Anonym (hej) skrev 2023-08-13 04:07:42 följande:
Det är för det första ingen som känner till min livssituation för jag inte har diskuterat den, men alla tar för givet att jag är en incel och väljer att gå till personangrepp mot mig. De kränker mig för den livssituation de förmodar att jag har (du gör också det).
Naturligtvis föraktar dem incels = ofrivilligt sexlösa män om angreppen går ut på kränka personens sexlöshet. Om det bara var åsikterna som folk reagerade på skulle dem hålla sig till att diskutera de åsikterna med ett sakligt tonläge, men det gör de inte vilket säger allt.
Har du fluff i öronen? Jag har precis sagt att ingen dömer någon för en livssituation utan för de vidrigheter som kommer ur i deras mun. Ur din mun. Du är ansvarig för alla vidrigheter du säger här.
Även om du själv inte tycks fatta att det är vidrigheter du kommer med utan inbillar dig att det är för andra saker som vi föreställer oss som ger de reaktioner.
För alla normala personer i tråden ter det sig så här: personer som inte får knulla kommer med vidriga förslag som de inbillar sig ska öka deras chanser att knulla, för att de anser att de har rätt att styra om i andras liv för att få doppa sig.
Folk reagerar som sig bör. Den som anser sig ha rätten att styra om andras liv för att få doppa sig kommer med en massa osammanhängande dravel om att det återigen är så synd om honom och hur dumma alla är emot honom och ur det är ett samhällsproblem.
Du kan känna dig lika kränkt som Hitler när han ville reglera sitt samhällsproblem för att få sitt livsrum.