Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

EnAnonumius skrev 2023-10-06 22:57:54 följande:
    Då rekommenderar jag dig att du har det i åtanke att andra som skriver i denna tråden inte alls behöver ha svårt att förstå studier och bedöma kvalité på olika studier..
    Och kan mycket väl diskutera i tråden baserat på olika studier det har läst, i kombination med deras åsikt. 

Som att exempelvis "incels sällan söker hjälp för sina problem", som studien Smurfen hänvisade till, tar upp och skriver om.
    Och det har jag heller inte begärt att någon ska kunna.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-06 22:59:37 följande:
    Nej just det ja. Forskning kan man inte tolka som man villl. Klart den inte är läst då
    Fast jo forskning kan tolkas på olika sätt. Även forskare själva tolkar andras forskning, kritiserar, visar på brister och felslut tex. Till och med skribenten ClumsySmurf som lade upp den där länken, har väl ett par gånger på forumet genomskådat olika länkar till så kallad forskning som folk lagt upp.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 23:14:50 följande:

Jag bad om bevis, inte en förklaring på att du har förklarat flera gånger. 

Jag efterfrågade om bevis.

Jag vill ha bevis på att hon skrev exakt den meningen du påstår att hon har skrivit.

Det spelar inget roll om det inte var exakt en viss meningen, jag har svarat och visat flera flera gånger  vad inlägget betyder, och hur hennes följande resonemang bekräftar det.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-06 23:53:59 följande:
    Nej..
    Forskning, som följer de akademiska kriterier, kan inte "tolkas på olika sätt" bland olika forskare.

När Smurfen genomskådar något så är det för att folk har hänvisat till det som kallas för pseudoforskning. 
    Det har du säkerligen rätt i, då gäller det ju i så fall att kunna urskilja vilka rapporter som har de akademiska kriterierna.

Jag har såklart inte följt allt han skrivit, men så kan det säkert vara. Jag skulle troligen aldrig kunna se skillnaden på forskning och pseudoforskning. 
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 00:00:58 följande:
    Om det inte "var exakt så" hon hade skrivit, varför sitter du och påstår att hon hade skrivet "exakt det" då?  Inser du inte hur fel det är att hävda något som inte stämmer med verkligheten?

Ja enligt DIG gör det detta,det är DIN TOLKNING,  att det bekräftar...  Formulera det där efter, att du tolkade det så då, i stället för att hävda bestämt.

Dock inget som ägaren av inlägget delar med dig och inget några av oss andra heller ser i hennes text håller med dig i din tolkning. Vilket flera kan läsa..
    Ja det var mycket dumt av mig den gången som jag formulerade mig på det sättet.

Det är inte min tolkning, återigen så har jag visat vad som stod. Det finns inget utrymme för att tolka det på något annat sätt än att det är ett påstående. Sen att hon i efterhand tillstått att det inte var menat som ett påstående, utan menat som hennes tolkning, förändrar inte det.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 00:20:57 följande:
    Det har du uppenbarligen inte gjort eftersom du fortsätter ifrågasätta trots att jag har försökt förklara för dig flera gånger. 
    Fast inget du försöker förklara i efterhand förändrar vad du faktiskt skrev. Varför svarade du mig inte det första du gjorde, att du inte menade att de inte sökt hjälp? Du har inte svarat på den frågan.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 00:55:31 följande:
    Jag har svarat dig på den frågan flera gånger.
    Men vet du vad,Maria.
    Jag tycker vi lägger ner den här diskussionen nu.
    Den här tråden handlar inte om mig och vad jag har skrivit och inte skrivit.
    Så sluta haka upp dig på det,är du snäll.
    Det känns ärligt talat pinsamt att du lyckats vända en inceltråd till att handla om mig.
    Enbart för att få rätt 
    Även fast flera andra har ifrågasatt din tolkning av det jag skrev 
    Så snälla lägg ner nu. Det räcker nu.
    Nej, det har du inte en enda gång svarat på den frågan. Om du inte alls menat att påstå att incel inte sökt hjälp, så hur kommer det sig att du inte skrev det i det första svaret till mig när jag skrev att det kan du inte veta? Det ter sig ju som det mest naturliga att svara i första hand i det läget. Varför gjorde du inte det?

Givetvis handlar inte tråden om dig, men vad du har skrivit är däremot relevant för diskussionen.
  • Anonym (Maria)
    ClumsySmurf skrev 2023-10-07 01:00:47 följande:
    Jag tycker att det är lite märkligt att det tjafsas om åsikter och fördomar men när jag tycker att jag har just den där åsikten och att det är fakta, då är det inte viktigt.
    Jag har inte diskuterat din åsikt.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-07 01:09:00 följande:
    Jag har svarat,men du köper det inte.
    Och det är helt ok.
    Men när andra delar min åsikt så reagerar du inte överhuvudtaget.
    Hur kommer det sig?
    Är det mig du har något emot?
    Nej, du har inte svarat på varför du inte skrev det direkt. Om du inte menat att påstå att incel inte sökt hjälp, varför svarade du inte det det första du gjorde, när jag skriver att det kan du inte veta? När jag skriver att du kan inte veta att incel inte sökt hjälp, varför skriver du inte direkt att det har du inte påstått? Istället för att som du gjorde, argumentera om att det är ju märkligt om de faktiskt har sökt hjälp?

Nej, jag har ingenting emot dig. Vi är inte överens om vissa saker, ingenting annat. För det mesta brukar jag hålla med dig. Men inte om allt. God ton håller du alltid också, så det är också positivt.
  • Anonym (Maria)
    EnAnonumius skrev 2023-10-07 02:41:30 följande:
    Bra att du erkände att det var dumt att formulera dig på det sättet.

Ursäkta "det är inte din tolkning du har bara visat vad som stod? 
    Vi var några fler andra som också läste vad som stod och kom inte alls fram till "samma slutsats" som dig av stod texten.
    Skall du nu hävda att vi andra har fel och du har rätt eller?

Varken du gillar fakta eller inte gillar fakta, så är det just DIN tolkning av "vad som stod". Inget annat.
    Ja alltså det som står det står ju där, handlar inte om att det skulle vara min egna tolkning. Jag bryr mig inte om hur ni andra tolkar texten, jag bryr mig bara om vad som faktiskt står, vilket jag visat flera gånger nu. Om inlägget i fråga inte påstår att incel inte sökt hjälp, hur kommer det sig då att skribenten i fråga inte rättade mig det första hon gjorde när jag på det inlägget svarar att det kan inte hon veta att incel inte sökt hjälp? Istället fortsätter hon med ett resonemang i linje med att incel inte sökt hjälp, hon visar på varför det är märkligt att det skulle förhålla sig så att incel sökt hjälp. Inte ett ord om att hon inte påstått att incel inte sökt hjälp. Hur kan det komma sig, att hon inte påtalar det redan då? Hon har inget svar på det.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?