Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 21:19:13 följande:

Jo, det har vi.

Det är en fullt  rimlig begäran att staten erkänner problemet med mansöverskottet och agerar för att eliminera överskottet på män.

En utjämning av antal män/kvinnor kan t.ex  göras genom att kvinnor tillåts immigrera till Sverige i större utsträckning än män eller genom att premiera manlig utvandring.  Detta hade i stor omfattning minskat problemet Incel.

Nej, det är inte möjligt att totalt eliminera problemet. På samma sätt som det är omöjligt att helt utrota sjukdomar, fattigdom etc.

Nej, det har vi inte. "Fol" säger i princip att det är samhällets fel och tar upp saker såsom "barnomsorg" utan en närmare förklaring på hur en annan typ av barnomsorg skulle få bort incels. Du tar upp att kvinnor ska tillåtas immigrera. Ingenting om hur kvinnoföraktande incels ska lyckas attrahera en immigrantkvinna i så fall.

Det ska bara skyllas på "samhället" såsom ett svepskäl så att incels inte ska behöva ta något ansvar. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 21:28:43 följande:

Om någon kunde komma på en genialisk ide så antal självmord hade minskat med 95 % (Obs! Exempelsiffror)

Skall man då inte genomföra idén för att det trots allt finns 5% som ändå begår självmord?

Är det ett vettigt resonemang, tycker du?
    Ska vi applicera problemet med incel på antalet självmordsförsök så antar jag att din och "fols " lösning skulle vara att "samhället måste se till att minska antalet självmord" och fullständigt ignorera det faktum att samhället faktiskt gör det.

samhället kan däremot inte serva en sextörstande man med en kvinna.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-06 21:43:05 följande:
    Genom att antalet kvinnor är högre så kommer ett antal Incel, dock inte alla, att lättare få en kvinna. 
    Det är en vanlig missuppfattning bland incels. Även ts har fått för sig det. Vilka svepskäl som helst som gör så att inceln kan bibehålla sin misogynitet och kvinnoförakt.

Vad händer sen? När kvinnorna är 50% mer än männen och sexet för inceln uteblir? Tar inceln ansvar över sig själv då? Nej, då är det något annat som inte stämmer i samhället.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 22:13:58 följande:

Det kan man också, det är inte vad jag tycker utan det kan faktiskt hända. Fast det jag kommenterade handlade om hur någon ska göra för att få sex, inte att det ökar möjligheterna och kanske få sex. Du pratar om andra saker.

Om det är möjligt att göra tillräckligt säkra med teknik som kanske kommer i framtiden så varför inte? Men alltså det jag kommenterade handlade inte om att någon borde inse sina brister och ändra målbilden. Utan vad han ska göra för att nå sitt mål, (ja, nå sitt specifika mål, inte att må bättre i övrigt i sitt liv) jobba på sig själv, rycka upp sig osv. Och då menar jag fortfarande att det är inte alltid saker man kan påverka, då hjälper det ju inte oavsett hur mycket någon påstår att det ligger på ditt ansvar att nå målbilden. Det kommer ändå inte att gå om det är för mycket för den personen att klara, om han eller hon inte har resurserna till det. Som att säga till en blind att det är ditt ansvar att jobba på att kunna flyga ett plan, när det inte kommer gå oavsett vad han gör.

Nej

Är en person inte kapabel till vissa saker så är det olämpligt att denne har det som en målbild. Det handlar inte att "rycka upp sig" utan om att inse att individen har sina begränsningar, det är upp till individen att finna lyckan inom sina egna begränsningar. Någon tog upp ett sprintlopp exempelvis. Vissa har möjlighet att bli olympiska atleter, vissa är motionärer. Andra sitter hemma och käkar chips och tycker att löparna ska sänka hastigheten till deras nivå så att dom får chansen att vinna.

Jag kan inte se hur samhället blir ett bättre ställe om folk med kvinnoförakt och misogynitet blir tilldelade en partner på ett eller annat sätt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 22:59:43 följande:
    Jag vill självklart ha allting så mycket till min egen fördel som möjligt.

Jag vet inte om TS menar att det måste vara just en man som styr det där, har han skrivit det? Finns väl även kvinnor som jobbar med data och appar.

