Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-05 19:29:07 följande:
    Vad menar du med min åsikt "att om någon ska starta en tråd eller inte"? Jag har inte ens nämnt något sånt. Jag har heller aldrig påstått att vården hjälper alla. Du väljer att såga vården och psykologhjälp utan att svara på följdfrågor. Jag berättar min åsikt, oavsett vad du har för åsikter. Min åsikt är att jag tycker det är ologiskt att någon förväntar sig att samhället ska anpassas runt dennes personliga bekymmer så att denne slipper allt egenansvar. Har någon "gjort allt" utan resultat så finns faktiskt inget annat val än att acceptera sin situation. Inget samhälle kommer någonsin tillhandahålla en kvinna till någon "som gjort allt" ingen kvinna (förutom du) kommer att ha sex med en incel i syfte att rädda andra från våldtäkt.

Det jag menar med din åsikt om att någon ska starta en tråd eller inte syftar jag på vad du skrev i ditt inlägg 7037 där du svarar på mitt inlägg som handlade om att man kan inte utgå ifrån att personen inte har sökt hjälp och det kan man inte veta. 

Jag har inte sagt något om mina åsikter, bara berättar att vården fungerar inte alltid, så bara för att någon fortfarande har problem så betyder inte det att personen inte har sökt hjälp.

Resten av dina åsikter är inte relevant för någonting jag skrev, ingen av dina åsikter förändrar att vården hjälper inte alltid och att man kan inte veta om personen har sökt hjälp bara för att den fortfarande har problem.

• Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-05 19:45:21 följande:
    Och vad får man då säga till dessa misogyna incels? Klappa på axeln och säga stackars dig? vad vi än säger så går du på med motargument eller hur? när vi säger det är individens eget ansvar är ditt svar *men tänk om individen tar ansvar men ändå inte får ligga*. Vi säger sök hjälp, alltså hjälp som i att må bra i sig själv inte hjälp som statlig fitta, ditt svar *men tänk om de sökt hjälp och hjälpen inte hjälper*. så vaaaad får vi lov att skriva i en tråd om incels? Eftersom du prompt ska försvara misogyna incels rätt att få vara just misogyna incels.

verkar dessa misogyna incels lyckliga med att vara misogyna incels? Hade de startat en tråd om de var lyckliga? På vilket sätt hjälper det att du normaliserar och rättfärdigar förekomsten av misogyn incel? Löser det något alls? eller kommer dessa misogyna incels fortsätta vara misogyna incels efter dina *tips och råd*? de kommer fortfarande stå utanför dejtingmarknaden om de förblir oförändrade. Eller vilka kvinnor skulle magiskt attraheras av misogyna incels efter denna tråd?
    Nej inte alls motargument mot allt vad ni än säger. Men när någon tex utgår ifrån att någon inte har sökt hjälp när man faktiskt inte vet vad personen gjort eller inte gjort. Det är ju skillnad på att föreslå att söka hjälp och att påstå och anklaga personen för att inte ha sökt hjälp, när man faktiskt inte vet vad personen redan gjort.

Jag vet inte vad du menar för tips och råd du har fantiserat ihop att jag har gett? Jag har inte rättfärdigat eller normaliserat något heller, utan det har du också hittat på helt själv.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-05 19:47:53 följande:
    Jag har också varit i den karusellen. och för mig funkade det.
    Tänk så olika det kan vara.
    Men det finns andra saker man kan göra också. 
    Som t ex att gå kurser eller läsa böcker,
    Det var ju bra. Ja, resultatet kan verkligen vara olika. Ja möjligheterna är många för den som har orken och resurserna.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-05 19:55:43 följande:

Jag postar det inlägget igen då, det här är min åsikt:
    Om den fortfarande har problem så är inte det logiska alternativet att starta en tråd på familjeliv i syfte att förändra samhället runtomkring individens problem. Det logiska alternativet torde vara att anpassa sig till det som råder. 

Du kan tolka det som svar eller inte.

