Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-12 20:09:28 följande:
    Jag har inga problem med att ha kvinnor som vänner och de ser inte mig som en misogyn kvinnofientlig man som du gör. Dina fördomar mot mig stämmer inte.

Nu pratade vi om sexlösa män som inte är misogyna. 3 personer i tråden har träffat män som var sexlösa innan deras förhållande. Vad var anledningen till att dessa helylle-män (enligt deras egna beskrivningar) levde som sexlösa tror du?

Finns det män som är sexlösa utan att vara misogyna enligt ditt synsätt?

Du ser dig inte som incel heller tydligen. Ja, du har misogyna attityder. Du tycker som sagt att det var bättre förr och att det var ett misstag av män att "ge upp" ekonomisk makt till kvinnor. Det är självklart att det är dina misogyna attityder som gör att du är incel. 

Alla har varit sexlösa någon gång i sitt liv innan man förlorar oskulden. För somliga sker det tidigare, för incels aldrig. Vilket beror på deras attityder mot kvinnor. Sex är aldrig en garanti, men det är skillnad på incels och andra män som inte har sex. De andra männen har möjlighet till sex. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:13:20 följande:
    Det är som någon skulle säga att lösningen för fattiga människor är att de ska sluta vara fattiga. 
    Varför tycker du det är det så svårt att försöka ändra på din inställning till kvinnor? Är det en omöjlighet? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 20:19:30 följande:
    Varför svarar du inte på frågan vad du tror är anledningen till att de är/var sexlösa?
    Det har jag gjort. Vad tror du är anledningen till att du är sexlös själv?
    samhället? 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-12 20:17:06 följande:
    Cloffe tillhör den äldre generationen så han förstår inte det här perspektivet. När han var ung fanns det inte bra och dåliga män på samma sätt som idag. Han drog nytta av omständigheter som han nu till varje pris vill bekämpa.
    Du är festlig du! Du såg ju ner på personangrepp, eller? Samtidigt som du hittar på saker om mig. så hatiskt gjort av dig.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:25:46 följande:
    Ens personlighet och erfarenhet behöver inte vara något som bara går att ändra. 
    misogynitet är inte en personlighet. Det är en förändringsbar inställning. Krävs en aktiv, medveten insats. Ingenting du bara slår på och av. Steg ett är att sluta sprida/ läsa misogyna saker på nätet. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 20:47:57 följande:
    Då finns det inget som kallas personlighet 
    Du ser inte hela bilden. Du har själv möjlighet att förändras. Vad vet vi? Jo, misogynitet = incel. Vad borde du förändra då? Eller väljer du att fortsätta vara incel? Förändringen som krävs från ditt håll kan ta år, men det finns inga genvägar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-12 21:03:31 följande:
    Många människor blir påverkade av hur deras liv ser ut eller har sett ut. 
    Jaha. Är det en anledning till att var obenägen till förändring? Du vill ju något. Du vill bara inte lägga ner tiden och arbetet för att uppnå det.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-12 22:59:50 följande:
    Vi känner inte till hans personliga situation. Det du säger rörande förändring stämmer men det är likväl riktigt svårt att åstadkomma rejäla bestående förändringar. För vissa kan det dessutom röra sig om enorma förändringar och de vet inte ens hur de ska göra.

Om någon känner sig obenägen till förändring så finns det hjälp. Personen måste ta initiativet till att uppsöka hjälpen först. Det kräver en viss insikt. 

Vad som däremot aldrig kommer att generera en förändring är att gnälla över kvinnor på internet. Då vi ser en korrelation mellan misogynitet och incels så cementeras den valda incel rollen.

• Anonym (Cloffe)
    nihka skrev 2023-08-12 23:41:24 följande:
    Ingen med de åsikterna kommer att tas emot väl oavsett om det även finns andra saker som drar ner eller fullständigt kväver intresset.

Jag kan inte se på någon om de är sexuellt aktiva eller inte. De måste berätta för att jag eller någon annan ska veta.
    Nej, detta! Det finns inget sätt att titta på en människa och avgöra om den är sexuellt aktiv. En uppmärksam kvinna kan säkert efter en konversation avgöra huruvida denne är misogyn eller inte däremot.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-13 01:22:05 följande:
    Eftersom du aldrig har förnekat det så utgår jag från att det är sant och att du är 70+ gammal. Du är mästaren av personangrepp som inte kan skriva ett stycke utan någon form förolämpning så dig får man ge igen på utan att behöva skämmas för det.
    Jag kanske är 100+ , inte heller det vet du något om. Är du en mobbare irl också? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?