• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 13:08:46 följande:
    Fast nu har du inte läst vad jag skrivit.

Jag har sagt att om man har allvarliga psykiska problem som exempelvis självmordstankar så ska man söka hjälp. Om man däremot är en ganska vanlig man som inte klarar av att attrahera kvinnor så ska man sätta igång och anstränga sig och jobba.
    Ja och vad är då det för fel att den man som är en misogyn incels, tar hjälp av en psykolog för att jobba på det?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 16:48:52 följande:
    Det är lite som att gå till en datorreparatör om man har fel på bilen.
    Kan du svara ordentligt, eller är det normalt för dig att komma med intetsägande patetiska skitsvar, bara för att frågorna inte passar dig?

Ställer om frågan.

Ja och vad är då det för fel att den man som är en misogyn incels, tar hjälp av en psykolog för att jobba på det?

• EnAnonumius
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-08 16:40:14 följande:
    Vet inte hur många gånger jag ska behöva upprepa att jag är gift och har barn.

Misogyniteten i sig är inte problemet. Det är att incelsen är oattraktiva. Sedan hittar de alla möjliga ursäkter för att inte ta tag i problematiken. Att hävda att kvinnor är skräp är bara en dålig ursäkt egentligen. Surt sa räven om rönnbären som man säger.
    Jo tjenare.. Misogyniteten i sig är inte problemet..
    Nej nej, vi säger väl det då.. 🙄

Du vet misogyniteten är en del av det oattraktiva med incelsen som spär på deras icke attraktivitet.

• EnAnonumius
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-10-08 17:38:57 följande:

Jag har inte kallat dig för incel. Du bekräftar egentligen det jag hävdar i föregående inlägg. Att du såsom incels tror att deras brist på sex handlar om ytliga saker. Du säger att incels är oattraktiva. Kvinnor anser att incels är oattraktiva på grund av deras åsikter.

Läser man i tråden så verkar incels uppgivna, de tycker det har gjort "allt" jag gissar att de köpt ett gymkort som de besöker två gånger i veckan och kör 3*12 reps på alla muskelgrupper. (Ok, nu raljerar jag) men det som saknas är insikten att det handlar om det inre. En incel kan inte komma till den insikten genom googlande. Läser man på familjeliv så verkar det som att incels får råd av andra män hur dom ska behålla sin misogynitet och samtidigt kunna följa det för kvinnor, gå till gymmet och köra muskelgrupper, eller annat ytligt. Inga råd om att ändra sig inifrån. Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst. Gissar att dessa män väljer bort att lyssna på kvinnorna de vill ligga med för att de inte ens ser dom som människor. Konstiga, läskiga varelser som de letar efter en formel för att kunna förstå.

" Kvinnor skriver det, avfärdas direkt av män som anser sig vara "experter" för att " det visst går att vara misogyn och samtidigt få ligga" så jävla hopplöst."

Precis exakt så är det.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:03:49 följande:
    Det handlar om att kvinnor vill att samhället ska hjälpa män som de valt ut ska ge orgasm till dom. 
    Nu har du förmedlat din direkt lögn...
    Är det en nästa direkt lögn du vill förmedla?

• EnAnonumius
    Hejhoppgummi skrev 2023-10-09 21:47:28 följande:
    Och den taktiken fungerar bra? man lyckas nog verkligen attrahera fler kvinnor när man ser ner på kvinnor, föraktar kvinnor och förväntar sig att bli hyllad enbart på grund av att man är född med penis. det måste vara en sååå bra dejtingstrategi. (är alltså extremt ironisk för de som kan välja att misstolka?)
    Ironisk? Tycker du inte alls var ironiskt..

Du var snarare sarkastisk..  😏
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-10 00:30:47 följande:
    Nej, det stämmer inte. Titta på komikern Russel Brand som var både extremt misogyn och lyckades attrahera väldigt många kvinnor. Det finns massor av andra exempel i samband med metoo. De män som kan få vilken kvinna de vill är generellt mer respektlösa och misogyna än de män som måste värdesätta de få relationer de har.
    Anekdootisk bevisföring har en väldig låg reliabilitet..

Så det är dags nu att börja förväxla rollkaraktärer med det privata?

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-10 01:42:07 följande:

Är den här sångaren mindre misogyn än en typisk incel?

www.svt.se/kultur/rammsteins-sangare-anklagas-for-sexuella-overgrepp

När, notera att det står NÄR, skall du få in i din skalle att folk är väl medvetna om att det finns "misogyna incels" och  "icke misogyna incels"?
    Aldrig?

Folk snackar om misogyna incels och skriver också misogyna incels. Men av nå¨gpon outgrundlig anledning så översätter du det i din skalle till "!alla incels".
    Man kan ju undra varför du gör så.

Är det för att du själv är i grund och botten en misogyn incel och inte vågar stå  för det och då gör bara svepande generaliseringar på incels och sedan hoppar på och tillskriver andra att det  är så de skriver? 

