Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:35:23 följande:
    Alla personer som du inte har sex med är inte oattraktiva. De är bara attraktiva på olika nivåer på en skala.
    För mig är de oattraktiva, kan vara att de inte duschar, dålig tandhygien eller sunkig människosyn. Jag knullar inte med människor jag inte attraheras av oavsett orsak. eller vill du reglera mina preferenser med? Vad som är giltiga skäl?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:38:20 följande:
    Du tänker bara på kvinnor men inte alls på hur det blir för män. De ger du rådet att inte ens använda dejtingappar. Det är inte jämställt på något plan.

Jag vill att marknaden återgår till hur den var före smartphones tog över när marknaden var balanserad. Ibland behöver samhället göra såna korrigeringar när det råder obalanser.
    Dessa män som nekas på appar nekas ju i verkliga livet med. Vad är skillnaden? vill du hellre ha ett skratt och nej tack i ansiktet? än att du sveper och du inte får en matchning?

så hur ska det bli jämställt? Om alla appar magiskt skulle förbjudas. skulle alla incels bli populära över en natt tror du? när det fortfarande finns fler män än kvinnor
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:40:31 följande:
    Nej, vissa personer bryter mot regler men om några får böter ger det en avskräckande effekt precis som antalet sexköp har minskat sen det kriminaliserades.
    Hur? Vad ska brottet heta? sexköpslagen är till för att skydda människor i utsatt situation, att inte sälja tillträda till sin egen kropp.

vad är brottet med dejting? Vad är skadan? Vem är brottsoffret? Det måste finnas ett brottsoffer för att det ska finnas en gärningsman. Så vem är brottsoffret? Den stackars oknullade inceln?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:42:25 följande:
    Bevisligen finns det män som duschar, sköter sina tänder och har en bra människosyn som du inte har sex med. Det är omöjligt att alla kan hamna i en sån kategori.
    Jag har inte sex med dom för att
    1) jag är i förhållande. Varför skulle jag knulla någon annan?
    2) om jag någonsin blir singel så kommer det vara män av den kategorin jag kommer ha koll på. Det betyder INTE att alla män i den är berättigade ett knull med mig. därefter ska personkemi matcha med. Så du ser. urvalet krymper. Eller ska jag tvingas ha sex med alla män jag attraheras av om jag blir singel? så det blir rättvist?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:46:35 följande:
    Det är precis det jag föreslår. Att vi borde ändra på männens beteende. Var någonstans har jag sagt att kvinnor ska lösa mäns problem? Hitta det citatet med ett rätt inläggsnummer.

Varför protesterar ni mot att jag vill få män att ändra sina beteenden? Är det för att ni vet att det har gett kvinnor ett övertag mot männen inom dejting?
    Du skrev ett helt inlägg om vad kvinnor borde ge upp. Minns du inte ens dina egna inlägg?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:48:12 följande:
    Din sambo nekades på apparna men inte i det verkliga livet.
    På appen var han inte i rätt ålder exempelvis. I verkliga livet så var vi återigen vänner som blev mer. Han hade alla goda saker som jag gillar. Men han var blyg och försiktig, jag är mer rakt på. Men när han lärde känna mig mer och mer blev han bekväm och fick mod. Och att han visade mod var oerhört attraktivt. hade han inte visat mod så hade han fortfarande varit en snäll trevlig kille med goda värderingar, men vi hade troligen bara varit vänner utan hans mod. Han vågade och chansade, och här är vi. 
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:50:15 följande:
    Nej, men varför hävdar du att alla män som blir bortvalda på dejtingappar blir det för att de är 100% oattraktiva?

Det kan lika gärna bero på att de blir utkonkurrerande av andra män trots att de är attraktiva.
    När jag hade tinder gick min sållning såhär:
    ingen presentation alls - bort
    kort presentation med endast längd/skostorlek - bort
    fiskbild - bort
    spännbild på gymmet - bort
    suddiga bilder/gryniga/gamla bilder - bort

första gallringen
    om matchning
    killar som direkt bad om snap/kik - bort
    killar som *gjorde det ont när du ramlade från himlen* - bort
    killar som *ses ikväll baby* - bort

då finns det inte jättemånga kvar, och då var personkemi viktigt att vi hade något gemensamt. Ex. gilla musik: då kunde vi ses på ett musikquiz på en pub etc. så vi sågs ute första gången.

sen kanske vissa andra män också är snälla, men vad spelar det för roll? jag har valt nej av en anledning. Jag vill inte riskera bli mördad eller våldtagen så då är jag selektiv. Men det förstår väl inte du att vi kvinnor måste tänka på sånt.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:56:26 följande:
    Det är inte förenligt med grundlagen.
    Men böter för att man dejtar *för mycket* är det förenligt med grundlagen anser du?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 19:57:51 följande:
    Finns massor av lagöverträdelser som aldrig leder till påföljder, som att köra mot rödljus. Poängen är att det hade varit avskräckande.
    men hur ska det vara avskräckande om apparna inte ens har kontroll över dejtandet? Har du ens använt tinder? jag har aldrig bokat dejt över tinder utan via sms/messenger.

köra mot rödljus är ett brott. Du kan riskera andra trafikanter för livsfara. Så vad är BROTTET i att dejta för mycket? Vad är det brottsliga? Vem drabbas? vad är risken?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:01:00 följande:
    Jag tror att marknaden var mer balanserad på till exempel 80-talet. Då hade kvinnor blivit ekonomiskt fria från männen, men männen upplevde inga svårigheter med att dejta.
    Du tror? Du argumenterar på vad du tror?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?