Svar på vad? Jag har inte frågat om vad det logiska alternativet är, utan jag skrev att man vet inte om personen har sökt hjälp.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-05 20:02:15 följande:
    Har någon verkligen utgått från att någon inte sökt hjälp? Tror det pratas om folk som inte söker hjälp trots att dom borde.
    Ja, det har någon gjort, det vet ju hela anledningen till att jag från början nämnde att man kan inte veta att personen inte har sökt hjälp. Det var något med att personen tar inte ansvar för att söka hjälp och sitter och väntar på hjälpen ska komma till en och man själv inte lyfter ett finger.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-05 20:17:47 följande:

Ja, såna existerar också. 

Dessutom så spelar det ingen roll om någon har fått hjälp eller inte om denne väljer att gå den vägen att begära en kvinna tillhandahållen av samhället. Allt handlar om personernas handlingar, inte ursäkterna eller anledningarna.

Orsakerna till att någon som i det här fallet vill ha fascistiska samhällsomvälvningar spelar ingen som helst roll. Det enda som spelar en roll är vad denne skriver/uttrycker sig/ gör. 

Men vad bra då att jag inte har påstått någonting om ifall hjälp spelar någon roll i det fallet, eller vad som spelar roll i hur han uttrycker sig.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-05 20:24:47 följande:
    Ja,precis. Och därför kan det ju vara värt ett försök. 
    Ja, det håller jag med om.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-10-05 20:30:35 följande:
    Jag antar att det är mitt svar du syftar på.
    Och jag har ingenstans påstått att personerna inte har sökt hjälp.
    Däremot så skrev jag att det inte verkar logiskt att de har gjort det när de startar trådar med krav om statligt reglerade datingappar och sexkvoter.
    Har de sökt hjälp utan att lyckas så är det bara att beklaga.
    Men de måste fortfarande själva ta tag i att försöka lösa sina problem.
    Statligt reglerade datingappar och sexkvoter kommer inte att lösa det. 
    Inte heller att de får medömkan och blir strukna medhårs.
    Då förstår jag inte vad du menar med incel som inte tar ansvar för att söka hjälp, sitter i soffan och väntar på att hjälpen ska komma och inte lyfter ett finger. Menar du att du i det inte utgår ifrån att de inte har gjort något för att söka hjälp? Det var det jag svarade på när jag skrev att du vet inte om de sökt hjälp. För det finns de som kämpat i åratal med vård och andra instanser och ändå har kvar sina problem. Vården hjälper inte för alla så att någon fortfarande verkar ha stora problem behöver verkligen inte betyda att de har inte sökt hjälp.
  • Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-05 21:00:51 följande:

Om en misogyn incel startar en tråd och sen förespråkar verklighetsfrånvända lösningar som inskränker på friheter, rättigheter och jämställdhet så är faktiskt inte första tanken att *jaha detta är en man som sökt hjälp men inte fått hjälp*. Eller du kanske anser det vara fullt normalt att folk som faktiskt sökt hjälp startar verklighetsfrånvända trådar? 

om en kvinna skulle starta en tråd om att begränsa mäns rösträtt bara för att de i större utsträckning röstar på sd. Hade du trott att kvinnan som skriver det sökt hjälp för sina tankar? Eller hade du antagit att kvinnan behöver utbilda sig lite och läsa på? gissar på det sistnämnda.

Ingenting i att vara incel är väl normalt så varför skulle de bete sig normalt om de sökt hjälp men det inte har funkat? Har man problem så är jag inte förvånad att man beter sig inte normalt. Oavsett om man sökt hjälp så är jag inte förvånad att någon bete sig onormalt om man trots allt har problem. Så nej att någon gör något onormalt betyder inte att de har sökt hjälp.

Jag vet inte vad jag hade trott, men jag hade inte i ett svar utgått ifrån att personen inte sökt hjälp om hon inte nämnde något om det.

Självklart finns det människor med olika problem som sökt hjälp men som trots det gör allt möjligt konstigt ändå.

• Anonym (Maria)
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-05 21:03:14 följande:
    hur långt ska vården gå? När individen inte kan förstå eller vill inse? Ska vården tillslut kapitulera och låsa in den sjuka individen? Eller ska vården bara avsäga sig ansvaret med att *här ta denna kvinna och tig nu*? inom vilka gränser ska vård ges?
    Det är inte mitt gebit riktigt hur det ska gå till men det händer väl ibland att de måste låsa in vissa individer. Det är inte upp till mig att bestämma och jag har väl inte direkt några synpunkter på det. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?