• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:32:59 följande:
    Jämlikhetstanken innebär att män och kvinnor ska vara lika och behandlas lika. Att ställa olika krav på könen går emot den tanken.
    Nej..

Jämlikhet har inget med att kvinnor och män "ska vara lika"..

Det som sägs är att män och kvinnor skall ha lika förutsättningar, och behandlas lika inför lagen.
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:34:22 följande:
    Hela diskussionen är misogyn om man lyssnar på de flesta i den här tråden.
    Ja och den som står för det misogyna i diskussionen är inte kvinnorna..
    Det är Du, med din orimliga förslag, och Anonym(....)  med sina irrationella cirkelresonemang, som står för den huvudsakliga misogyniteten i denna tråden.

Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:40:33 följande:
    Det räcker för mig att vrida tillbaks klockan 20-30 år när det inte fanns några incels.

Och hur vet du detta av objektiv fakta?
    Bara för att man inte "hörde dem ", så betyder det inte att det inte skulle finnas för 20år sedan.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 19:58:51 följande:
    Pappamånader missgynnar mäns ställning också. Det är fortfarande ett rättvist system eftersom lika många månader är reserverade för mamman.

Det är så mitt förslag skulle fungera. Lika regler för båda könen.
    Reglerna är lika för båda könen även bland dejtingapparna.

Det är ju du som vill ha ojämlika regler för att få ett "millimeterrättvisa utfall" före bägge könen.
    En av dina förslag har ju varit att kvinnorna skall begränsas i sina urval.Där blir det olika regler för olika kön med ett sådant förslag..
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 20:49:08 följande:
    Då har du missat hela den diskussionen.

sverigesradio.se/artikel/5978734

I dag finns två så kallade pappamånader i föräldraförsäkringen. Socialdemokraterna gick till val på att införa ytterligare en.

Så här sade Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfven när han presenterade förslaget i augusti:

? En av de absolut viktigaste orsakerna till att vi har så ojämställt arbetsliv med både möjligheterna att arbeta och inkomst, är att kvinnorna i dag tar ut ungefär 75 procent av föräldraförsäkringen och män 25 procent. Vi måste få ett jämställt uttag och det här är ett steg i den riktningen.

Den artikeln är från 2014, d.v.s 9år gammal artikel. Och du har missat också att det  har hänt mycket på dessa 9år. I dag har mamman och pappan 90låsta dagar var på föräldraledigheten i dagsläget.

Det du läser är ju Löfvens motivering bakom, den lagstiftningen, det som kallas  lite fult och ensidigt för "pappamånader i dagligt tal. I och med att även kvinnorna har 90 låsta dagar också så kan du ju knappast använda det som själ eller motiverande jämförelse för din agenda om hur man skall "lösa problemen på dejting värden".

Då det är du som missar perspektivet och poängen i det hela. D.v.s Löfven ger motiveringen bakom lagen som ger 60 dagar till respektive förälder.
    Så nej det är knappast något som kan användas i jämförelse med det misogyna inlevelsens problem om utebliven dejt.
    Men vill du göra detta så gör du dig skyldig till grov selektivering och blundar för fakta, om hur det ser ut i praktiken och helheten för att kunna anpassa det för dina syften. 

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 20:12:09 följande:
    Nej, jag vill inte ha olika regler. Även män ska begränsas i sina urval. Hur många gånger ska jag behöva säga det?
    Du kan säga det hur mycket du vill..
    Det blir inte  mer rätt att säga "att reglerna är olika mellan könen på dejtingapparna", som du väljer att säga också, för det stämmer ju knappast med verkligheten.

Då regelerna som som finns på dejtingapparna är ju den samma för bägge könen, det är inte olika regler fört män respektive kvinna på dejtingapparna.
    Jag har läst de reglerna själv. 

