Anonym (Incel slem) skrev 2023-07-22 20:54:54 följande:
Motkrav nummer ett: bete sig som en man. Ha sunda värderingar, och jobba på sig själv. Precis som kravet på mig själv. dvs inget extra krav bara för att du är man.
Nej du existerar inte för mig, men varken jag eller någon annan tjej eller kvinna existerar för att behöva kvoteras ett knull med dig heller. Du har ingen rättighet att kräva det, det är fritt fram att önska och hoppas men aldrig kräva. Det är det som du har så svårt att förstå. Kvinnor är inte skapta av män för män.
Vilka privilegier har ni gett upp? Förklara gärna. Såvitt jag vet har du har samma privilegier och rättigheter som förr, men att du inte längre har högre rang än en kvinna utan är likvärdig. Är det vad du vill ha tillbaka? Eller menar du att kvinnlig rösträtt införts? Barnaga förbjudits? Sexköpslagen? Samtyckeslagen? Att en kvinna kan och får skilja sig? Att det numera är norm att kvinnor arbetar? Och att man får lov att ha sex innan giftemål? Och att tiderna ändrats från överskott på kvinnor till underskott?
Varför ljuger du om mina åsikter? Att jag vill kvotera ut kvinnor till olika män, vilket inte stämmer. Vad är ditt syfte med att smutskasta mig på det sättet?
Det var ett privilegium för män att de förut hade fler rättigheter och möjligheter än kvinnor. Är det svårt att förstå? Det betyder att man vill gå tillbaka till det för att man påpekar det.
Mot bakgrund av det behöver du dock fundera på vilka privilegier du har i förhållande till män och vad du kan tänka dig att ge upp för att alla ska få samma chanser och möjligheter.