• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (SL) skrev 2023-07-25 20:58:27 följande:
    Lön är inte en förmån utan betalning för ett arbete som någon har utfört. Det är stor skillnad på de orden. Förmån är ett samlingsnamn som används för att beskriva alla de ersättningar en anställd kan få av en arbetsgivare UTÖVER lön.
    Något man får extra.

En relation är inte en förmån eller lön.
    Det är något som skapas mellan 2 människor och har med känslor att göra. Det kan handla om vänskap eller kärlek. 
    Du måste bidra själv för att en relation ska uppstå och du måste jobba för att den ska bestå men det finns inga lagar eller regler som bestämmer.
    Om den du vill ha relation med,  inte längre vill finns det inget du kan göra. Du kan aldrig tvinga någon att älska dig.

Det som är jämförbart med arbetsmarknaden och relationsmarknaden är ju att du måste ha det som en arbetsgivare/vän eller partner vill ha för att få jobb eller en relation. Det kan innebära att du måste anpassa dig.

En stor skillnad är att på arbetsmarknaden kan man lagstadga för att överbygga orättvisor och ojämlikhet. 

På relationsmarknaden kan du inte det. Du kan inte lagstadga att människor måste bli kära i alla. Det går inte.
    Man får välja bort i relationsmarknaden. Man får välja bort på grund av utseende, ekonomisk status, religiös tillhörighet, etnicitet, könstillhörighet, sexuell erfarenhet, personlighet, funktionsnedsättning...ja allt egentligen.
    Och det kan kännas orättvist när man inte tillhör de självklart valda.
    Som en evig gympalektion.

Men eftersom dessa två marknader inte har med varandra att göra och inte heller omfattas av samma påverkansmöjligheter rent lagligt så blir det märkligt att jämföra dem.
    Och ensamma män kommer aldrig vinna kvinnors hjärtan med åsikten att om vi kvinnor vill ha lika lön så ska de få ha sex och relationer.

Jag vet att många ofrivilliga singlar ser rött när det nämns att de ensamma är ansvariga för förändringen i sitt liv, för känslan hos dem är nog att det inte spelar någon roll vad som görs...
    Samtidigt så är det ju sanningen. Den krassa och på samma gång förlösande sanningen.

Jag är kvinna och har aldrig valt min partner utifrån de kriterier som trådstartaren och andra lagt fram som avgörande på relationsmarknaden. 
    Jag blir kär i en person. För mig är värderingar och personlighet avgörande. 
    Rent krasst är jag ju idealkvinnan i alla avseenden utom ett.
    Jag skulle aldrig någonsin bli kär i någon som ser kvinnor som ansvariga för mäns ensamhet, som på allvar tycker att rätt till lika lön och rätt till sex är samma sak....
    Alla i incelrörelsen skulle väljas bort kategoriskt av mig. Inte för utseende, utbildning, lön etc. Utan för kvinnosynen. 
    Enkelt uttryck: Vill du ha relation med kvinnor måste du tro och vilja oss gott.
    "Jag skulle aldrig någonsin bli kär i någon som ser kvinnor som ansvariga för mäns ensamhet"

Men du blir kär i en man som ser männen som ansvariga för kvinnors ensamhet? 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-25 21:14:21 följande:
    Va?
    Att behandla kvinnor bra betyder i själva verket, att man ska behandla kvinnor bättre än männen 
  • Anonym (....)
    Anonym (SL) skrev 2023-07-25 20:58:27 följande:
    Lön är inte en förmån utan betalning för ett arbete som någon har utfört. Det är stor skillnad på de orden. Förmån är ett samlingsnamn som används för att beskriva alla de ersättningar en anställd kan få av en arbetsgivare UTÖVER lön.
    Något man får extra.

En relation är inte en förmån eller lön.
    Det är något som skapas mellan 2 människor och har med känslor att göra. Det kan handla om vänskap eller kärlek. 
    Du måste bidra själv för att en relation ska uppstå och du måste jobba för att den ska bestå men det finns inga lagar eller regler som bestämmer.
    Om den du vill ha relation med,  inte längre vill finns det inget du kan göra. Du kan aldrig tvinga någon att älska dig.

Det som är jämförbart med arbetsmarknaden och relationsmarknaden är ju att du måste ha det som en arbetsgivare/vän eller partner vill ha för att få jobb eller en relation. Det kan innebära att du måste anpassa dig.

En stor skillnad är att på arbetsmarknaden kan man lagstadga för att överbygga orättvisor och ojämlikhet. 

På relationsmarknaden kan du inte det. Du kan inte lagstadga att människor måste bli kära i alla. Det går inte.
    Man får välja bort i relationsmarknaden. Man får välja bort på grund av utseende, ekonomisk status, religiös tillhörighet, etnicitet, könstillhörighet, sexuell erfarenhet, personlighet, funktionsnedsättning...ja allt egentligen.
    Och det kan kännas orättvist när man inte tillhör de självklart valda.
    Som en evig gympalektion.

