• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-07-13 16:05:45 följande:
    Är incel något man förtjänar att vara?

Få saker tycks provocera människor lika mycket som incels. I varje incel-tråd tar folk chansen att spy galla över dem. Många menar att det inte alls kan vara omöjligt för incels att träffa någon, att de bara inbillar sig det och att de borde skärpa sig.

Om man fortfarande är en incel trots att incel-problematiken inte finns på riktigt. Borde man då skämmas? Förtjänar man att vara en incel för att man inte klarar av något som inte ens är svårt? Borde man känna ett stort självförakt med insikt om att omvärlden (förutom en själv) är helt normal?

Varför väcker incels så starka reaktioner och ilska?

Och den här tråden kan bevisa att "kvinnohat" är även om någon snackar om jämställdhet för sex och förhållande. 
    Man behöver inte vara en person som vill behandla kvinnorna sämre än sig själv för att kallas "kvinnohatare".

Ett argument varför olika män blir sura på samhället 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-25 20:23:51 följande:
    Varför fortsätter du med dina obegripliga, helt otroligt felskrivna och märkliga inlägg. Det går ju inte att förstå dig. Be om hjälp! 
    Det är ju bara en massa ord. 
    Jag menade att det kan vara så att många kvinnor i själva verket tänker liknade som dessa män gör. 
    Skillnaden är hur förutsättningar och möjligheterna ser ut och det resulterar i olika argument som passar en bra personligen 
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-25 20:23:51 följande:
    Varför fortsätter du med dina obegripliga, helt otroligt felskrivna och märkliga inlägg. Det går ju inte att förstå dig. Be om hjälp! 
    Det är ju bara en massa ord. 
    Jag menar att även kvinnor blir arga när de inte får som de vill.
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 20:03:03 följande:

Jag tycker det är anmärkningsvärt att incel faktiskt är något man förtjänar att vara, såsom frågeställningen i ts. Men ingen incel inser det.

Det har jag mest problem med, brist på självinsikt. 

Hur skulle det gynna samhället om en misogyn, kvinnoföraktande man blir anskaffad en flickvän av samhället? Skulle det ens gynna mannen? Nej-hans föreställningar om kvinnor förstärks då. 

Slutprodukten från vilken vinkel man än ser det från är skapandet av ett mer toxiskt samhälle.

Hans föreställningar förstärks redan efter vad ni själva skriver just nu.
  • Anonym (....)
    Anonym (Skild) skrev 2023-07-25 20:31:51 följande:
    Det var inte min fråga.  Är du dyslektiker? 
    Nej. 
    Men jag är medveten redan om att jag kan ha svårt att formulera mig bra.
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 20:03:03 följande:

Jag tycker det är anmärkningsvärt att incel faktiskt är något man förtjänar att vara, såsom frågeställningen i ts. Men ingen incel inser det.

Det har jag mest problem med, brist på självinsikt. 

Hur skulle det gynna samhället om en misogyn, kvinnoföraktande man blir anskaffad en flickvän av samhället? Skulle det ens gynna mannen? Nej-hans föreställningar om kvinnor förstärks då. 

Slutprodukten från vilken vinkel man än ser det från är skapandet av ett mer toxiskt samhälle.

Du kanske har rätt. Det kanske är konstigt. 
    Men flera saker kan vi inte bortse från. 
    Det finns ett tydligt samband att många verkar använda argument och påståenden som passar en bra när det handlar om sex. 
    Och även män som snackar om att kvinnor ska inte sänka sina krav kan vara kallade kvinnohatare egentligen. 
    Samt när ni snackar om att dessa män ska ska sänka sina krav så säger ni inte det för att hjälpa dessa män. 
  • Anonym (....)
    StudierKemi skrev 2023-07-25 20:44:29 följande:

Kvinnor lever längre som singlar:

www.familjeliv.se/forum/thread/80397312-kvinnor-utan-man-och-barn-lyckligast-enligt-forskning

Jag var gift förut, men vi bråkade mycket och jag tvingade mig själv till att stanna och lösa allt ändå. Det var skittråkigt ju mer tiden gick, att vara gift. Han spanade in andra utomhus hela tiden. När många år väl hade gått och barnet blivit större så skiljde vi oss, och jag minns vilken LÄTTNAD och frihet det var. Kvinnor borde våga leva själva. Hoppas att de inte är rädda för ensamheten nu för tiden. Man borde skita i dejting totalt. Hoppas att ännu fler bryter upp sina förhållanden från män som spanar in andra, och så försöker inte kvinnorna igen med sånt. Det är mer givande att läsa böcker, träffa folk som man redan känner och gosa med husdjuren. Män är farliga dessutom, så skit i dem. Var försiktiga jämt, och minns att man lever längre ensam (ingen nöter på en)!

Och nu lägger du skulden på männen. 
    Vad är skillnaden om männen gör det på kvinnorna? 
  • Anonym (....)

www.familjeliv.se/forum/thread/80397312-kvinnor-utan-man-och-barn-lyckligast-enligt-forskning

Jag var gift förut, men vi bråkade mycket och jag tvingade mig själv till att stanna och lösa allt ändå. Det var skittråkigt ju mer tiden gick, att vara gift. Han spanade in andra utomhus hela tiden. När många år väl hade gått och barnet blivit större så skiljde vi oss, och jag minns vilken LÄTTNAD och frihet det var. Kvinnor borde våga leva själva. Hoppas att de inte är rädda för ensamheten nu för tiden. Man borde skita i dejting totalt. Hoppas att ännu fler bryter upp sina förhållanden från män som spanar in andra, och så försöker inte kvinnorna igen med sånt. Det är mer givande att läsa böcker, träffa folk som man redan känner och gosa med husdjuren. Män är farliga dessutom, så skit i dem. Var försiktiga jämt, och minns att man lever längre ensam (ingen nöter på en)!

Du har redan haft sex och ett förhållande, inklusive ett äktenskap. 
    Samt barn och du har blivit äldre
  • Anonym (....)

Så det är okej att lägga skulden på andra om man är missnöjd med utbudet? 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 20:05:07 följande:
    Jag är inte ansvarig för vad andra människor säger och gör.

Nej, man ska inte jämföra kvinnor med ekonomiska resurser. Kvinnor är inga handelsvaror.
    Och vad säger du om det här? 

Nu lägger du skulden på andra. Inte att felet är på dig StudierKemi
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?