• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-08-06 17:03:01 följande:
    Jo, jag håller med dig Cloffe. Men hatet är enligt mig oproportionerligt. Det finns betydligt fler som föraktar invandrare, homosexuella, politiker, rika personer, WT personer etc. You name it, det finns alltid någon som har åsikter om alla grupperingar.

Med våran stora befolkning är 1000 rötägg som muttrar framför datorn inget att lägga så stort fokus på.

Vi har betydligt större problem i andra avseenden i Sverige idag, så jag förstår inte riktigt den enorma reaktion som följer denna lilla grupp tangentbordskrigare som är arga och frustrerade.

Det är ju inte heller så att dessa ideer incels har med att dela ut flickvänner och kvotera sex kommer drivas igenom i svensk lag? Eller. Vad tror du själv?
    Vad du inte verkar ha fattat är att denna lilla "oproblematiska" grupp som är större än vad du anger är fantastiskt överrepresenterade på nätet inkluderat här på FL, samt är på framfart.

Det finns inget oproportionerligt i att reagera på allt hat oavsett om det kommer från en, två, tvåhundra eller tvåtusen personer. Och om du tycker det finns betydligt större problem och viktigare saker att prata om så föreslår jag att du gör det någon annanstanns.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 18:36:22 följande:
    Jag har redan varit inne på detta tidigare i tråden. Jag tror det är svårt att göra så mycket för dessa män som redan är incels utan fokus bör ligga på samhällsförändringar som minskar rekryteringsbasen.
    Men dessa män med dysfunktionella åsikter är en realitet. De invaderar olika internetforum och översvämmar dejtingsajter, trakasserar kvinnor verbalt och nån eller några tar steget över och blir våldsamma.

Det räcker med en om året som går loss på en av landets skolor för att det ska bli en stor tragedi. 
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 20:25:48 följande:

Ja, Fol naturligtvis har du rätt i detta, visst är det så att många tror att om man arbetar med samhällsförändringar så undanröjs det individuella ansvaret.

En vettig person bör dock inse att insatser från mer än en instans bör leda till ett bättre och snabbare resultat, dvs mindre antal incels.

Ett exempel : Polisen  påpekat att insatser och samarbete med Socialtjänsten kan minska brottsligheten i Sverige.  

Ingen skulle ju säga: Nej, Socialtjänsten skall inte medverka till minskad brottslighet för då tar inte Polisen sitt ansvar.

Ändå är precis så det låter i denna tråden.  

Nej, det är inte så det låter i tråden. För den som vill ta emot hjälp finns det hjälp, men man måste inse att man behöver hjälp och sedan ta emot den.  
  • nihka
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 21:19:13 följande:

Jo, det har vi.

Det är en fullt  rimlig begäran att staten erkänner problemet med mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män.

En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex  göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring.  Detta hade i stor omfattning minskat problemet Incel.

Nej, det är inte möjligt att totalt eliminera problemet. På samma sätt som det är omöjligt att helt utrota sjukdomar, fattigdom etc.

Så det är invandrarmännen som knullar så det knakar så incelsen här i tråden blir utan?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-07 22:03:27 följande:
    Ha ha

Den var bra...
    Eller hur! Myndigheten för disk och dammsugning (MDD). Det kämpas febrilt bland kvinnor för att de ska komma igång. Hahaha!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:15:38 följande:
    Vad är din källa på att det är lägre än 30% av männen som är sexlösa. Här är min källa på att det visst är det:

medium.com/hello-love/the-number-of-sexless-men-has-tripled-in-10-years-why-e97e7165d2a1
    Och så var det det här med källkritik. Det här är en privatperson som har skrivit på en typ digital anslagstavla. Du får presentera en trovärdig källa, hitta hens orginalkälla och kolla att det verkligen står så/att han har tolkat den rätt. Börja ned om den öht finns.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-10 17:32:35 följande:
    Om en viss andel av männen inte kommer att vara attraktiva för kvinnor oavsett vilka omständigheter som råder. Behöver det inte kompenseras på något sätt för att samhället ska bli jämställt?

I ett jämställt samhälle bör män och kvinnor behandlas lika och ha samma möjligheter. Är det då rättvist att kvinnor som lever ensamma har en betydligt större tillgång till sex än ensamma män? Borde inte samhället reglera det på något sätt?

Tycker du att samma förutsättningar ska råda för både män och kvinnor eller tycker du att det är bra att män har sämre förutsättningar när det kommer till relationer och sex?
    Nej, folk med äckelvärderingar som vill att staten ska reglera dejting ska inte kompenseras för att folk drar sig undan dem. Folk med äckelvärderingar ska sluta ha äckelvärderingar så slutar folk att dra sig undan dem.
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-10 18:09:37 följande:
    Missade den i flödet, mannen som skrivit artikeln har också skrivit annat incel relaterat såsom "What do women lack empathy for lonely men"
    Så bisarrt.
    Ja, det är en hel del som är skumt.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-08-10 21:52:34 följande:
    Din åsikt
    Bra! Du har äntligen förstått! Ja, jag får välja bort människor som jag anser har äckelvärderingar. Och om många gör det är det inget som ska "regleras" så man ändå inte slipper dem.

Samma sak om många män finner en kvinna ful så ska hon inte "regleras" in i deras liv.

Alla får välja till och välja bort själva.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-08-11 03:43:19 följande:
    Här har du länken till artikeln plus Washington Post-reporterns twitter:

www.washingtonpost.com/business/2019/03/29/share-americans-not-having-sex-has-reached-record-high/

twitter.com/_cingraham/status/1111629177575350279/photo/1

28% står det är sexlösa. Är det fortfarande "skitsnack"?
    Eftersom du uppenbarligen inte förstår engelska ska jag förklara vad det står i artikeln. Det står att totalt 23 procent av alla amerikaner inte har haft sex det senaste året. Bland åldersgruppen 18-30 gäller 28 procent för amerikanska män och 18 procent för amerikanska kvinnor. Det står absolut ingenting om det är ofrivillig eller frivillig sexlöshet. Nada. Noll.

Förklaringarna som ges är en ökad befolkning över 60 år och bland de yngre att de inte kommit upp i en ålder där de hunnit etablera sig i ett förhållande/gifta sig och den åldern höjts pga nätvanor. Bland pojkarna nämns att de i högre grad fortfarande bor hemma och att det då är svårare att ta hem någon.

"Jean Twenge, professor of psychology at San Diego State University and author of iGen: Why Today?s Super-Connected Kids Are Growing Up Less Rebellious, More Tolerant, Less Happy ? and Completely Unprepared for Adulthood, said in an interview that growing sexlessness among America?s 20-somethings is primarily attributable to partnering up later in life."
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?