Anonym (Fol) skrev 2023-10-23 05:19:52 följande:
Det där är bara usla bortförklaringar. Men det är återigen ett kvitto på att TS har en poäng när han hävdar att man lägger mer ansvar på de manliga incelsen än den vanliga människan.
Det här är nu tredje ämnet vi tar upp kring frågan. Först noterade jag att många här anser att man inte är ansvarig för sin egen skilsmässa. Sedan noterade jag att många här anser att man inte är ansvarig för att inte attrahera någon bra person. Och nu noterar jag att man inte ens är ansvarig för sin egen övervikt.
TS borde ta ansvar för sin situation men det bör även personerna i de andra exemplen.
Jag önskar att du blir så extremt svår sjuk och blir tvungen att gå på medicin som ger dig svåra biverkningar som
b.la kraftig övervikt.
Då kan du sitta och intala dig själv att det är bara dåliga bortförklaringar med din övervikt du fått av medicinen, samtidig som du kämpar i svår motvind med viktnedgången för att bli normalviktig igen.
Jag skrev ingenstans att man inte har ansvar för sin egna övervikt. Jag skrev att mediciner och hormonella p-medel/mediciner kan gör att man får kraftig vikt upp gång som gör det sedan SVÅRT att ta sig ur.
Ser du och begriper den signifikanta skillnaden? Eller skall du fortsätta att driva ditt direkta falska påstående om att nu tar man "inte ansvar för sin övervikt"?
Som jag har skrivit till dig tidigare, du är otrolig svartvit i ditt synsätt. Du ser inga nyanser och har ett tolkning och tankesätt som går ut på "det ena innesluter/utesluter det andra per se", d.v.s helt perfekt svartvitt.
Du vad de ANDRA skriver i sina inlägg får stå för dem. Det är inget du kan hålla emot mig. Jag står för det jag skriver i mina egna inlägg. Så blanda inte in vad andra skriver i fortsättningen när/om du svara mig. Det får strå för dem.
Ja TS ska ta hand om sin situation. Dock så får ju TS räkna med att han får mothugg med sina äpplen och päron jämförelser som han stoppar in ofta i sina inlägg.