• molly50

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-09-08 20:17:23 följande:
    Bara för att man inte håller med om lösningarna behöver man inte förneka att problemet finns.

Anonym (Fol) tyckte att mina idéer var absurda, men han blev ändå påhoppad för att delade samma syn som mig på orsaken till problemet. Det fick tyvärr honom att ge upp och lämna tråden. Palle och Maria blev bemötta på likadant.
    Nej,men problemet kommer inte att lösas genom att reglera dejtingappar.
    De som ahr svårt att få en kvinna på apparna lär ju inte få det lättare utanför apparna heller.

Kanske för att de delade din absurda syn på hur man ska lösa problemen för incels?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 20:41:40 följande:
    Problemet är att inte lika många män och kvinnor blir valda. Om andelen som väljs var samma för män och kvinnor 1:1 som det oftast är/var utanför nätet finns det inget problem.
    Men fortfarande så finns ju problemet att dessa män ändå inte kommer att bli valda då ingen kvinna kommer att välja en man hon inte är attraherad av.
    Många kvinnor skulle nog hellre välja att lämna apparna då.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:36:59 följande:
    Varför bemöter du inte det som står i artikeln istället för att döma ut den på förhand? Är det för att det känns för svårt att göra det?

Källor är till för att diskuteras, inte fungera som absoluta bevis. Om det inte ens går att diskutera dem är det dock helt lönlöst...
    Men vad finns det egentligen att diskutera om artikeln?
    Den är baserad på en persons egna åsikter. Åsikter som råkar stämma överens med dina.
    Den är knappast faktabaserad.
    Så vill du diskutera utifrån källor så länka till en källa som visar på fakta att dina åsikter stämmer.
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 21:41:34 följande:
    Jag med. Hade alltid högsta betyg i gymnasiet på källkritik.
    Ändå så hänvisar du till källor baserade på personliga åsikter. Inte fakta. 
  • molly50
    Anonym (Många) skrev 2023-09-27 11:43:28 följande:
    Incel är detsamma som kvinnohatare eller personer som utvecklat ett sådant. Benämningen används dock här på forumet lite hur som helst. En kvinnlig medlem menar t.ex. att alla ensamma och kärlekstörstande män per definition är incels. Det är helt fel.
    Det finns även män som kan använda detta ord fel.
    TS i denna tråd,t ex,kallar alla ensamma män för incels. Oavsett om de är frivilligt eller ofrivilligt ensamma. 
  • molly50
    Anonym (Många) skrev 2023-09-27 18:44:49 följande:
    En kvinna på forumet hävdade att alla ensamma och kärlekstörstande män per definition är incels. Det är felaktigt och missvisande.
    Du har kanske blandat ihop den kvinnan med TS?
    För det är så TS resonerar.
    Eller så har jag missat det kvinnan skrev. 

Ja,det håller jag med om. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2023-09-28 16:13:10 följande:
    Kvinnor straffas alltså inte av män utan av sina egna smala preferenser. Om kvinnor kontaktade män som spelade i deras egen liga skulle de få svar mycket oftare. 
    Fast gäller inte detta även män,i så fall?
    Och varför ska man svepa ja på någon man inte attraheras av?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:09:54 följande:
    Risken att inte bli vald korrelerar starkt med vilket kön man har. Försök inte att göra detta till ett individuellt problem och skuldbelägg de män som har förutsättningarna mot sig.
    Att ha åsikten att ansvaret för att förbättra sina förutsättningar ligger hos dessa män själva är väl inte att skuldbelägga?
  • molly50
    Anonym (hej) skrev 2023-09-30 22:21:22 följande:
    Nej, det fanns inte incels på den tiden.

När jag skriver så syftar jag inte bara på incel-problemet. Folk hade bättre värderingar på den tiden. En framtidstro och framtidsanda. Idag har vi accepterat att samhället resignerar och att våra bästa dagar finns bakom oss. Hur hoppfullt är det?

Alla problem vi har idag är en direkt konsekvens av de moderna värderingar som ni incel-motståndare uppvisar. Det är värderingar som hade varit helt otänkbara för 100 år sen.
    Enligt dig så är ju alla ensamma män incels,så vad är det som säger att incels inte fanns då?
  • molly50
    Anonym (Fol) skrev 2023-10-02 18:50:25 följande:
    Ingen lever frivilligt ensam. Det är emot människans natur.

I 9 fall av 10 är individen för oattraktiv för att attrahera en attraktiv partner. Den sista tiondelen försöker gång på gång att skapa relationer men de är för messed up för att klara av det.
    När jag var singel så var det helt frivilligt. Tro det eller ej.
    Och skulle jag bli singel igen så skulle jag hellre leva som singel än att ta en man jag inte vill ha. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?