• Anonym (hej)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 17:32:37 följande:
    Ja, det undrar jag också. Jag gissar att ts menar sd då han har tagit upp Åkesson tidigare.

Ts verkar gå i tron att sd ska tilldela honom flickvän.
    Här har vi ännu fler lögner.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 17:40:26 följande:
    Så underligt att du inte ser dina personangrepp. Du verkar förväxla "män som står upp för mäns intressen" med att "tvinga kvinnor till sex med män" Det är två helt olika saker.

Vidare så verkar du förväxla män med kvinnoföraktande incels. Det är också två helt skilda saker. Män har inte såna åsikter som du.
    Jag har bara gått till personangrepp mot dig. Det är för att du började och förtjänar det.

Du har en förmåga att konstant förvanska sanningen om vad jag har skrivit. Till exempel "tvinga kvinnor till sex med män". Var står det? Var har jag skrivit det? Bara för att du hatar incels betyder inte att du har rätt att själv hitta på vad de tycker för att sen slå ner på dem med dina egna fantasier.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Perka) skrev 2023-07-25 17:53:07 följande:
    Vad anser du är mäns intressen?
    Jag tycker det är viktigt att fånga upp unga killar så de inte hamnar i utanförskap.
    Jag ser psykisk ohälsa, arbetslöshet och kriminalitet som bra mycket större problem än incels.
    Vad syftar ditt agerande till och vad är det du gör när du står upp för mäns intressen?
    Att män inte ska ha sämre förutsättningar till att leva ett bra liv än kvinnor. Det är mäns intressen. Alla ska ha samma förutsättningar, män som kvinnor.

Sen kan man undra vad som är hönan och ägget. Att vara incel kan leda till psykisk ohälsa, vilket kan leda till arbetslöshet osv. Det är olika faktorer som samverkar.

Det gemensamma för problem hos män tror jag är att det inte finns så många chanser för män att lösa sina problem. Om du är incel är det väldigt svårt att ta sig ur den situationen. Det finns inget tåg att hoppa på, utan det är mer som att ha hamnat hos kronofogden med en skuld som bara växer.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-25 18:01:28 följande:
    Eller så är det du som inte riktigt begriper vad det du skriver betyder och för med sig.

Men du har iaf märkt vilka konsekvenser det får. Det är ju liksom inte bara otur att år efter år efter år bli dissad av alla helt oberoende av varandra kvinnor. 
    Vad syftar det här inlägget till förutom att nedvärdera och förödmjuka incels?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-22 20:54:54 följande:
    Motkrav nummer ett: bete sig som en man. Ha sunda värderingar, och jobba på sig själv. Precis som kravet på mig själv. dvs inget extra krav bara för att du är man.

Nej du existerar inte för mig, men varken jag eller någon annan tjej eller kvinna existerar för att behöva kvoteras ett knull med dig heller. Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva. Det är det som du har så svårt att förstå. Kvinnor är inte skapta av män för män.

Vilka privilegier har ni gett upp? Förklara gärna. Såvitt jag vet har du har samma privilegier och rättigheter som förr, men att du inte längre har högre rang än en kvinna utan är likvärdig. Är det vad du vill ha tillbaka? Eller menar du att kvinnlig rösträtt införts? Barnaga förbjudits? Sexköpslagen? Samtyckeslagen? Att en kvinna kan och får skilja sig? Att det numera är norm att kvinnor arbetar? Och att man får lov att ha sex innan giftemål? Och att tiderna ändrats från överskott på kvinnor till underskott?
    Varför ljuger du om mina åsikter? Att jag vill kvotera ut kvinnor till olika män, vilket inte stämmer. Vad är ditt syfte med att smutskasta mig på det sättet?

Det var ett privilegium för män att de förut hade fler rättigheter och möjligheter än kvinnor. Är det svårt att förstå? Det betyder att man vill gå tillbaka till det för att man påpekar det.

Mot bakgrund av det behöver du dock fundera på vilka privilegier du har i förhållande till män och vad du kan tänka dig att ge upp för att alla ska få samma chanser och möjligheter.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 18:13:17 följande:

Lösningen ligger inte på kvinnor att dom ska "släppa till" eller på olika sätt bli tvingade till en relation med män såsom statlig reglering eller ekonomisk ojämlikhet. 

Det är inte mäns intressen. 

Varför fortsätter du att upprepa det när ingen har påstått det?

Det jag vill göra är att hindra vissa män från att överutnyttja kvinnor, så den enda frihet som begränsas är i såna fall för män. Det borde väl snarare göra dig nöjd att mäns frihet begränsas.
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 18:15:29 följande:
    Begriper du inte att det är du själv som måste förändras? 

inte samhället 
    inte kvinnor 
    inte attraktiva män

Det beror inte på otur att du blir dissad. 
    Det finns inte så mycket enskild person kan göra för att förändras.

Du verkar dock tro att det enda man behöver göra för att inte vara singel är att ha rätt värderingar och alltid ta kvinnors parti i diskussioner. Därför är jag tveksam till om du ens förstår problemet.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-25 18:30:44 följande:
    Sex "fördelas" inte. Tänk om, tänk rätt.
    Det är klart sex fördelas på en fri marknad precis som andra saker fördelas efter utbud och efterfrågan.
  • Anonym (hej)
    nihka skrev 2023-07-25 18:32:37 följande:
    Varför det? Enligt vad TS beskriver verkar alla kvinnor vara helt nöjda med att inte ligga med honom. Varför ska de tvingas till något de inte vill?
    Var har jag skrivit det? Kan du inte i alla fall försöka hålla dig till sanningen?
  • Anonym (hej)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-25 18:37:27 följande:
    Du hittar på så mycket. Dina åsikter om kvinnor är vad som håller dig borta från kvinnor.

Alla andra förstår det i tråden, men jag gissar att du har etablerat ett psykologiskt skydd för dig själv genom att skylla dina tillkortakommanden på andra eller samhället eller andra män eller omständigheter.

Är det så omöjligt att ta ditt ansvar för dig själv?
    Vad var det som jag hittade jag på när du svarade igen att det enda som hindrar en man från att ha relationer med kvinnor är en dålig kvinnosyn?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?