• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-13 03:52:30 följande:
    Det kan krävas enorma umbäranden under flera decennier för att bli av med skulder. Skulderna ökar mer än man hinner betala av dem om man dessutom har en låg inkomst (jag beskriver inte mig själv).

Då kan man begära hjälp av samhället om skuldsanering för att ta sig ur den knepiga situationen. Det är inte att skylla ifrån sig eller att inte ta egenansvar. Man gör båda saker samtidigt. Det ena utesluter inte det andra.
    Jomen ditt sätt att hantera det är att skylla på att det finns sms-lån utan att ta ansvar för att det är du som har tagit lånen. Att alla har rätt till en viss standard och shoppa vidare. Att det är ojämställt om du inte får shoppa lika mycket som andra och att staten ska reglera alla shoppande så det blir lite fler varor åt dig.

Alla har inte rätt till skuldsanering. Man måste kunna visa att man har gjort ansträngningar för att lösa situationen själv. Återigen, egenansvar.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:52:57 följande:
    Det är inte kvinnors fel att apparna missgynnar en stor grupp av män. Det är apparnas fel och det är dem som borde förändras, inte personerna som använder dem.

Om du vill undvika diskriminering och ha ett jämställt samhälle med likabehandling borde du hålla med om det förslaget. På vilket sätt är det jämställt och en likabehandling att män har sämre förutsättningar på en dejtingapp bara för att de är män? Det är en form av diskriminering i strikt mening och därför borde dejtingapparna inte få laddas ner utan att först kunna garantera att alla behandlas lika på dem oavsett bakgrund.

Jag lägger mig inte i vad du gör med din sambo, men jag föreslog att man ska sätta ett tak på hur många sexpartners man får ha samtidigt. De enda som skulle gå över det taket är förmodligen sexmissbrukare som ändå inte bör uppmuntras.
    Det är apparnas fel, det är bankernas fel, det är alltid, alltid någon annans fel.

Du ska inte lägga dig i andras sexliv. Du har inte med andras sexliv att göra och  någon sexpolis ska vi inte ha. Jävlar vilka sjuka idéer.
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 02:46:15 följande:
    Det vet jag inte. Man måste analysera och utreda hur det ser ut först.
    Människor ska förhöras och/eller vara under statlig uppsikt och sexvanor ska dokumenteras, utredas, bestraffas och regleras. Jävlar vilka sjuka idéer. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 03:47:59 följande:
    Vem har sagt att det är alla kvinnors fel att någon inte har ett förhållande?
    Enligt incelkulturen är det kvinnors fel att de inte får knulla. Ibland nämns även lite diffust samhället vilket torde bestå av även kvinnor. Deras eget fel är det iaf inte 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 03:52:30 följande:
    Det kan krävas enorma umbäranden under flera decennier för att bli av med skulder. Skulderna ökar mer än man hinner betala av dem om man dessutom har en låg inkomst (jag beskriver inte mig själv).

Då kan man begära hjälp av samhället om skuldsanering för att ta sig ur den knepiga situationen. Det är inte att skylla ifrån sig eller att inte ta egenansvar. Man gör båda saker samtidigt. Det ena utesluter inte det andra.
    Precis. En massa hårt och långvarigt arbete och egenansvar - något den som skyller på andra inte befattar sig med.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:07:42 följande:
    Det är för det första ingen som känner till min livssituation för jag inte har diskuterat den, men alla tar för givet att jag är en incel och väljer att gå till personangrepp mot mig. De kränker mig för den livssituation de förmodar att jag har (du gör också det).

Naturligtvis föraktar dem incels = ofrivilligt sexlösa män om angreppen går ut på kränka personens sexlöshet. Om det bara var åsikterna som folk reagerade på skulle dem hålla sig till att diskutera de åsikterna med ett sakligt tonläge, men det gör de inte vilket säger allt.
    Har du fluff i öronen? Jag har precis sagt att ingen dömer någon för en livssituation utan för de vidrigheter som kommer ur i deras mun. Ur din mun. Du är ansvarig för alla vidrigheter du säger här.

Även om du själv inte tycks fatta att det är vidrigheter du kommer med utan inbillar dig att det är för andra saker som vi föreställer oss som ger de reaktioner.

För alla normala personer i tråden ter det sig så här: personer som inte får knulla kommer med vidriga förslag som de inbillar sig ska öka deras chanser att knulla, för att de anser att de har rätt att styra om i andras liv för att få doppa sig.

Folk reagerar som sig bör. Den som anser sig ha rätten att styra om andras liv för att få doppa sig kommer med en massa osammanhängande dravel om att det återigen är så synd om honom och hur dumma alla är emot honom och ur det är ett samhällsproblem.