Sedan vad har DU för BEVIS på att sångaren i Rammstein är en "incel" och misogyn?

Han är anklagad, det finns inga bevis framlagda ännu för att han verkligen våldtog. Och betänk på att det tyska rättssystemet fungerar lite annorlunda än det svenska.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-12 02:48:55 följande:
    Varför insinuerar du att en man måste vara perfekt för att duga som partner? Det är inte så det har sett ut historiskt. Varför skulle inte mindre attraktiva män ha en chans?
    Varför läser du andras inlägg så som fan läser bibeln? Det är liksom en röd tråd hos dig.. Uppenbart väldigt viktigt för dig att göra så, att läsa andras inlägg så som fan läser bibeln.

Har du sett någon kvinna hävda att de vill ha en "perfekt man"... Sedan vad är "prefekt man"? Jag tror vi kvinnor kan avgöra detta utan hjälp av misogyna incels.

Brand ja han stötte på många kvinnor och han låg med en hel del kvinnor också. Dock så behöver det knappast betyda att han "hatar kvinnor" och/eller att han ser ned på kvinnor för den saken skull. Det i sig betyder inte heller att "majoriteten" av kvinnor skulle finna honom attraktiv för den saken skull heller och du kan använda det emot kvinnor för att få dem att välja då en s.k "mindre attraktiv man" för att misogyna incels vet "minsann bättre, till och med bättre än kvinnorna själv, och trycker ihop kvinnor till en homogen grupp".

För mig är en bra attraktiv man (rent av prefekt man) en man som respekterar mig som invid och kvinna, och jag har samma värde som honom...

En misogyn incel har noll/zero/zipp/nada attraktions värde. Misogyna incels har så lågt attraktions värde så det är dags att uppfinna minusskala på attraktion.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-10-14 14:51:10 följande:
    Kan du inte titta på dokumentären innan du uttalar dig om att han inte ser ner på kvinnor? Det räcker att titta några minuter för att förstå hur mycket han respekterade det andra
    Kan du inte titta på dokumentären innan du uttalar dig om att han inte ser ner på kvinnor? Det räcker att titta några minuter för att förstå hur mycket han respekterade det andra könet.

www.svtplay.se/video/j16gM1n/dokument-utifran-russell-brand-och-kvinnorna

Är inte det här det ultimata beviset på att snacket om att misogyna män alltid hamnar på minusskalan för attraktion är en total bluff från er sida? Att utmåla incels som misogyna är bara en rationalisering av er för att legitimera att 30% fullt dugliga (mindre attraktiva) män ska tvingas in i sexlöshet.

könet.

www.svtplay.se/video/j16gM1n/dokument-utifran-russell-brand-och-kvinnorna
    Då borde du ju hylla Russel Brand då.. Ni har ju det gemensamma att ni är respektlösa mot kvinnor.

Du med dina respektlösa förslag över att kvinnor skall begränsas sina val, så att misogyna insels skulle ha en "större chans"  att bli valda av kvinnor.
    Är inte det här det ultimata beviset på att snacket om att misogyna män alltid hamnar på minusskalan för attraktion är en total bluff från er sida? Att utmåla incels som misogyna är bara en rationalisering av er för att legitimera att 30% fullt dugliga (mindre attraktiva) män ska tvingas in i sexlöshet.

Så var det dags igen. Du gillar att direkt ljuga upprepat va? Du älskar riktigt att trakassera dina debattmotståndare. Du har ju hävdat att lögn är en form av trakasserier.

Jag har aldrig utmålat incels (generellt i majoritet i grupp) som misogyna.

Jag har sagt upprepat om och om och om igen
    att det finns två grupper av incels.

*) Insels som är ICKE misogyna.

*) Insels som är misogyna

När skall du få in det i din tjocka skalle, att jag har ALLTID delat in incels i två grupper? Aldrig?

Sedan så har jag sagt i från till dig flera gånger att jag vägra att stå till svars för vad andra skriver i denna tråden. De får stå för dem.

Far du med en direkt lögn till om vad jag har skrivit och inte skrivit, i mina inlägg, och tillskriver mig åsikter jag aldrig har haft, så kommer jag att anmäla ditt inlägg så att det bli raderat.

Sedan så lägger du av med, en gång för alla, att tillskriva mig åsikter jag aldrig har haft.

Jag skrev så här citerar mig själv från inlägg #7470:
    "För mig är en bra attraktiv man (rent av prefekt man) en man som respekterar mig som invid och kvinna, och jag har samma värde som honom... "

(slut på citatet)

Jag skrev bara enkelt vad som är en attraktiv man för MIG. Det hade du sett om du hade läst ordentligt.

Hur kan du få det till att handla att det skulle vara ett sätt att tvinga mindre attraktiva män in i sexlöshet?
    Alltså snacka om att du gör en rejäl tankevurpa.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?