Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:21:32 följande:
    Jag har redan gjort allt det i den utsträckningen jag kan och klarar av. Jag har varit i de rullorna i åratal. Du pratar som om jag skulle kunna mer än vad jag gör. Det är inte att gå till läkare och arbetsförmedlingen och bara tar ansvar för att få hjälp, vissa fel går inte att åtgärda, precis som du skriver säkerheten för andra går före. Då kan man inte låta en blind flyga ett plan bara han tar ansvar för sitt liv så klarar han det.
    Det är inte meningen att en blind ska flyga ett plan heller. Det är inte meningen att en kvinnoföraktande man ska ha ett förhållande med en kvinna heller. Varken den blinda eller incelen borde skylla sitt tillstånd på varken flygbolaget eller kvinnor.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:34:00 följande:
    Så därför är det helt absurt att påstå att om du bara tar ansvar och jobbar på saken för att få det liv du vill ha.
    Det har jag aldrig sagt. Ett sätt att ta ansvar är att acceptera det som inte går att förändra. Förändra det som går och sluta lägg ansvaret på någon annan.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-05 21:42:11 följande:
    Men det var just det som jag diskuterade när du valde att svara. Det var den problematiken jag försökte förklara, att det inte går att säga att man kan förändra de sakerna i sitt liv bara man tar ansvar och jobbar på det.
    Det finns ingen självklarhet att någon belönas av universum på ett magiskt sätt bara för att man jobbar med sig själv. Varför tror du det? Det ökar däremot chanserna att man når sitt mål.
    Ta exemplet med att en blind person vill bli pilot. Tycker du att pilotskolan ska acceptera denne för att den vill det? Det rimliga i situationen är att denne inser att bli pilot inte är rimligt och att man får satsa på annat i stället. Inte är det skolan, passagerarna eller flygbolagens fel att denne inte är lämplig. Ta ansvar kan yttras på olika sätt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-05 23:55:36 följande:
    Håller helt med om det.

Det förändrar dock inte att jag känner för de som haft otur i det genetiska lotteriet och som har haft dåliga föräldrar.

Tycker rent generellt att Maria skriver mycket klokt i tråden. Om man har rejäl uppförsbacke blir det enkelt att kapitulera. Ja, det är en usel idé att göra det men 99 procent i den situationen kommer att göra det. 
    Hörde om en kvinna som stämde sina föräldrar för att de hade fött henne. Hon menade att hon inte bett om det och ansåg att föräldrarna var ansvariga för hennes uppehälle även som vuxen.

Det är samma mentalitet på incels i den här tråden. Du tycker också det är samhällets ansvar, vad som helst som tar bort egenansvaret.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 01:10:48 följande:
    Det tror jag inte alls. Det jag skrev var att det inte går, ingenting annat som du hittar på att jag tror eller tycker.
    Man kan inte heller säga att passagerarna ska acceptera en blind pilot.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Maria) skrev 2023-08-06 01:49:01 följande:
    Men det hjälper ju inte mot att bli pilot.

Det jag skrev om var när folk påstår att man kan själv få sig till det målet man vill bara man jobbar på det.. Att göra vad man mår så bra som möjligt i övrigt är en annan sak. Du pratar om annat än vad jag diskuterade.
    Du tycker ju att man kan få saker genom att vara passiv. Har inte sett någon påstå att man är garanterad att nå sina mål även om man arbetar mot det. Det ökar möjligheterna.

Tycker du att flygplanen ska förändras så att blinda piloter ska få flyga dom? Eller tycker du att piloten ska inse sina brister och ändra målbilden?

är du ts förresten?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 02:24:39 följande:
    Nej, det är hon inte. Hon säger sanningen och då får då en massa påhopp på sig och uppmaningar om att lämna tråden. Det är väldigt typiskt dig och signaturen "incelslem".

Ni vill liksom trötta ut folk genom att bara gå till attack efter attack utan att ha något substansiellt att komma med. Ditt nästa steg kommer självklart vara att hävda att det visst måste en bluff, för hur är det möjligt att det alls finns personer (!) som inte vill delta i ett drev mot incels?

