• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-25 19:31:32 följande:
    Naturligtvis passar det mig personligen att jag inte behandlas som en handelsvara. Vad trodde du? Att jag skulle tycka det var roligt att bli någons (sex)slav?
    Handelsvara och sexslav är snarare när något är ojämställt
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-25 19:33:54 följande:

Varför är det hyckleri?
    Varför ska man ändra på något man är nöjd med?
    Är det något man är missnöjd med så får man ju försöka ändra på det.
    Svårare än så är det inte.

Så hyckleri handlar inte om när någon gör något annat än vad de själva säger? 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:32:57 följande:
    Det är inte egoistiskt att neka någon sex som man äcklas av. Det visar en sund inställning och självrespekt.
    Då handlar det om något naturligt när man ställer krav på andra människor inklusive kvinnor. 

Man gör ju det för man äcklas. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Jadu) skrev 2023-07-13 16:10:23 följande:

De väcker ilska för att de skyller sina problem på halva jordens befolkning istället för att ta eget ansvar för sina liv. En del drar det så långt att de tycker att kvinnor ska hatas och straffas på olika vis för att de säger nej till män och då är det knappast svårt att förstå att de bemöts med ilska och avsky. 

Och om något handlar om eget ansvar så måste kvinnor ta lika mycket eget ansvar som männen gör när det handlar om sex och förhållande 
  • Anonym (....)
    molly50 skrev 2023-07-25 19:43:50 följande:
    Är det inte just det som du och TS gör?
    Tycker att alla andra ska ändra sig,men inte ni själva?
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:35:05 följande:
    Och när kallas något hyckleri? 
    När man är skenhelig och använder sig av dubbelmoral.Hyckleri är t ex när man vill att det ska vara jämställt och anse att alla andra ska ändra sig,medans en själv inte behöver lyfta ett finger.

Och om alla personer ska bidra lika mycket så måste kvinnor bidra mer. 
  • Anonym (....)
    När man är skenhelig och använder sig av dubbelmoral.Hyckleri är t ex när man vill att det ska vara jämställt och anse att alla andra ska ändra sig,medans en själv inte behöver lyfta ett finger.

Det skulle man kunna säga vad som händer nu, när olika personer snackar om saker till kvinnors fördel. 
  • Anonym (....)

Även när jag sa att sex och förhållande borde vara likadan mellan könen så blev det protester här på denna tråd.
    Det handlar allstå då inte att sex och förhållande ska ändras för olika individer utan för hela befolkningen. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:31:32 följande:
    Naturligtvis passar det mig personligen att jag inte behandlas som en handelsvara. Vad trodde du? Att jag skulle tycka det var roligt att bli någons (sex)slav?
    Handelsvara och slav är aldrig något som handlar om jämställdhet mellan könen 
  • Anonym (....)

Då borde det räknas som hyckleri när man kallar det sexslav när andra ber en att sänka sina krav men inte när man själv gör det.
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 20:03:03 följande:

Jag tycker det är anmärkningsvärt att incel faktiskt är något man förtjänar att vara, såsom frågeställningen i ts. Men ingen incel inser det.

Det har jag mest problem med, brist på självinsikt. 

Hur skulle det gynna samhället om en misogyn, kvinnoföraktande man blir anskaffad en flickvän av samhället? Skulle det ens gynna mannen? Nej-hans föreställningar om kvinnor förstärks då. 

Slutprodukten från vilken vinkel man än ser det från är skapandet av ett mer toxiskt samhälle.

Och då kan man säga att kvinnor förtjänar mön som de ogillar.
    Trots att kvinnor inte vill det. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?