Du kan känna dig lika kränkt som Hitler när han ville reglera sitt samhällsproblem för att få sitt livsrum.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:37:02 följande:
    Nej, det jag föreslår är inte alls mer extremt än skuldsanering. Självklart skulle folk inte sluta anstränga sig bara för att dejtingappar blev mer jämställda. Det är bara du som förutsätter att ingen tar ansvar själv bara för att staten hjälper till. Ensamma mammor tar ansvar fast de får undehållsbidrag, till exempel. De är inte bortskämda för det.

Det är en logik för incels och en logik för alla andra grupper som gäller.
    Jo, det är extremt att "sanera" i andras sexliv. För normala människor är det en extrem åsikt. Du har extrema åsikter. Därför bemöts du som du gör. Du kommer aldrig få någon "respekt" för dina sjuka idéer.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:31:11 följande:
    Du skrev att "sexlöshet är ett symptom på misogynitet" och implicerar att de flesta som är sexlösa också är misogyna. Tidigare har du sagt att du respekterar långvariga singlar, men det gör du uppenbarligen inte med det uttalandet.

Det är att trycka ner och nedvärdera de som är sexlösa.
    Argumetationsfel.

Viktnedgång är ett symtom på cancer, men det betyder inte att alla som tappar vikt har cancer.

Sexlöshet är ett symptom på misogynitet men det betyder inte att alla sexlösa är mysogyna.

Däremot är misogynitet ett problem bland de sexlösa som är mysogyna. Kvinnor dras nämligen allra oftast inte till män som föraktar dem. Ingen frisk människa dras till någon som föraktar dem.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:40:45 följande:
    Det är inte mer annorlunda än att polisen har rätt att bestraffa sexköpare. Alla måste hålla sitt sexliv inom vissa gränser och normer.
    Polisen bestraffar ingen.

De gränserna som finns handlar om att värma om människors säkerhet och integritet. Dina sjuka förslag är ett brott mot människors integritet.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:51:08 följande:
    Dessa "attityder mot kvinnor" är då väldigt märkligt frånvarande från tråden. Jag ser bara en massa negativa attityder mot incels på sida efter sida. Ett stort behov  att göra en stor sak av att vissa användare i tråden misstänks vara sexlösa och ska få höra det gång på gång så att det blir riktigt förnedrande för dem.

Jag undrar vilka andra grupper som är utsatta som man skulle tala så till att de är bortskämda 10-åringar som vill ha godis av föräldrarna för att de uppmärksammar sin situation.
    Du är så indoktrinerad i incelkulturens åsikter och värderingar att du är helt blind för din egen och andras kvinnohatande och kvinnoförnedrande attityder. Det som du presenterar som förslag för "en ökad sexuell jämlikhet" ÄR det misogyna. Dussintals personer har försökt förklara det för dig på dussintals olika sätt men du fortsätter oförtrutet framåt med fingrarna i öronen och *lalalalala*

Ditt misogyna förslag har enbart till syfte att få män att få knulla med kvinnor som inte vill knulla med dem. När ska du fatta att de inte vill? Och i en fri värld får man lov att inte vilja.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-08-13 12:13:11 följande:

Det är oerhört svårt att diskutera i den här tråden. Alla verkar se utifrån ett svartvitt perspektiv. Är du med oss eller emot oss?

Jag har inte på något sätt föreslagit något som ens varit i närheten av det du nu raljerar över. Jag hatar inte heller kvinnor, jag har familj och har aldrig känt mig bortvald, utan tvärtom haft lätt på den fronten. Jag sitter inte på någon bitterhet av det slaget. 

Men människan har en fetisch för att dela in världen i fack, det blir enklare då.

Om jag nu skulle ge några första och tafatta förslag till att komma tillrätta med detta samhällsproblem incels utgör så skulle det vara något i stil med:

Mer rörelse i skolan, killar mår bra av detta. Mer utomhuspedagogik. Killsnack i grupper där man kan bolla tankar och ideer tillsammans i skolans värld.

Att ägna mer tid och fokus på grabbar. Uppmärksamma mansdagen mer? Arbeta kring att 2/3delar av alla självmord begås av män.

Men jag är även övertygad om att det finns betydligt bättre förslag än dessa som utbildade psykologer och forskare sitter på. 

Att åka hem till incels och hämta dom är förstås omöjligt, men kanske anordna aktiviteter för ensamma män i form av utflykter? Dessa män har en tendens att fastna framför datorn och bristen på sociala färdigheter är ofta ett signum för just incels. Med mer skärmtid i samhället, sjunker denna sociala förmåga ytterligare.

Det jag eftersöker är en nyanserad debatt utan riktat hat och sin egen frustration i ämnet, och det verkar mer eller mindre omöjligt i denna tråd. Men kanske kanske, kan denna debatt börja ta form i samhället inom ett par år.

Verkar bara vara du Flash och 1-2 incels som ser detta "hat".

Ni kanske skulle gå tillsammans på dessa samhällsinsatser som nämnts då ni verkar dela det här problemet.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?