• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (SL) skrev 2023-07-23 17:58:24 följande:
    Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?
    Finns redan en massa män som ger fler orgasmer till kvinnor under sex enbart för kvinnas skull. 
    Att de medvetet gör det för att gynna kvinnan pågrund bland annat jämställdhetens skull. 
  • Anonym (....)
    Om jag ska vara ärlig så är den ultimata egoismen att tänka att du har rätt till någon annans kropp mot dens vilja.

Att hjälpa varandra även om du inte har just det problemet (som de exemplen du tar upp) är en självklarhet i ett humanistiskt samhälle men du kan inte tvinga någon till en relation eller använda någons kropp utan dens samtycke.
    Eller tycker du det är rimligt att tvinga någon att donera blod eller donera organ för att någon annan råkar behöva det?
    De flesta personer är inte organdonator medan de flesta personer har sex. 
  • Anonym (....)

Det blir mindre personligt när de flesta personer donerar inte sina organ till andra människor. 
    De gör det oavsett hur mycket de älskar någon eller ogillar någpn.

Dessutom är kölistan för att få ett nytt organ mer rättvist än när folk har sex, och ett förhållande.
  • Anonym (....)
    StudierKemi skrev 2023-07-25 13:01:33 följande:

Det är verkligen synd om kvinnan som är det könet som föder, och att man inte kan välja fritt, diskutera sig fram, ifall mannen ska vara den som föder istället, som spricker permanent och inte hon? Hon är FAST i detta. Det finns inte många val för kvinnan... Och om man nu VILL att en annan kvinna föder barnet och har ont istället för en själv, så blir folk arga att surrogatmamman "utnyttjas" (så som i t.ex. Paris Hiltons fall, hon blev mamma genom att använda en surrogatmamma), men om den originala mamman inte VILL då?

Vi måste öppna ögonen ang. om vad synd det är om kvinnan och att innerst inne vill man slippa föda, men man vill få barnet.... Det är 15% som dör i barnsäng om inte sjukhus finns tillgängligt. Naturen har gjort kvinnan väldigt asexuell och att man inte vill mer sex efter t.ex. 2 barn, eller efter 5-7 män som doppat, sprutat och stuckit (skitstövlar). Sexet blir mer för mannens skull än för kvinnans skull, objektivt sett... (ju tidigare du förstår detta, desto bättre). Kvinnor gillar mer sina mysiga katter och roliga, sociala tjej-vänner, säger forskning.

Om husdjuren klarar av att vara lyckliga, lojala, tacksamma utan att få sex, så klarar du också det. Eller är det något allvarligt fel på dig?

Jag menade bara att väldigt många kvinnor accepterar inte när de har det sämre än männen.
    Då plötsligt ska det vara orättvist. 
    Det är då ingen större skillnad om olika män tycker det år orättvist när kvinnor har det bättre istället 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 17:15:14 följande:
    Så praktiskt att incels som du har ytterligare en orsak till att vara incels. Vad som helst som inte handlar om dom själva tydligen. Vill du alltså att jag smeker dig medhårs och nickar jakande när du föreslår att staten ska styra över partnerskap? Du behöver en reality check. Du representerar inte män, och det behöver kvinnor veta. 

Jag hatar inte incels, det har du hittat på, män som föraktar kvinnor, förväntar sig att kvinnor ska vara skyldiga dom sex, vill reglera partnerskap statligt och tycker det var bättre för 100 år sedan då kvinnor hade sämre ekonomisk makt och var beroende av en man förtjänar förakt däremot. 
    Det handlar då om att kvinnor förväntar sig sex när de har andra förutsättningar och möjligheter än männen. 
  • Anonym (....)
    Så praktiskt att incels som du har ytterligare en orsak till att vara incels. Vad som helst som inte handlar om dom själva tydligen. Vill du alltså att jag smeker dig medhårs och nickar jakande när du föreslår att staten ska styra över partnerskap? Du behöver en reality check. Du representerar inte män, och det behöver kvinnor veta. 

Jag hatar inte incels, det har du hittat på, män som föraktar kvinnor, förväntar sig att kvinnor ska vara skyldiga dom sex, vill reglera partnerskap statligt och tycker det var bättre för 100 år sedan då kvinnor hade sämre ekonomisk makt och var beroende av en man förtjänar förakt däremot. 
    Då skulle det kunna handla om att kvinnor vill reglera partnerskap statligt då de vill ändra på förutsättningar till deras fördel. 
    Samt att många tycker det är okej att skolan ska passa kvinnor bättre. 
  • Anonym (....)

Du vill inte att det ska vara lika mellan könen. 
    Du tycker olika personer förtjänar förakt trots att det ska vara ojämställt. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 17:50:44 följande:
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Du ville ha ett exempel och fick det.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
    Jag gör jämförelse mellan könen. 
    Det krävs två personer såklart men män kan inte födda eller utföra en abort i sin kropp. 
    Plus hen hade skrivit att kvinnor inte vill ha statlig hjälp. 
  • Anonym (....)
    Ja, och mitt svar var att kvinnor bär runt på en unge i 9 månader och förstör sina kroppar för att bli föräldrar, vilket män slipper och ingen mig veterligen gör något annat än att bara accepterar det. Man blandar alltså inte in staten för att försöka ändra på något angående vem som måste kånka runt på ungen.

Det finns ju alltid två föräldrar till ett barn. Varför försöker du göra graviditeter och förlossningar till bara en kvinnofråga?
    Jag menade inte att kvinnor får hjälp av samhället så biologiska män blir gravida istället, utan kvinnor kan få hjälp av samhället så de själva blir gravida istället i stort.
  • Anonym (....)

När jag menade med acceptera så menar jag att man tycker det är okej för det ska ojämlikhet mellan könen, eller att det ska inte handla om jämställdhet alls nu. 

Jag tar ju upp skillnader som kan vara en fördel för  kvinnor. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?