Hejhoppgummi skrev 2023-10-05 19:45:21 följande:
Och vad får man då säga till dessa misogyna incels? Klappa på axeln och säga stackars dig? vad vi än säger så går du på med motargument eller hur? när vi säger det är individens eget ansvar är ditt svar *men tänk om individen tar ansvar men ändå inte får ligga*. Vi säger sök hjälp, alltså hjälp som i att må bra i sig själv inte hjälp som statlig fitta, ditt svar *men tänk om de sökt hjälp och hjälpen inte hjälper*. så vaaaad får vi lov att skriva i en tråd om incels? Eftersom du prompt ska försvara misogyna incels rätt att få vara just misogyna incels.
verkar dessa misogyna incels lyckliga med att vara misogyna incels? Hade de startat en tråd om de var lyckliga? På vilket sätt hjälper det att du normaliserar och rättfärdigar förekomsten av misogyn incel? Löser det något alls? eller kommer dessa misogyna incels fortsätta vara misogyna incels efter dina *tips och råd*? de kommer fortfarande stå utanför dejtingmarknaden om de förblir oförändrade. Eller vilka kvinnor skulle magiskt attraheras av misogyna incels efter denna tråd?
Nej inte alls motargument mot allt vad ni än säger. Men när någon tex utgår ifrån att någon inte har sökt hjälp när man faktiskt inte vet vad personen gjort eller inte gjort. Det är ju skillnad på att föreslå att söka hjälp och att påstå och anklaga personen för att inte ha sökt hjälp, när man faktiskt inte vet vad personen redan gjort.
Jag vet inte vad du menar för tips och råd du har fantiserat ihop att jag har gett? Jag har inte rättfärdigat eller normaliserat något heller, utan det har du också hittat på helt själv.