Anonym (Maria) skrev 2023-08-07 01:56:37 följande:
Men att eventuellt kunna rädda någon och vems fel det är, är väl olika saker. Det händer väl inte sällan att människor räddar eller hjälper andra ifrån något som var någon annans fel.
Poängen var att det inte alls behövs massa ryck upp dig och jobba på dig själv för att få sex. Har jag skrivit flera gånger. Det behöver inte handla om just mig, andra gör också samma sak som jag gjorde, eller så skulle säkert många kunna men vill inte, vissa behöver mer än så för att kunna ha sex. Många är ju försiktiga också och törs inte möta en främling på tu man hand. Men det är inte alls konstigt att det går.
Hela resonemanget du för med att du kan "rädda en väninna från våldtäkt" om du har sex med en incel är bisarrt. Varför lägger du inte ansvaret på incels att inte våldta i så fall? Hur kan det mynna ut till att något sånt ska vara "vännen till våldtäktsoffrets" fel?
så ditt budskap är att du menar att man ska kunna vara passiv och ändå "få" sex. För det fungerar för dig. Tydligen så tillhandahålls incels inte sex, så ditt inlägg är varken tips eller förslag på någon lösning för incels. Mer information om att det är så lätt för dig.
Ganska typiskt för incelretorik i övrigt, det är så "lätt" för kvinnor ("Maria") att skaffa sex, det borde bra "lätt" för incels att passivt skaffa sex också.