• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (L) skrev 2023-08-12 16:53:27 följande:
    Du inte bara jämför äpplen med päron, du jämför äpplen med lastbilar.
    Lastbilar har massor av regler för att få köras, samma sak med frukter. Det är inget konstigt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-12 16:54:47 följande:
    Det samma kan man säga om dig. När denna dagen är slut är du fortfarande en ensam incel, precis som igår. Trots att SD vann valet. 
    Kan du förklara varför det är så viktigt för dig att gå till personangrepp istället för att kunna diskutera en fråga på ett vuxet sätt? Är det för att du inte har några argument?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-08-12 16:56:53 följande:

Har inte hört att den nya regeringen bryr sig om incels. Du är lika anonym som innan valet. 

Vem har påstått att de bryr sig om incels?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 16:54:57 följande:
    Läste du det jag skrev om undersökningen du länkade till? 18 % unga amerikanska kvinnor och 28 % unga amerikanska män har inte haft sex det senaste året. Hur vet du att det inte är frivilligt? Hur vet du att det inte är fler och fler som inte vill ha sex före äktenskap?

Sex är inget arbete. Sex hör till fritiden. Till människors privata sfär. Ingen ska ha "stöd" för att få knulla.
    Ok, det är din åsikt att inga åtgärder ska sättas in men jag håller inte med om det.

Vem som helst förstår väl att skillnaderna inte beror på att män inte vill ha sex, precis som kvinnor inte vill ha lägre löner.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 16:34:58 följande:
    Vet du vad? Jag har faktiskt en bror. En bror som bryr sig om människor, goda värderingar, är ganska rolig med. Så han klarar dejtandet galant. Utan statlig reglering, utan hjälp från mig eller övriga familjen.

han har träffat flickvänner, japp, plural. På både tinder, via gemensamma vänner och hör och häpna gymmet. han sitter inte ensam hemma inne framför en skärm med offerkofta.

skulle han däremot börja påvisa tendenser till att va misogyn, ha kvinnoförakt, eller vara rasist däremot så skulle jag gladeligen diskutera med han och hjälpa han söka stöd i form av psykolog, kurator etc.
    Ok, så bara för att din bror är en av vinnarna på den nuvarande ordningen så har du inga sympatier alls för de män som har dragit det kortaste strået bara för att de inte är släkt med dig. Bra inställning.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 17:17:52 följande:
    Fast vi pratade om en ökning. Hur vet du att ökningen av de som inte har sex beror på det ena eller andra? Du vet inte. Du bara tror.

För det första vet du inte hur många av de 28 respektive 18 procent män och kvinnor som inte vill/kan ha sex och för det andra har du heller ingen aning om du det fördelar sig i den ökning man kan se - för både kvinnor och män.
    Jag tror inte att någon man vill vara incel frivilligt, inte ens han som skrev att han levde i sexlöshet men sade att det bara var hans eget fel. 

Om det var frivilligt och nästan alla kunde ha sex via dejtingappar om de bara ville, så skulle förslaget om att vikta synligheten av olika profiler ta ut sig själv. Då skulle det inte göra någon skillnad om det inte fanns en stor diskrepans mellan profiler.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-08-12 17:30:29 följande:
    Tror poängen är att han har skapat sig det liv han har. Precis som du har gjort.
    Nu heter det att han har ansträngt sig mycket mer än andra för att vara i en bra position. Tidigare sade ni att man inte behöver anstränga sig, utan det räcker med att ta avstånd från incels och som mest gå till en samtalsterapeut.

Det ändrar sig väldigt mycket vad era förklaringar är.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 17:30:32 följande:
    Den dagen du vill begränsa mig så försvinner mina sympatier. du kan inte ha kakan och äta den, dvs få min sympati men också påverka mina fria livsval.

däremot, har jag sympatier för många människor. Men bara för de som inte utmålar sig som offer, vet du hur många människor som varit med om hemskheter, men som ändå krigar på och kämpar på? Som inte ger upp?

tips, kolla netflix serie/dokumentär om arnold eller läs hans självbiografi. Han är kvitto på att inget kommer gratis, och att det är hans egna mentalitet som fått honom att komma dit han är. du borde se upp till hans drivkraft, han har inte fått sitt liv gratis eller med hjälp av statliga regleringar.
    På vilket sätt vill jag begränsa dig? Att jag vill att det blir ett mer representativt utbud i dejtingappar istället för att du bara kan välja de mest populära männen. Är det en stor begränsning av ditt liv?

Alla grupper utom vuxna män utmålas som offer. Det är för att jag pratar om specifikt vuxna män som ni går i taket.

Tänk på gruppen kvinnor som har en låg pension. Utmålar de sig själv som offer när de kräver mer pengar av staten i pension? Borde jag förlora mina sympatier för dem för att de inte säger att det är deras fel för att inte tjänade mer pengar innan de gick i pension?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 17:41:21 följande:
    Återigen, vem tror du vill använda den dejtingappen om de enda män som syns är de man väljer nej på? Jag hade avinstallerat den appen och återigen hellre använt min satisfyer. vi kvinnor behöver inte män. Vi är självständiga.

så med ditt förslag skulle kvinnorna sluta använda dejtingappen. eller skulle du vilja ha en app som bara presenterat de kvinnor du väljer nej på?

du som är så mån om rättvisa, då ska även populära tjejer döljas. Eller är det *en annan sak*?
    Varför kan du inte träffa någon på riktigt ute i verkligheten som man gjorde innan smartphones kom istället? Måste populära män serveras till dig i en app och ser du det som en av dina "rättigheter" att det absolut ska vara så?

Skillnaden är att det är en liten del av männen, ca 1/4 som tillhör den populära gruppen på dejtingapar. För kvinnor är det kanske 3/4 som räknas som populära, varför viktningen av profiler inte skulle förändra lika mycket för kvinnor.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-12 17:43:50 följande:
    Snälla, visa mig gärna var jag sagt att en man eller kvinna INTE behöver anstränga sig. tror du att flickvänner och sexpartners växer på träd? Är det samma träd man kan bara gå och hämta nytt jobb eller högre lön från? Var finns detta träd? är det ett sockerdricks-träd?
    Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?