Idag var det prideparaden som går ut på att öka acceptansen och förståelsen för personer med annan sexuell läggning. Det skulle behövas en likadan parad för att minska fördomarna mot personer som lever i ofrivillig celibat och hylla dem. Det du utsätter incels för har stora likheter med vad homosexuella fick gå igenom på 80-talet.

Pratar du nu om att hon skryter om att hon är passiv och "får" ändå sex, och att hon menar att hon inte vill ha någon åsikt om incels, utan mer bara vill berätta hur lätt det är för just henne? Hör det hemma i tråden tycker du? Hur kan du tolka det som "attack" Jag tycker snarare att det är en attack mot incels i så fall. 

"trallallalaa, se hur lätt det är för just miiiig"

det är ingen som bedriver något drev mot folk som inte har sex. Något som däremot möter folks förakt är incels som sysslar med kvinnoförakt, och flyttar ansvaret, som dig. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-06 02:47:52 följande:
    Hon säger sanningen som alla i tråden redan känner till (utom möjligen du) att digitaliseringen av dejting har gjort det extremt mycket lättare för kvinnor att hitta sexpartners och svårare för män att hitta sexpartners. Detta ska då döljas och tystas ner. Hon ska lämna tråden för att det inte passar in i ett incel-hatar-perspektiv. Sanningen ska gömmas undan precis som i diktaturer.

På 80-talet sade man att homosexuella fick skylla sig själva för att blev sjuka i aids. Nu säger du att incels får skylla sig själva för allt som drabbar dem. Är det inte väldigt konstigt att ditt skyll-dig-själv tänk bara gäller incels och ingen annan fråga som du tycker saker om?
    Hon pratar om sin situation som är långt från verkligheten för många kvinnor. Du vill att hennes upplevelse ska appliceras på alla incels genom att passivt låta samhället se till att denne får sex. Varför inte kräva av samhället att någon flyttar höfterna på incelsen också så dom slipper ansträngningen av att göra juck-rörelserna? 

Du pratar om homosexuella och aids epidemin för att det passar din offermentalitet. Varken sd eller homosexuella antar jag vill bli förknippade med dig.

Och nej, jag vill inte att du ska tystas. Tvärtom, jag vill att du ska berätta fler galenskaper så att folk tar avstånd från incelrörelsen och dess toxiska budskap.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 15:21:43 följande:
    Vi har ett rättsväsende för att ta hand om individer som missköter sig och ge dem lämpligt straff. 

Beträffande hat baserat på kön förordar jag att inbegripa kön i lagen om hets mot folkgrupp. Borde vara straffbart att sprida hat oavsett om det rör kön, religion eller etnicitet.

Att bunta ihop människor baserat på grupp tenderar att förvärra beteendet då människan anpassar sig efter sin stereotyp. Därför jag är emot att man trycker incel-begreppet på människor.

Vad vill du kalla "kvinnofientliga, misogyna aggressiva (män) som skyller sitt uteblivna sex på kvinnor/andra män/samhället" istället för "incels" då

Det är ju faktiskt en etablerad beskrivning. Ts exempelvis är en textboksexemplar av en typisk incel enligt wiki. 

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (Fol) skrev 2023-08-06 16:19:23 följande:
    Inga problem att diskutera incels som fenomen som sagt utan att trycka det i pannan på enskilda individer. Ju färre som identifierar sig som incels desto bättre.
    Hur menar du "trycka det i pannan" på folk?

för ja -det är faktiskt skillnad på incels och andra som inte har sex. 

Jag tror du vill att uttrycket personerna som ställer sig bakom "incel" ska kunna verka i det fördolda. Deras åsikter såsom statlig reglering av dejting ska vara ett "frustrerat" uttryck från en i övrigt "normal" man som samhället borde visa en överdriven empati, "stackars mannen, han är ju bara så aggressiv och fientlig för att han får knulla"

Ja, incel har en negativ klang för att det är en toxisk rörelse. Inte för att folk "trycker det i pannan" på andra.
    ställer du dig bakom incelrörelsen och sprider dess propaganda så är du själv en incel, oavsett civiltillstånd också.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?