Anonym (hej) skrev 2023-07-31 16:40:08 följande:
Varför sätter du upp ett motsatsförhållande mellan att vara en genomsnäll person och att ha åsikten att dejtingen är obalanserad till mäns nackdel? Jag ser inte kopplingen där. Är alla feminister som kämpar för sina intressen elaka personer med samma logik då? Sjuksköterskor som kräver högre löner av våra skattepengar osv...
Utbud och efterfrågan är reglerat för väldigt många saker i samhället. Till exempel alkohol, cigaretter, droger, mediciner, bensin, diesel, flygresor, platspåsar. Det är till och med reglerat för sex, eftersom det finns en sexköpslag som tar sikte på att inskränka efterfrågan på sex.
Jag respekterar att du står upp för dina rättigheter till att dejta utan begränsningar, men du måste förstå att du gör det från en priviligerad position och att den uppfattningen får konsekvenser för andra.
Men du kan fortfarande inte jämföra dessa saker, du kan inte jämföra rätten till utbildning, rätten till att arbeta, rätten till samma lön för samma jobb med sex. Hur mycket du försöker så kan du inte argumentera för att dessa är samma sak. Du har rätt till din kropp, jag har rätt till min. Staten eller någon annan ska inte ge dig rätt till min kropp. den ska inte heller ge mig rätten till din. Vad är det som är så svårt att förstå?
Argumenterar du precis för att sexköpslagen är orättvis för dessa ensamma män? wow. du vill avskaffa sexköpslagen. du vill alltså köpa dig rätten att få sex med *vem du vill när du vill hur du vill*. tror du på myten om den lyckliga horan med? Hon som borde va tacksam för att hon får ligga OCH få lön för det.
Är jag priviligierad som kan dela med mig av min kropp till den jag vill och när jag vill? Jag borde inte ta det för givet? Att min kropp är min? Konsekvensen är att de som jag inte vill ska ta del av min kropp nekas den. eller vill du ha min kropp på öppna auktionsmarknaden? Så du också kanske får en chans? Är jag bara ett objekt för dig? Eller är jag en levande varelse med egna känslor?