• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

molly50 skrev 2023-07-27 20:03:21 följande:
    Ja,bl a så gick jag till samtalsterapeut. Det kändes bra att prata med någon utomstående som kunde hjälpa mig med andra tankesätt.
    Att få en annan syn på mig själv och andra.
    Jag behövde hitta tillbaka till mig själv.
    Och jag förändrade även mitt utseende litegrann.
    Men framförallt självkänslan var viktig att jobba med för mig.
    Att gå till en samtalsterapeut låter inte speciellt ansträngande i jämförelse med de uppmaningar som riktas till incels om att skaffa ett bättre jobb, en högre lön, fler vänner och en större social krets för att få högre status och "ha något att erbjuda". Saker som kan ta flera år att uppnå om det ens är möjligt.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-28 23:02:52 följande:
    Ja, du är obehaglig. Du tycker det var bättre förr eftersom kvinnor på ett eller annat sätt var tvingade till äktenskap. Du tycker det var kollektivt korkat av män att låta kvinnor tjäna pengar. Du är avundsjuk på influensertjejer, för att inte tala om att du vill att dejting ska regleras statligt via ett organ som bedriver förhör med kvinnor. Du kallar dig själv för en "riktig man" och menar att svenska folket har röstat på ett parti som manar till förändring (antar att du menar begränsning av kvinnors rättigheter) du talar positivt om Åkesson så jag antar att du menar sd.

Men det har du ju själv skrivit, det har jag upprepat tidigare. Det du gör nu är bara ett i leden av dina använda härskartekniker-gaslighting-
    Det mesta av det du skriver stämmer inte eller är grova överdrifter, förutom att jag vill att dejtingmarknaden ska regleras. Det stämmer.

Om jag verkligen var avundsjuk på influencertjejer. Vad är problemet med det? Är inte det själva syftet med deras image att man ska avguda dem som är så perfekta och vilja ha deras liv genom att köpa de saker som de marknadsför? Jag tycker snarare att det är patetiskt.

Har aldrig kallat mig själv för en riktig man, men jag har sagt att det finns många svaga naiva män i det här landet vilket är farligt i en tid när det inte går så bra generellt och vi står inför stora prövningar. Det har dock inget med incels att göra och det finns ingen politisk koppling till incel-debatten.
  • Anonym (hej)
    molly50 skrev 2023-07-29 01:22:50 följande:
    Ok. Så du menar att jobba med sig själv innebär att skaffa bättre jobb och högre lön samt fler vänner och större social krets?
    Då var jag alltså helt fel ute som hittade en man trots att jag hade ett låglönearbete och inte en allltför stor social krets?
    Nej, det är inte jag som menar det utan det var några som skrev det i början av tråden.

Jag antar att det är skillnad på att vara man och kvinna, för de kraven ställs bara på män trots att vi officiellt sätt ska leva i ett jämställt samhälle.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-28 23:27:34 följande:
    De som får brukar ju också har något att erbjuda så det blir en win-win, det är de som vill att staten ska lägga sej i som vill roffa åt sej utan att att ha något att erbjuda.
    Vad är det som den genomsnittliga kvinnan har att erbjuda i större utsträckning än genomsnittliga mannen som gör att kvinnor får mycket mer uppmärksamhet inom dejting? På vilket sätt är de bättre människor?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-29 01:53:00 följande:

Nu gaslightar du igen. Allt jag skrev tidigare är sånt du sagt. Dessutom så försöker nedspela dina inlägg om statlig reglering av dejting. I den normala världen, befolkat av normala människor så är sånt extrema och radikala åsikter, såna åsikter som säkerställer en individs utanförskap i samhället, sånt som säkerställer att en individ förtjänar att bli kallad för incel. Det är samtidigt något som bemöts med förakt och obehag då det avskalar folks egna viljor och klassar dom till "resurser" som någon vill ska fördelas.

Begriper du verkligen inte att det bara är ditt eget fel att du är incel? Förstår du nu , vid det här laget varför folk ryggar tillbaka från incel? (hänvisning till trådstart)

eller ska du fortsätta låtsas?

Precis så där behandlades SD i Sverige fram till för ett år sen. Alla som var anhängare till dem skulle frysas ut, mobbas, bemötas med förakt och straffas genom att få sparken eller liknande. Hur gick det, tycker du? Idag har SD makten. De flesta andra erkänner att SD hade rätt och att de gjorde fel som behandlade dem illa. Under tiden blev hela samhället förstört, när alla hävdade att de problem som SD pratade om inte fanns på riktigt. Idag kan ingen blunda för de problemen. Har du inte lärt dig något av det?

Nu har vi ett problem med incels som bara växer i omfattning. Då är ditt svar på att vilja förfölja de som pratar om incel-problemet och presenterar lösningar på det. Du förnekar även att problemet ens finns överhuvudtaget. Varför förväntar du dig ett annat utfall i den här frågan?

