• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2024-01-16 16:43:03 följande:
    Misogyn är även om man tar upp saker som är relevant, exempelvis skillnader som gynnar kvinnorna 
    Ha ha vad fan har du fått det ifrån?
    Dags att du återigen konsulterar SAOL, så kommer du att s att misogyn INTE betyder det alls.

Misogyn är ett finare ord för just kvinnohat.

Alltså du kan ju  inte sitta och hitta på egna innebörder i ord.  Jo kan, kan du väl, om din målsättning är att bli missförstådd av andra. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-18 10:45:08 följande:
    Ja, det var min poäng att det inte bara är sex som skiljer. Det var jag som gav uttryck för det.
    Ha ha nääää
    Du är knappast den förste som ger uttryck för det på det sättet, och du, du kommer inte att bli den siste heller.
    Nej, jag är inte tvärsäker men tänk utifrån ett kvinnligt perspektiv på alla relationer där männen bara vill ha sex och kanske är otrogen mot sin fru. Tror du inte att det tär på självkänslan att vara in en relation med en sån man?
    Var ju knappast en parrelation du pratade om i ditt inlägg #9217.
    Du skrev om friendszone. Så drog du upp om ett scenario som handlade om en man och en kvinna som var riktigt nära vänner med varandra. Sedan så skrev du att det skulle tära på mannen att inte få sex med sin nära vän.

Så lägg ned att blanda in om parförhållanden och otrohet för att försöka göra en jämförelse med vad du ville ha fram.. Det är så långt ifrån "samma sak" som man kan komma.
    Problemet är att du alltid vill ge män skulden för allt oavsett situation.

Ha ha så var det dags för att dra till med din klassiker, dra till med en direkt lögn.
    Kan man inte möta i sak, så varför inte dra till med en direkt fet lögn om personen bakom datorn...
    Det verkar ju vara din standard grej i denna tråd när du inte "får som du vill" d.vs medhåll.

Det "friendszones scenariot" så kan ju mannen sluta upp med att umgås med kvinnan om han anser att det "tär på honom" att han inte får sex med sin bästa vän som skulle då vara en kvinna..

Hur kan det vara kvinnas fel att mannen frivilligt stannar kvar när han inte få sex av henne? Hon ser ju mannen som bara en nära vän och inget mer.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2024-01-18 13:29:07 följande:
    Hur kan det vara mannens fel om kvinnan inte ger sex? 
    Varför ställer du frågor som inget har med innehållet i mitt inlägget att göra?

Jag har aldrig hävdat att det är mannens fel att kvinnan inte vill ha sex med honom.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-18 10:38:28 följande:
    Det finns subkulturer, precis som det finns det för andra grupper som hbtq-personer, men det ska inte definiera alla som har den sexuella statusen. Hur du bemöter incels är lika illa som man behandlade gay-män förut med en kavalkad av fördomar.
    Det är ju du som inte fattar..

Att adressera de MISOGYNA incelsen (och den subcult som de har skapat)  är ju inte att ha fördom at "alla incels i grupp" per se som du vill ha det till..

Det är DU som skall lägga av att normaliserat de misogyna incelsen, och likställa de misogyna incelsen med dessa incelsen som är då ICKE misogyna.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-20 14:01:02 följande:
    Varför har du inga problem med när Cloffe eller Sol skriver "incels" och utelämnar att ordet misogyna, men bara när jag gör det?
    Ja har du några problem med Sol och Cloffe så får du ta det med dem.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2024-01-20 20:15:40 följande:
    Vad som kallas rättighet till sex och om felet beror på någon, det har inte med våldtäkt att göra.

Det är hur folk resonerar. 
    Varför fortsätter du att upprepa den felaktigheten?

Ingen, absolut INGEN, har hävdat att man har "rättighet till sex."

Så de existera bara i dina egna inbillning att det är så "folk resonerar".

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-21 15:38:05 följande:
    Du skulle kunna anklaga dem för samma saker om det var någon annan som stod bakom artikeln. Eftersom du är socialdemokrat kan socialdemokraterna dock aldrig ha fel. Den artikeln fick dock väldigt mycket kritik för att ha ett farligt budskap av andra feminister. 
    Oh så var det dags igen från din sida..
    Spekulera om personen bakom datorn.
    Det verkar ju vara en av dina favorit sysselsättningar när du svarar andra som inte håller med dig i sak...