Du alltså inte förlora dina "privilegier" som kvinna. Haha! Du är precis en sån individ som incels föreställer sig kvinnor vara! Du berättar hur lätt du har för att få sex , inte för att du vill bidra med något konstruktivt i tråden, mer som "information" om hur "kvinnor" har det.

Du vill visa oändlig empati med de stackars sexlösa incelsen, trots deras kvinnoförakt, för det "förstår" du. Du menar att när du har sex med en incel så räddar du en annan kvinna från våldtäkt. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 00:26:22 följande:

Inte ett enda rätt. Bara dina egna påhitt och inbillningar.

Det är ju det du sagt bara i den här tråden. Du vill porträttera kvinnor som "privilegerade" du informerar hur lätt du som kvinna har för att passivt "få" sex, tycker synd om incels och förstår dom, vill uppoffra dig själv för sex med incels så inte en kvinna blir våldtagen. 

Du verkar vara incels sinnebild av en typisk kvinna.

• Anonym (Cloffe)

Varför hittar du på saker "Maria" ? Du resonerar på samma sätt som att ett incel skulle uppfunnit en kvinna. Kommer du också och påstår att du inte alls informerat alla i tråden om hur lätt det är för just dig att passivt skaffa sex med män?

Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 22:59:43 följande:
    Jag vill självklart ha allting så mycket till min egen fördel som möjligt.

Jag vet inte om TS menar att det måste vara just en man som styr det där, har han skrivit det? Finns väl även kvinnor som jobbar med data och appar.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:23:51 följande:
    Det var ett tänkt scenarie, som jag redan försökt förklara, återigen: JAG VET INTE OM DET FUNKAR SÅ. Och jag vet inte hur jag hade gjort heller. Om det verkligen skulle funka att kunna rädda någon på det sättet, vilket jag inte ens vet om det gör, så vet jag inte hur jag hade gjort. Det är en sak att sitta här och tänka att man borde rädda någon, en annan sak att verkligen göra sådär.

Ingenstans verkar du anse att det är våldtäktsmannens eget fel. 

Vet inte riktigt om du förstår hur ett diskussionsforum fungerar. Visst, du skriva hur lätt det är för personen "Maria" att passivt skaffa sex med män. Men någonstans borde du uttrycka en poäng med det du skriver. Eller om du vill ha allting så mycket till din fördel som mycket, så antar folk att budskapet är att personen bakom "Maria" menar att:

-kvinnor har så lätt att passivt skaffa sex
    -kvinnor vill inte förlora privilegium 
    -kvinnor borde uppoffra sig för sex för att undvika våldtäkt

dvs typisk incelretorik.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:56:37 följande:

Men att eventuellt kunna rädda någon och vems fel  det är, är väl olika saker. Det händer väl inte sällan att människor räddar eller hjälper andra ifrån något som var någon annans fel. 

Poängen var att det inte alls behövs massa ryck upp dig och jobba på dig själv för att få sex. Har jag skrivit flera gånger. Det behöver inte handla om just mig, andra gör också samma sak som jag gjorde, eller så skulle säkert många kunna men vill inte, vissa behöver mer än så för att kunna ha sex. Många är ju försiktiga också och törs inte möta en främling på tu man hand. Men det är inte alls konstigt att det går.

Hela resonemanget du för med att du kan "rädda en väninna från våldtäkt" om du har sex med en incel är bisarrt. Varför lägger du inte ansvaret på incels att inte våldta i så fall? Hur kan det mynna ut till att något sånt ska vara "vännen till våldtäktsoffrets" fel?

så ditt budskap är att du menar att man ska kunna vara passiv och ändå "få" sex. För det fungerar för dig.  Tydligen så tillhandahålls incels inte sex, så ditt inlägg är varken tips eller förslag på någon lösning för incels. Mer information om att det är så lätt för dig.

Ganska typiskt för incelretorik i övrigt, det är så "lätt" för kvinnor ("Maria") att skaffa sex, det borde bra "lätt" för incels att passivt skaffa sex också.  

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (....) skrev 2023-08-07 21:20:12 följande:
    Ta då exempelvis ett exempel på där kvinnor tycker det är rättvist när de inte hittar en bra man!? 
    Att sexism är okej etc. 

Vad lägger dessa kvinnor fram som förslag på detta problem? Ska staten gå in och styra upp?

En kvinna väljer nog att vara själv om hon inte hittar rätt. 

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?