det är någon annans fel. Han hade inte varit sån om omgivningen inte hade fallerat honom. Omgivningens fel.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 20:17:28 följande:
    1. Nej

Om man parar ihop två personer med varandra så är det självklart för att hjälpa båda parter. Både kvinnan och mannen i fråga. Så man parar bara ihop bra personer med varandra.
    Och hur gör du med personer i din omgivning, släkt och vänner, som inte är "bra"?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 20:47:08 följande:
    Har ingen dålig man bland släkt och vänner men om jag hade haft det så hade jag varken hjälpt honom med arbete eller date.
    Och orsaken till att han är "dålig" är även här att ingen hjälper honom?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 21:50:22 följande:
    Det är det mest troliga scenariot, ja.
    Så varför hjälper du honom inte när det är ditt fel att han är som han är? Är det inte ditt ansvar att reparera den skada du har orsakat?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 22:02:32 följande:
    Din tolkning är helt annorlunda mot vad jag menar.
    Du har ju sagt att människor är "dåliga" för att de inte får någon hjälp, så om någon i din krets är "dålig och du inte hjälper dem blir det väl ditt fel att de är "dåliga", eller vems fel är det menar du?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-19 23:00:41 följande:
    Människor blir "dåliga" av en mängd faktorer.  Och som jag sagt minst 10 gånger i tråden ska man inte blanda ihop olika orsakssamband med skuld och ansvar.
    Fast en helt avgörande faktor var ju ändå enligt dig om man får hjälp och stöd av sin omgivning eller inte: "jag tror inte han har någon som hjälper honom. I så fall blir man inte sån."
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?