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-20 13:52:04 följande:
    Nej, hon ser inte mannen som bara en vän. Samtliga inblandade vet mycket väl vad som pågår. Det är dock inte kvinnans fel. Felet ligger hos de dejtingappar som har skapat ouppnåeliga mansideal, som gör att normala män inte ses som de tillräckliga idag. De dejtingappar som ni till varje pris försvarar, trots att ni inte ens känner till något om dem.
    Hur kan det vara dejtingappens fel?

Är dejtingapparna någon slags levande organism med intelligens som SKAPAR ouppnåeliga ideal?

Att säga det är dejtingapparnas fel är ju samma sak som att säga att Pelle är utan skuld, som mördare Anders med pistol. Det är ju pistolens fel.

Hur många tror du skulle köpa att Pelle är skuldfri och det är pistolens fel.

Med din logik och förklaring så är det ju pistolens fel.

Vi andra som fattar bättre vet att det är knappast pistolens fel. Precis som det är med dejtingapparna, det är ju knappast dejtingapparnas fel utan det är människan i sig det är fel på, det enda som har hänt är att problem,en som alltid har funnits syns bara tydligare VIA dejtingappen.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 16:46:11 följande:
    Varför blev du inte upprörd över den artikeln som andra feminister har blivit?
    Varför tar du för givet att kvinnor som inte håller med dig i dina pantade utlåtanden om "lösningar på problemen" är en feminist?

Har du sådan allvarliga problem med att det kan finnas icke feminister och även män som kan anse att det du förespråkar är så otroligt korkat och även KAN direkt uppfattas fascistiskt? 
    Om du har detta så förslår jag att du söker hjälp för att bearbeta din intolerans mot olikheter.

Föresten

Du har ju inte heller lyckats att förklara varföre sossarna skall lägga sin näsa i blöt för att reglera detta med dejtingappar till incelsens fördel.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 16:54:35 följande:
    Varför är det en farlig tanke att vilja reglera dejtingappar? Det enda som är farligt på riktigt här är de trakasserier som riktas mot incels.
    På vilket sätt är det "farligt på riktigt med (dina inbillade) trakasserier mot incels"?

Det skiter du att förklara för att <fyll i valfri patetisk bortförklaring här>...

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 17:05:31 följande:
    Ja, du måste vara väldigt utbildad som tror att "fri vilja" står med i grundlagen eller du kanske tänkte på den amerikanska konstitutionen. Om man är utbildad borde man känna till att den svenska grundlagen inte är uppbyggd på det sättet runt personlig frihet. Du är inne på ett område som du saknar kunskaper om.
    Tja med tanke på att du vill att staten skall lägga sin näsa i blöt och "reglera" dejtingapparna för att det skall bli lättare för incelsen, så måste det ju ske via lagstiftningar. Det år så staten jobbar sedu.. De reglerar via lagar.  Det vet varenda människa som är minst 18år och äldre.

Varken du gillar fakta eller inte, så måste det till lagstiftningar före att de skall kunna ske om nu staten skall lägga sin näsa i blöt för att reglera  detta med dejtingappar.

• EnAnonumius
    Anonym (RagnaCrimson) skrev 2024-01-22 17:16:35 följande:
    Staten har inget med dejtingappar att göra, de är ju dom som har skapat / är support som måste göra ett starkt angrepp mot AI och bot profiler först och främst.
     ursäkta?

Missade du citatet från "Anonym(Hej)".. Det fanns citerat i inlägget och det är "Anonym(Hej) som vill att staten skall lägga sin näsa i blöt.

Sedan så är det märkligt att du inte ens försöker reflektera vad jag faktiskt skrev.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 17:16:21 följande:
    Ja? Lagstiftningar, men inte förändrade grundlagar.
    Och tänk.. Om du läser "Gurkans" förslag en gång till så föreslog hon aldrig något om grundlagen.. Hen  nämnde inget om grundlagarna alls. Ordet grundlag fanns ju inte ens med i texten du hade citerat.

Så varför tolkar du in något som inte står? Och tillskriver personen något de inte sagt?

• EnAnonumius
    nihka skrev 2024-01-22 17:36:47 följande:
    Om du har läst något här som du inte gillar kan du inte lasta människorna som skriver utan det är tangenternas fel Tungan ute
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 17:11:20 följande:
    Tycker du att vi ska ha fri vapenförsäljning som i USA eftersom det inte är pistolerna som dödar människor?

Jag tycker absolut att det är pistolernas fel. Därför har vi stränga vapenlagar med samma logik som jag vill applicera på dejtingappar.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 17:11:20 följande:
    Tycker du att vi ska ha fri vapenförsäljning som i USA eftersom det inte är pistolerna som dödar människor?

