• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

nihka skrev 2023-07-25 19:04:01 följande:
    Relationer och lönepotter hör inte till samma förhandlingsbord.
    Det är din tolkning över hur och saker ska se ut. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:04:46 följande:
    Ta det i en tråd relevant för det ämnet.
    Då kan man inte jämföra med annat ifall det du sa är en avvikelse jämfört med hur allt annat fungerar 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:02:40 följande:
    Man kvoterar inte partners eller sex. Inte för någon.
    Och det går då inte veta om kvinnor säger det för att gynna sig själva. 
    Och om du säger det för det passar just dig på bekostnad av andra män. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:02:40 följande:
    Man kvoterar inte partners eller sex. Inte för någon.
    Jag gjorde en jämförelse för att se om du bryr dig verkligen om männen eller om du säger det i eget intresse 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:08:10 följande:
    Jo, det fungerar exakt så. Sex "omfördelas" inte av nöjda till missnöjda så nöjda blir missnöjda och missnöjda blir nöjda.

Jobba på en idé som åtminstone har marginella utsikter att lyckas.
    Du skrev 
    "
    Jag svarade på hur saker och ting fungerar i övrigt 
    Alltså på vilken planet lever du? Om alla andra är nöjda ska ju inte den som inte är nöjd tro att alla andra ska ändra sig så den missnöjde blir nöjd.
    "
    Jag svarade på hur saker och ting fungerar i övrigt.
  • Anonym (....)
    Anonym (....) skrev 2023-07-25 19:08:43 följande:
    Jag gjorde en jämförelse för att se om du bryr dig verkligen om männen eller om du säger det i eget intresse 
    Skrev fel.
    Ifall du bryr dig om kvinnorna. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:14:28 följande:
    Du måste släppa tanken på att kvinnor sitter på en "resurs" som de håller på så vissa män missgynnas. Kvinnor knullar med vem de vill hur än orättvist du än upplever att det är. Om du vill med på knulltåget får du ha nåt att komma med som attraherar en kvinna. Annars blir du utan.
    Och som jag sa, så går det inte veta vilket syfte du har när du skriver det här. 

Man ska inte kunna jämföra med något annat och det verkar finns ett samband hur lätt man har för att få sex som man säger olika saker.
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:17:15 följande:
    Att dela ut sex är inte ett mått på att bryr sig om.

Som sagt, släpp resurstanken.
    Det finns hel del män som kallas kvinnohatare som ändå har sex med kvinnor.

Det går inte veta då om du säger det för det passar dig bra, om du vill att sex ska vara annorlunda jämfört med allt annat för du har den åsikten och inte för att du gynnas av att ta olika argument som passar just då eller för att du vill att kvinnor ska ha det bättre än männen. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:14:28 följande:
    Du måste släppa tanken på att kvinnor sitter på en "resurs" som de håller på så vissa män missgynnas. Kvinnor knullar med vem de vill hur än orättvist du än upplever att det är. Om du vill med på knulltåget får du ha nåt att komma med som attraherar en kvinna. Annars blir du utan.
    Det finns ett tydligare samband när det handlar om sex att man medvetet vill gynna sig själv och att man använder argument hur som helst så länge som msn gynnas av det. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2023-07-25 19:22:54 följande:
    Mitt syfte är att försöka förklara för dig att människor inte är handelsvaror, men det går rätt dåligt.
    Och hur ska man veta att du säger det för det passar dig bra personligen? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?