Det är tur att du i alla fall inte har möjlighet att trakassera mig i verkligheten som du drömmer om. Ingen ska behöva bli straffad för sina åsikter. Dina värderingar är inte förenliga med demokratiska principer. Du är en sjuk människa.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-31 11:36:52 följande:

Är alla ensamma män detsamma som incel? Eller vad är din definition av incel? Vi som försöker och har försökt diskutera ser en skillnad mellan ensamma män och incels. Att en ensam man inte är att betrakta som incel förrän den dagen han lägger ansvaret på sin ensamhet på kvinnorna och staten och kräver rättigheter.

Jag personligen hatar inte incels, men jag hatar de åsikter som incels står bakom. Det är en stor skillnad och viktig för diskussionen. Vi har yttrandefrihet, men vi har också lagstiftning mot diskrimineringsgrunder. Att anse att en kvinna borde fördelas som en handelsvara, eller erbjudas kåthetspiller för att släppa till etc så är det inte bara förminskande av kvinnor, utan även emot lagen kring allas likas värde. Kalla mig gärna feminist om du mår bättre av det, det påvisar bara att du inte förstått problematiken om så är fallet. En sista avslutande fråga till dig Palle, anser du att vi borde värna om lagen? Eller är den inte alltid tillämpbar?

Huruvida någon är incel eller inte har ingenting att göra med vilka åsikter den personen har. Det enda som avgör vem som är incel är om personen har sex eller inte (förutsatt att den vill det).

Är det inte konstigt att du påstår att incels har vissa åsikter som ingen i den här tråden i alla fall har gett urryck för? Kanske är det du som har massa fördomar om incels och måste jobba på det, snarare än att det är incels som det är fel på.
  • Anonym (hej)
    ClumsySmurf skrev 2023-07-29 02:32:30 följande:
    Män och kvinnors sexualitet är generellt olika, män vill ligga oftare och med fler vilket skapar obalans i tillgång och efterfrågan och när det enbart handlar om sex brukar män sänka kraven vilket ökar möjligheterna att få ligga, de är inte heller lika noga med personligheten. Det är i stort sett bara män som kan tänka sej att ligga med någon de hatar enbart för att få ligga så om nu femcels skulle hata män så skulle de inte argumentera för att staten skulle dela ut ligg till dem som vissa manliga incels gör.

Det är män som tycker att en kvinnlig 3a duger för en manlig 5a så det är män som bestämt marknadsvärdet. En manlig 2-3 skulle kunna få ligga en hel del om det finns många ettor men de manliga ettorna blir utan. Online dating funkar sämre för vissa män än att träffa kvinnor IRL, ju fler av dem som envisas med att använda online dating ju lägre blir konkurrensen för de med samma "handikapp" om de försöker träffa kvinnor IRL.
    Nu medger nu precis som jag att det finns en obalans i utbudet mellan män och kvinnor. Utbudet av män är för stort, vilket gör det svårare för män att få relationer/sex än för motsvarande kvinnor i samma position. Detta ger upphov till att det finns fler manliga incels än ensamma kvinnor.

Varför hånar du ensamma män och säger att de "inte har något att erbjuda" när du vet att de har ett sämre utgångsläge att träffa någon pga sitt kön?

Varför vill du inte rätta till denna obalans i utbudet mellan könen genom att införa begränsningar för de män som har mest sex med olika kvinnor? Är det för att du till varje pris vill behålla dina privilegier som kvinna där det är enklare för dig att få relationer/sex än för motsvarande män?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 13:35:25 följande:

Har inte du gett uttryck för vissa åsikter, såsom att staten ska reglera hur många kvinnor vissa män ska få ligga med, så att kvinnorna räcker till alla?

Tror du på allvar att det är en åsikt som delas av gemene man/kvinna?

De flesta räknar inte ensamma män eller kvinnor som vill ha sex som incels, utan incel är man om man visar upp förakt och hat mot kvinnor och anser att någon annan ska lösa problemet. Som du, som tycker att andra ska lösa ditt problem. 

Ja, det är en helt annan sak än att kvinnor ska fördelas till män mot sin vilja.

Nej, det är ingen som har tänkt i de banorna förut men jag tror i alla fall att ganska många män skulle hålla med mig. Nästan alla män är medvetna om hur mycket obalans och orättvisa dejtingapparna skapar. De enda som inte känner till det är gamla gubbar.

Vem bestämmer vad som är förakt mot kvinnor? Ni anklagar mig för det, trots att det inte stämmer alls.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-31 13:39:55 följande:

Flytta till Nordkorea, där blir du säkert tilldelad en fru. Vi andra stannar i Sverige och låter alla, män som kvinnor, att fritt välja vem vi vill ha förhållande med och vem/hur många vi vill ligga med. 

Ingen har pratat om att tilldela fruar, så varför påstår du det?
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-29 16:01:55 följande:
    Mänskliga rättigheter omfattar sådant som hälso- och sjukvård, men inte fitta.
    Sex är ingen rättighet. Varför blir du då så upprörd över att jag vill begränsa dina möjligheter att hitta olika män att ha sex med? Det är inte en rättighet, eller är du inkonsekvent där också?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?