DU kan ju knappast skylla på reglerna som är på dejting apparna, då dejtingvärden har alltid varit en dystopi, även innan dejtingapparnas kom..  Det enda som har skett med dejtingapparna är att de har tydliggjort dystopin.
    Dock så skall du ha i beräkningen att incels "förr i tiden" hade inte det lättare då heller.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 20:38:16 följande:
    Nej, jag har aldrig sagt att det är kvinnornas fel. Det är apparnas fel i det här falet. Vad ska du göra? Ja, du kan försöka sträva mot ett mer jämlikt samhälle genom att till exempel stödja mina förslag.
    Och när skall du förstå och acceptera att dina majoriteten tycker förslag är dåliga, och skulle knappast skapa mer "jämlikhet" i samhället...
    Och det har stöts och blöts i tråden också varför.

Det är därför du får så dåligt gehör för dem.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-24 20:44:23 följande:
    Varför skulle det bli olika krav på könen för att få lika utfall?

Jag vill ha samma utfall och att man ska behandlas lika. De två sakerna står inte mot varandra. Om jag var feminist hade ni tyckt att mina principer var helt rimliga. Det är bara för att jag är man som jag inte behandlas likvärdigt, vilket återknyter till din fråga.
    Hur skall du få kakan och äta kakan samtidigt? Du struntar i att förklara detta för att <fyll i din bort förklaring här>..

Dessutom så har du ju inte svart på min fråga jag ställde till dig i inlägg #8087..

På vilket sätt är det PK med att rekommendera att ta kort i bra ljus och skriva en bra presentation? Hur får du det till att vara PK råd?

Tips som gavs i en amerikansk artikel från "Psychology Today" som DU hade själv du hade länkat till.
  • EnAnonumius
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-25 07:19:39 följande:
    För att få lika utfall behöver du ändra på inputen.

om det finns 120 män och 100 kvinnor och alla ska gå på en dejt
    = 120 män kommer gå på en dejt
    = 100 kvinnor kommer på på en dejt OCH 20 av dessa kvinnor kommer behöva gå på två dejter.

hur blir det rättvisa? Om du är så extremt noga med rättvisa? Att 20% av kvinnorna får 2 dejter medan 80% bara får 1?

och tänk om dessa 20% redan var nöjda med sin första dejt? Ska de tvingas till dejt nummer två bara för att uppfylla den manliga kvoten? Så på vilket sätt skulle dessa individer behandlas lika? 20% av kvinnorna skulle ju behandlas olika? Eller hur? Förklara din tankevurpa. 
    Skall bli intressant och se om han ser sin egna sin grova tankekullerbytta efter denna fina utlägg. 😏😁

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-10-25 09:17:59 följande:
    Det står ju i artikeln att det är en könsfråga.
    Om en kvinna satsar allt på karriären, pengar makt och status och struntar i barn är det girlpower och självständighet men om hon vill vara mer hemma med barnen är hon indoktrinerad av patriarkatet och det är ojämlikt och ofeministiskt.
    Nej där får jag rätta dig på en punkt..

Det klassas inte som "girlpower" att strunta i sina egna barn. Inte ens de rabiata radikalfeministerna tycker så, (knotigt nog).

Det som är girlpower, är att ro i land familjelivet tillsammans med att satsa på karriären, pengar och makt.

• EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-10-25 09:54:20 följande:
    Han lär sej väl var argumenten inte håller så i nästa diskussion kanske han använder (vänster)feministisk taktik och duckar för alla frågor med passivt aggressiva motfrågor.
    He he du har en poäng där bro..😁.
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2023-10-25 09:49:08 följande:
    menade att strunta i att skaffa barn
    radikalfeministerna tycker att familj är som ett patriarkalt slaveri, förstår inte varför vissa av dem ändå måste gifta sej och skaffa familj.

"Det som är girlpower, är att ro i land familjelivet tillsammans med att satsa på karriären, pengar och makt."

Du är ingen vänsterfeminist.
    Ah-ha det var det dum enade...🙂

Tack och lov för att man inte är det...😁
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?