Inlägg från: Anonym (Incel slem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Incel slem)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-22 03:22:18 följande:
    Det står ingenstans i det citatet att det var ett misstag av män att ge upp ekonomisk makt till kvinnor. Det är inte korrekt återgivet när du påstår det.

Min poäng var hela tiden och är fortfarande att även kvinnor måste vara beredda att ge upp vissa intressen för att vi ska få en jämställd balans mellan könen. Att du vrider på denna slutsats till att jag hävdar att vi fortfarande borde ha hemmafruar är så långt från sanningen det går att komma.

När jag skrev att svenska män har röstat för en förändring var det inte alls kopplat till kvinnors rättigheter. Att det var bättre för 100 år sen har jag aldrig ens skrivit.
    Vidare utveckla detta. vissa intressen? Du menar du vill frånta oss rätten att attraheras av män. Du vill styra och reglera kvinnor som en handelsvara till dessa ensamma män. Hur är det INTE odemokratiskt? kan du förklara hur du ska få kvinnor att ge upp sin rättighet på ett demokratiskt vis?
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-22 03:22:18 följande:
    Det står ingenstans i det citatet att det var ett misstag av män att ge upp ekonomisk makt till kvinnor. Det är inte korrekt återgivet när du påstår det.

Min poäng var hela tiden och är fortfarande att även kvinnor måste vara beredda att ge upp vissa intressen för att vi ska få en jämställd balans mellan könen. Att du vrider på denna slutsats till att jag hävdar att vi fortfarande borde ha hemmafruar är så långt från sanningen det går att komma.

När jag skrev att svenska män har röstat för en förändring var det inte alls kopplat till kvinnors rättigheter. Att det var bättre för 100 år sen har jag aldrig ens skrivit.
    återigen till Palle, Fol och fan och hans moster. detta är vad ni klappar medhårs. Kan ni läsa denna kommentar från ts. Är denna kommentar demokratiskt eller riktigt jävla odemokratiskt sunkig?

lägg skulden där skulden hör hemma.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 14:48:50 följande:
    Jag förstår inte logiken heller. Ts vill införa sexkvoter också. Han tror att det då löser sig med automatik för incels om andra män som har mycket sex blir bötfällda. Det är helt åt skogen. Tydligen så ska dessa män spåras upp via förhör med kvinnor. 
    Eller hur. undra hur kvoten ska fördelas *jämställt* om det är ett kvinnoöverskott. om alla män ska lagstadgas ett nupp i månaden kommer kvinnor behöva nuppa mer än 1. och då är väl det orättvist med? och få böter? undra om det är männen som får böter om de nuppar för mycket eller kvinnorna om de nuppar för lite. så mycket ologiska argument
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-22 15:00:52 följande:
    Eller hur. undra hur kvoten ska fördelas *jämställt* om det är ett kvinnoöverskott. om alla män ska lagstadgas ett nupp i månaden kommer kvinnor behöva nuppa mer än 1. och då är väl det orättvist med? och få böter? undra om det är männen som får böter om de nuppar för mycket eller kvinnorna om de nuppar för lite. så mycket ologiska argument
    Mansöverskott*
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-22 15:22:04 följande:
    Kvinnor ska i "jämställdhetens namn" ge upp sina "intressen" Enligt ts så är kvinnor födda med ett värde från födseln. Jag antar att han pratar om fittan då. Den ska väl tillhandahållas mellan olika incels som bölar tills dom får tillgång till sina "rättigheter" i jämställdhetens namn. Jag kan inte tolka det på annat sätt än att kvinnors intressen betyder rätt till sin egen kropp.
    Måste vara så. av kommentarerna att döma är det enda slutsatserna som går att dra. För det det går inte att tolka på annat sätt hur man än vänder och vrider
  • Anonym (Incel slem)
    nihka skrev 2023-08-22 20:40:09 följande:
    Frågan är mer varför du snyftar så mycket över dejting och föräldraförsäkringen.  när ingen av dem berör dig.
    troligen är offerkoftan skön! *men tänk om jag vill bli förälder då* Baby
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-23 10:35:11 följande:
    Då är det okej om förutsättningarna hade varit annorlunda. 
    Att männen skulle ha det bättre än kvinnorna. 
    För män är inga resurser och inga varor. 
    Vem påstår att män är en resurs och vara? Det är du och dina verklighetsfrånvända i incelgemenskapen som vill fördela kvinnor som handelsvaror så *knullandet kan bli rättvist*. Knullandet kommer aldrig bli rättvist, vissa knullar mer, vissa mindre. Det är en *konsekvens* av att vi har rätt till vår egen kropp och att nej alltid trumfar ett ja i sexfrågan.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-23 10:41:39 följande:
    Den rättigheten finns inte för i så fall hade männen haft den rättigheten också.

Du har i tidigare inlägg snackat om att man måste bidra för att få något.
    I så fall måste kvinnor bidra lika mycket som männen gör. 
    Du har rätt att attraheras av vem du vill. Vem tvingar dig att attraheras av något? Det är du själv som har den rättigheten att tända på något. Du har däremot inte automatiskt rätt till ATT knulla det du attraheras av. Samtyckte måste ske och det ska vara lagligt.

jag har sagt att du och ni incels behöver rycka upp er för att öka chanserna till egen lycka. när du har egen lycka har du större chans att hitta någon. För det går väl inte så bra med dejtandet just nu när det ska gråtas ut på forum om *orättvisan* att man inte får knulla eller statlig hjälp att knulla
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-23 10:43:57 följande:
    Om det inte har någon betydelse för sex ska inte vara rättvist.
    Varför tog du det som ett argument i tidigare inlägg?
    Då plötsligt skulle incelmännen bidra lika mycket sa du och nu tycker du det är okej om kvinnor inte gör det. 
    Hur ska sex fördelas rättvist? Förklara hur den fördelningen ska ske på ett demokratiskt sätt.

det kommer aldrig bli rättvist, men än rättvist att vi alla har rätt till vår egen kropp. eller blir det inte orättvist om du har mer rätt till min kropp än jag själv har? Förklara dig gärna med dina fantastiska demokratiska värderingar.

alla ska bidra lika jävla mycket. var har jag sagt att bara männen ska jobba? hur många män tror du vill ha mig om jag sitter hemma sunkig svettig oduschad och sprider mansförakt? noll och ingen.
  • Anonym (Incel slem)
    Anonym (....) skrev 2023-08-23 10:49:03 följande:
    Och då kan du inte ta upp det som ett argument när du jämförde med exempelvis arbete. 
    Att man måste ge för att få något. 
    Du vill ändå inte i slutändan att sex ska vara rättvist utan du tog upp det enbart som en förevändning 
    Men du måste göra något. du kan väl inte sitta hemma och tro att *idag får jag nog drömjobbet* Om du inte ens sökt det. Eller tror du att en vacker snygg sexig tjej kommer ragga upp dig en vacker dag och du bara kan sitta passivt? Väx upp
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?