• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:02:36 följande:
    Ok, det är din åsikt att inga åtgärder ska sättas in men jag håller inte med om det.

Vem som helst förstår väl att skillnaderna inte beror på att män inte vill ha sex, precis som kvinnor inte vill ha lägre löner.
    Fast vi pratade om en ökning. Hur vet du att ökningen av de som inte har sex beror på det ena eller andra? Du vet inte. Du bara tror.

För det första vet du inte hur många av de 28 respektive 18 procent män och kvinnor som inte vill/kan ha sex och för det andra har du heller ingen aning om du det fördelar sig i den ökning man kan se - för både kvinnor och män.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 16:51:01 följande:
    Varför KAN jag inte det? Hur många som har sex har blivit en könsskillnad. Det var inte det tidigare för 15 år sen, men nu är det en sån skillnad.

Då tycker jag att samhället ska vidta åtgärder för att minska den skillnaden. Inga extrema åtgärder som du pratar om, men små steg i rätt riktning. Precis som du själv tyckte att föräldraledigheten ska delas 50/50 mellan könen. Varför är den åtgärden okej, men inte åtgärder för dejtingappar?
    Föräldraledighet är något staten ger föräldrar betalt för att vara och när man delar ut (omfördelar) pengar får man lov att sätta upp regler för vem som ska få dem.

Staten samlar inte in sex från alla byxmyndiga för att sedan dela ut (omfördela)  utan det är någon vi själva bestämmer över. Precis som staten inte lägger sig i hur mycket du runkar eller hur mycket du tittar på TV. Staten kommer inte heller att vidta åtgärder i form av "små steg i rätt riktning" för att styra upp hur mycket du runkar. Eller tittar på TV.

Helt sanslöst att man måste förklara sånt här.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:24:29 följande:
    Ok, så bara för att din bror är en av vinnarna på den nuvarande ordningen så har du inga sympatier alls för de män som har dragit det kortaste strået bara för att de inte är släkt med dig. Bra inställning.
    Tror poängen är att han har skapat sig det liv han har. Precis som du har gjort.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:32:06 följande:
    Jag tror inte att någon man vill vara incel frivilligt, inte ens han som skrev att han levde i sexlöshet men sade att det bara var hans eget fel. 

Om det var frivilligt och nästan alla kunde ha sex via dejtingappar om de bara ville, så skulle förslaget om att vikta synligheten av olika profiler ta ut sig själv. Då skulle det inte göra någon skillnad om det inte fanns en stor diskrepans mellan profiler.
    Jo, det finns män som under kortare och längre perioder inte vill ha sex med en annan person av exempelvis medicinska, moraliska och personliga orsaker.

Jag har inte sagt att alla kan få sex genom dejtingappar. Varför skyller du det på tekniken att du inte får knulla? Gå ut och ragga på krogen om du tror det går bättre.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:36:35 följande:
    Nu heter det att han har ansträngt sig mycket mer än andra för att vara i en bra position. Tidigare sade ni att man inte behöver anstränga sig, utan det räcker med att ta avstånd från incels och som mest gå till en samtalsterapeut.

Det ändrar sig väldigt mycket vad era förklaringar är.
    Om man har fucked-up värderingar måste man förstås anstränga sig mer för att jobba bort dem än någon som har schyssta värderingar, så naturligtvis är insatsen olika för olika människor.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:42:49 följande:
    På vilket sätt vill jag begränsa dig? Att jag vill att det blir ett mer representativt utbud i dejtingappar istället för att du bara kan välja de mest populära männen. Är det en stor begränsning av ditt liv?
    Vad fan är ett "representativt utbud"? Dejting à la Nord Korea?

Vill du ha en dejtingapp särskild utformad för att jag ska kunna styra vad du kan se?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:49:09 följande:
    Varför kan du inte träffa någon på riktigt ute i verkligheten som man gjorde innan smartphones kom istället? Måste populära män serveras till dig i en app och ser du det som en av dina "rättigheter" att det absolut ska vara så?

Skillnaden är att det är en liten del av männen, ca 1/4 som tillhör den populära gruppen på dejtingapar. För kvinnor är det kanske 3/4 som räknas som populära, varför viktningen av profiler inte skulle förändra lika mycket för kvinnor.
    Som sagt träffas 90% av par utan dejtingappar och du kommer inte att få en kvinna som letar efter en relation att ha tillfällig sex med dig oavsett hur många andra mäns profiler du gömmer. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:53:38 följande:
    Du hävdade att skillnaden berodde på frivillighet. Nu säger du att det inte går. Motsägelsefullt.
    Nej, det sa jag inte. Jag sa att det KAN vara så och att du inte kan veta.

Kanske är din oförmåga att läsa omvärlden rätt en orsak till dina problem?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:58:30 följande:
    Det är att påverka, men är det verkligen en så stor grej? Om det leder till att dejtingapparna försvann har jag inga problem med det.

Ja, de är offer. Skillnaden är att de får vara offer, medan incels inte får vara offer. Egentligen är alla människor beroende av hur omgivningen fungerar. Om en stor grupp halkar efter eller får det sämre kan man räkna med att det inte beror på de har misskött sig, utan att omständigheterna var annorlunda för den gruppen.
    Du hör inte till "en stor grupp". Män som har anammat incelkulturen är en promillegrupp. Och jo, det beror på dig. Du är ansvarig för hur ditt liv ser ut. Du kan inte skylla på tekniken eller tomten eller på någon annan än just dig själv. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 17:51:38 följande:
    Cloffe och Molly50 har hävdat flera gånger att allt som behövs för att bryta sexlöshet är att ha rätt åsikter, vara trevlig och gå till en samtalsterapeut.
    Jepp, det är ofta är "allt" som behövs, bara att någon som befinner sig extremt långt från målet har extremt långt att gå innan de kommer fram. Så "allt" är olika.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?