Jag tycker absolut att det är pistolernas fel. Därför har vi stränga vapenlagar med samma logik som jag vill applicera på dejtingappar.
    Så det är dags att tänka svartvitt nu också och utgå från att det ena ute-/innesluter det andra per se?
    Vad får dig att tro att man skulle vilja fria vapenlagar m i USA bara för att man vet med sig att det är knappast pistolen i sig som  dödar?

Men jag skall skriva långsamt och förklara så tydligt det bara går..

För att en pistol skall kunna döda, så krävs det att det är en människa som lyfter pistolen och trycker på pistolens avtryckare, så att det går ett skott ur pistolens mynning, och träffar en annan människa.

Men enligt din enfaldiga logik så räcker det ju med bara pistolen. Man behöver ju knappast ha en människa med i ekvationen alls tydligen. Men du förklarar ju inte heller hur en pistol skall avfyras, utan mänsklig inblandning, om det är bara pistolens fel att någon dör.

De flesta fattar att det är knappast pistolens fel. Utan begriper att det är människans fel att någon dör.

De fattar de flesta andra, utom du då.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-22 17:08:29 följande:
    Om man som flera av er tror att incels är farliga kanske det inte är så smart att förnedra dem om någon teoretiskt skulle läsa här. Jag förstår inte logiken bakom det alls.
    Så var det dags igen.. Blunda för nyanser...

Jag har aldrig hävdat att "incels" i grupp är farliga.

Där emot så finns det bland de incels som är MISOGYNA (jag hävdade inte att det var alla misogyna incels) som kan vara farliga. Till och med SÄPO har ju skrivit att dessa finns. 

Vilket av någon märklig anledning du hävdar att "de som läst deras rapport, har tolkat fel". 🙄

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-24 18:59:09 följande:
    Det var precis det hon gjorde. Hon trodde att tillgång till alla profiler i dejtingappar är skyddat av grundlagen
    Läs en gång till då..
    Finns inga inlägg där Gurkan har skriva "profiler är skyddade av grundlagen".

Fast vill du fortsätta hävda att det, så kan du citera där Gurkan bokstavligen skrivet "Profilerna är skyddade av grundlagen" (precis som du påstår) och lägg med inläggs nummer också.

Citat och inläggsnummer. det är du som påstår, således ligger bevisbördan hos dig.

Seså upp till bevis.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-24 19:02:54 följande:
    Ok, så du tycker alltså att det inte går att skylla på dejtingappar precis som det inte går att skylla på vapnet vid ett brott.

Varför ska vi då ha vapenlagar och stränga regleringar av vapen när det är heligt för dig att dejtingappar ska vara helt oreglerade?
    Nej man skyller inte på vapnet vid brott.. Då det är inte vapnet som begår brottet, utan det är människan som begår brottet och kan använda vapen som hjälpmedel.

Sedan så kommer du, igen, med en direkt lögn om mig som person och vad jag anser&tycker.
    Fast det är ju inget nytt, det verkar ju vara din melodi att dra till med direkta lögner,när du inte kan styra diskussionen dit du vill ha den.
    Jag har aldrig hävdat att dejtingappar är heliga. Kommer aldrig att göra det heller.

Vi har vapenlagar för att minska risken att det sker dödsskjutningar, då det fortfarande krävs en människa för att kunna döda med en pistol.
    Hur du än vrider på det så kan du aldrig ta bort människan ur ekvationen och att det är människan som begår dödsskjutningen.

P.S
    Skall bli intressant att se vad din nästa lögn kommer att bli nu.
  • EnAnonumius
    Anonym (Sol) skrev 2024-01-24 19:07:02 följande:
    Du tror inte att vi har vapenlagar för att det är olagligt att döda?

Eftersom det är lagligt att dejta så behöver vi inte ha regler för apparna.
    Precis så..👍

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2024-01-24 20:23:51 följande:
    Långtifrån alla män och kvinnor är nöjda med dejtingappar. Det stämmer inte.
    Det är riktig, långtifrån alla män och kvinnor är nöjda med dejtingapparna.

Dock det du inte inte tyck förstå är att det är knappast "dejtingapparna i sig" som är fel på. Det är de människor som står för dejtingapparna det är fel på. För som sagt det KRÄVS människor för att skapa dejtingapparna, upplägget, utformningen  designen, etc etc.. Så skall du lägga skulden någonstans, så lägg inte skulden på appen, utan just människorna som har beställt dessa dejtingappar och de som skapade apparna.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?