Men eftersom dessa två marknader inte har med varandra att göra och inte heller omfattas av samma påverkansmöjligheter rent lagligt så blir det märkligt att jämföra dem.
    Och ensamma män kommer aldrig vinna kvinnors hjärtan med åsikten att om vi kvinnor vill ha lika lön så ska de få ha sex och relationer.

Jag vet att många ofrivilliga singlar ser rött när det nämns att de ensamma är ansvariga för förändringen i sitt liv, för känslan hos dem är nog att det inte spelar någon roll vad som görs...
    Samtidigt så är det ju sanningen. Den krassa och på samma gång förlösande sanningen.

Jag är kvinna och har aldrig valt min partner utifrån de kriterier som trådstartaren och andra lagt fram som avgörande på relationsmarknaden. 
    Jag blir kär i en person. För mig är värderingar och personlighet avgörande. 
    Rent krasst är jag ju idealkvinnan i alla avseenden utom ett.
    Jag skulle aldrig någonsin bli kär i någon som ser kvinnor som ansvariga för mäns ensamhet, som på allvar tycker att rätt till lika lön och rätt till sex är samma sak....
    Alla i incelrörelsen skulle väljas bort kategoriskt av mig. Inte för utseende, utbildning, lön etc. Utan för kvinnosynen. 
    Enkelt uttryck: Vill du ha relation med kvinnor måste du tro och vilja oss gott.
    Och eftersom du vill att man ska behandla dig bättre än personen som du vill vara ihop med så handlar det inte längre om något ömsesidigt. 
    Man får då helt enkelt hålla det hemligt vad man tycker egentligen. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-25 21:19:18 följande:
    Det är så kvinnor väljer partner. De väljer uppåt, inte neråt. 
    Och eftersom sex ska handla om egoism så får man helt enkelt undvika vissa dåliga sidor från sin egna sida. 
    Det går inte lita på kvinnan överhuvudtaget 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-25 21:20:03 följande:
    Nej det är det ingen som.påstår. Du påstår det. 

Vi övriga vill att män och kvinnor ska behandlas lika bra. Ingen ska behandlas bättre. 
    Då skulle de inte vilja samtidigt att kvinnor och män ska olika förutsättningar och möjligheter och att felet är på männen när kvinnor är ensamma. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-25 21:37:48 följande:
    Va? Ingen annan vill att män och kvinnor ska ha olika förutsättningar och möjligheter! 
    Du vill det. 
    Varför säger ni då att jag vill att kvinnor ska ha olika förutsättningar och möjligheter när jag säger att det borde vara likadant för både könen?!

Ta ett exempel på ditt påstående!?
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-25 22:38:57 följande:
    Nej,det är det inte.
    Hur tror du det skulle kännas att bli ihoptvingad med någon man inte är det minsta attraherad av för att mannen vill ha sex?
    Jag tycker du ska sluta fokusera på enbart sex och se till även andra aspekter.
    Det är inte särskilt attraktivt att enbart ses som ett hål skapat för mannen.

Och för guds skull! Svara på inlägget endast en gång istället för 10!
    Det är fruktansvärt irriterande och svårt att svara när du svarar på ett inlägg så många gånger.
    Så det är inte hyckleri för man ska inte bli ihoptvingad med någon?
  • Anonym (....)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-25 23:10:32 följande:
    De flesta kvinnor har samma fördel som bögar, om de anonserar att de vill ha kuk så får de kuk. Det är bara att prova.
    Och om det skulle vara samma sak så har kvinnor aldrig sex med någon de uppskattar samt de drar ingen fördel av män som sänker sina krav. 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-25 22:38:57 följande:
    Nej,det är det inte.
    Hur tror du det skulle kännas att bli ihoptvingad med någon man inte är det minsta attraherad av för att mannen vill ha sex?
    Jag tycker du ska sluta fokusera på enbart sex och se till även andra aspekter.
    Det är inte särskilt attraktivt att enbart ses som ett hål skapat för mannen.

Och för guds skull! Svara på inlägget endast en gång istället för 10!
    Det är fruktansvärt irriterande och svårt att svara när du svarar på ett inlägg så många gånger.
    Frågan var om hyckleri. 
    Det är inte heller särskilt attraherande när du vill att kvinnor ska ha andra förutsättningar än männen. 
    Du vill att män enbart ska ses som en dildo. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 22:56:54 följande:
    Vara incel är skillnad på i jämförelse med vara långvarig singel. Det första kräver ett visst mått av kvinnoförakt, vilket incels bevisar i den här tråden. 

incels gör sig förtjänta av ett förakt. Långvariga singlar har jag aldrig hört någon sprida hat om.
    Och förakt är när man tycker det ska vara jämställdhet mellan könen för sex och förhållande.

Du tycker olika personer förtjänar förakt när du har en annan åsikt än vad du har. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?