Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 12:52:03 följande:
    Men sluta att skriva dåliga egenskaper på dessa män. Det är främsta anledningen till att jag skriver i tråden. För att de här männen skrivs ner så och incels med kassa värderingar och ensamma män vävs in i varandra.

Nästa gång en kvinna går på en dejt med en 30-årig man som inte haft relation kommer hon mycket sannolikt att få inceltankar om honom vilket kommer att försämra hans chanser ytterligare. Detta trots att de flesta ensamma män är vanliga schyssta män men som är tafatta med kvinnor.

Men det är ju exempelvis trådstartaren själv som ger andra sexlösa män ett dåligt rykte. Denne vill ju bli förknippad med trevliga män som inte har sex. 

Det är inte andras fel att incels får ett dåligt rykte, det är incels själva.

Jag lovar att det inte syns på en person om den inte har sex, vad som däremot märks är kassa värderingar, och det är det som får kvinnor att dra åt sig öronen. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 18:29:17 följande:
    När han kommer med förslag som att dejting ska vara reglerat så gör han det, ja. För att folk är fördomsfulla och dömmer ut ensamma män baserat på hans åsikt som ensam man.

Det är med andra ord inte andra människor som dömer ut ensamma män. Tvärtom, har inte sett annat än sympatier för män som är ensamma, både här i tråden och övrigt. Du kan ju inte dra dom parallellerna, i så fall så är du ju lika fördomsfull mot andra som du tycker andra är.

Det jag förr ser i tråden är att ts, du och andra vill att incelmannen ska betraktas med sympatier och föreställas vara ensamma män. vad gäller ts så är det uppenbart att han vill kunna komma undan med sitt förakt och fascism och därför vill bli förknippad med ensamma män.

Så fort man gör ts åsikter "normala" så kommer de att accelerera. Vi ser redan nu, som nikha påpekat att ts känner sig så pass bekväm att posta sina bisarra idéer som "normala" argument, vilket indikerar att ts upplever sig befinna sig i en miljö där sånt är normalt och tolererbart. Läser man inläggen i tråden så finns det många med misogyna åsikter som också försöker normalisera det ts skriver. Samtidigt som de "lätt protesterar" så väljer också dessa individer en tillåtande attityd där sånt ska "diskuteras" i "jämlikheten och demokratins" namn tydligen. 

Ts är en incel som sprider fascistisk smörja, han är utan partner inte för att han är en stackars ensam man (som han försöker få det att låta) utan för att han är ett misogynt offer. Varenda jävel fattar att det är skillnad på inceln ts och en ensam, vardaglig man.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:02:12 följande:
    Man borde framförallt få bukt med folk som generaliserar och vigslar upp. För de här ensamma männen har inget med dess våldsverkare att göra. Det är därför jag t.e.x. föreslår att man tar in kön som en grund för hets mot folkgrupp.
    Hur skulle det se ut rent praktiskt? Skulle all "vardagsmisogynitet" här i tråden klassas som "hets mot folkgrupp"?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:05:08 följande:
    Det spelar ingen roll om folk skulle lämna apparna för utbudet blir jämnare i det verkliga livet än på nätet. Apparna är vad som skapar problemet.
    Hur skulle en misogyn incel kunna ragga på tjejer? Vad är skillnaden. Ingen kvinna vill ju riskera att ge sig i lag med någon som föraktar henne.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:12:37 följande:
    Jag har rätt att ha vilka åsikter jag vill och du har inte med det att göra. Det är en grundläggande demokratisk rättighet.

Du ska inte tro att du kan skrämma mig eller få mig att känna mig obekväm så att jag blir rädd och tystnar. Dina värderingar är odemokratiska. Det inskränkta synsätt på andras åsikter som du står för är ett stort problem som plågar det svenska samhället. Det är något vi behöver göra upp med en gång för alla om den svenska demokratin ska överleva i framtiden.
    Jag är inte förvånad över att du tycker dig vara "offret" som vanligt. Så för att jag kallar dina bisarra idéer för fascistisk smörja så skrämmer JAG dig?

Jag ser komiken i det hela, ändå är det lätt att hålla sig för skratt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-20 19:15:52 följande:
    Hur det skulle fungera i praktiken? Att man kan dömas för hets mot folkgrupp om man hetsar mot män eller kvinnor på samma sätt som man idag kan dömas för hets mot folkgrupp om man hetsar mot religiösa grupper eller specifika etniciteter.

Det är klart att om personer som hetsar mot kvinnor  eller män döms för det, att det skulle påverka normer kring hur man pratar i de frågorna. Det skulle helt enkelt bli mindre accepterat att komma med dömande kommenterar baserat på kön. Även kommentarer som är lagliga.
    Jag förstår fortfarande inte hur du ser det fungera i praktiken, så med andra ord är åsikter som att "Det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor" inte tillräckligt för att dömas för "hets mot folkgrupp"? Eller är det det?

Kan du ge ett praktiskt exempel på när du anser att någon ska dömas för "hets mot folkgrupp"
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:14:46 följande:
    En lögn blir inte mer sanna för att de upprepas 500 gångar. Det är därför lögnare ofta blir väldigt upprörda, för de vet att det som de säger inte stämmer överens med verkligheten.
    tror du att en person med dina värderingar skulle få det lätt att ragga om apparna försvann? Varför?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:50:30 följande:
    Eftersom du verkar vara en ensam man trots dina vänstervärderingar, är det inte ett bevis på att värderingar inte spelar så stor roll?
    Vad menar du är "vänstervärderingar" hos mig? Du har tidigare sagt att "svenska män har röstat för en förändring" med hänvisning till sd, vilka förändringar tror du svenska män har röstat på gällande ämnet? Är att opponera sig mot dina åsikter samma sak som att vara "vänster"?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 20:35:53 följande:
    Men de männen som ingen sveper ja på kommer öka genom att du inskränker på våra friheter. eller kommer du magiskt börja svepa ja på kvinnor som du sveper nej på idag? Blir du mer attraherad genom att andra döljs? nej precis. och vi kvinnor är likadana. Våra preferenser kommer inte ändras
    Ja, eller hur? Vad är det som gör att ts blir attraktiv för kvinnor om nu apparna försvinner till och med? genom någon slags "automatik"

Ts verkar inte se kvinnor som tänkande individer, utan mer som resurser. Ingenting är logiskt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:47:46 följande:
    När jag sveper gör jag det utifrån en jämförelse mellan de jag sveper mellan och med beaktning av att en man inte får så många matchningar. Alltså behöver man svepa ja på fler än man helst skulle vilja.

För de som får många matchningar är det istället tvärtom. De sveper ja på färre än de kan tänka sig. Lösningen är att utjämna skillnaden i antalet matchningar.
    Du ser inte saken från ett kvinnligt perspektiv. Läs några svar du fått i tråden. Det finns absolut ingenting som tyder på att kvinnor nöjer sig med en bajskorv om alternativet finns att bo själv.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?