• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-07-31 00:07:03 följande:
    Men man kan ändra attityd till att istället för att sprida hat som eskalerar i mer hat, sprida någon form av ödmjukhet till den större delen av gruppen incels och visa att det inte är ok med våld och hot mot kvinnor som en väldigt liten del av incels faktiskt står för.

Om man försöker inkludera den stora majoriteten av incels istället för att exkludera dom som grupp, så kommer det finnas enormt mycket bättre förutsättningar för ett gott klimat för oss alla.
    Jag tycker du ska sluta sprida skit. Ingen sprider hat.

Inkludera? De vill knulla. Jag tänker inte lägga upp mig. Vill du?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:48:28 följande:

Oj vad du letar fel. Jag har förmågan att diskutera i generella drag. Det finns alltid undantag, men man behöver ta till sig termen generell om man ska kunna reflektera över olika ting i livet. Det är inte personligt. 

Ska vi låtsas som att inte tex kvinnor blir mer påverkade av reklam och är känsligare gentemot kollektivet fast det är fastställt vetenskapligt?

Är jag även då mansfientlig när jag skrev att män inte har samma sociala förmåga som kvinnor och inte heller lika bra på att upprätthålla vänskapsrelationer som kvinnor? Oj vilken nedlåtande attityd jag har mot män.

Ja, när ska du sluta låtsas att kvinnor blir mer påverkade av reklam?

Det finns studier som visar att unga kvinnor blir mer negativt påverkade av reklam än unga män - mår dåligt av sitt utseende och vikt.

Både män och kvinnor har så mycket social förmåga man är intresserad av att träna sig till.

Sluta misshandla vetenskapen för att backa upp dina fördomar.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-31 00:49:43 följande:

Det frustrerade klientelet verkar flockas här nu - men jag behöver sova nu, så ni får älta vidare med någon annan.

Sova bort sin frustration funkar nog för en del för stunden iaf. Tänker att det nog handlar om frustration som gör att man kallar människor som inte håller med en för feminister och manshatare och börjar yra om pnf-diagnoser och alkohol samtidigt som man inbillar sig att man är så ödmjuk och håller en så bra diskussionston. Det kanske bottnar i en vana att projicera sina egna tillkortakommanden. Det där med att skylla på omgivningen och maniskt försvara andra som gör det.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-31 08:57:11 följande:
    Att kvinnor och tjejer är mer påverkbara av reklam är ett välkänt faktum inom marknadsföring.
    Nej, kvinnor är inte mer påverkbara av reklam.

Historiskt sett har det funnits en tendens att kvinnor, särskilt unga kvinnor, har påverkats mer av vissa typer av reklam särskilt inom områden som skönhet, mode och hälsa. Orsaken är att kvinnor ofta framställs i reklam på ett sätt som fokuserar på deras utseende och kroppsideal.

Det finns också forskning som visar att kvinnor kan vara mer benägna att påverkas av reklam som riktar sig specifikt till deras kön, medan män kan vara mer benägna att ignorera eller inte reagera på sådan reklam. Detta beror på att kvinnor oftare har blivit målgruppade och marknadsförda genom reklam som riktar sig till deras känslor och självkänsla medan män oftare har varit målgruppen för reklam som framställer den som rationella eller objektiva köpare.

I takt med att reklam mer och mer inriktar sig på att även få män att känna att de inte håller måttet kommer fler unga män att reagera negativt på reklam.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-31 09:34:02 följande:
    Det är så mycket av det du skriver som inte stämmer med vad jag skrivit så jag vet inte vart jag ska börja. Så därför gör jag inte det.

Det märks så tydligt att du kämpar med att underminera och att försöka ta kontrollen retoriskt på olika sätt att det blir larvigt.

Det enda en liten gruppering i denna tråd visar är att med Ert förakt för nämnda grupp, har ni precis lika svårt att släppa lite av hatet, gå vidare och försöka vara en del av lösningen istället för problemet, som den gruppering ni ogillar så skarpt.

Nu tänker jag inte lägga mer tid på denna diskussion. Jag tänkte göra något produktivt av dagen och råder dig att göra detsamma. Kanske återkommer ikväll och diskuterar vidare.
    Gillar du inte dina egna ord i retur? Allt som du anser inte stämmer är vad du har tangentbordskrigat fram alldeles själv. Begrunda istället vad det är du sitter och häver ur dig här innan du råder någon annan.

Det finns inget hat mot någon "gruppering". Alla bemöts på det sätt de förtjänar. Inklusive du själv.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-31 09:54:54 följande:
    Du får väl tro det. Jag har som sagt jobbat med frågorna och kan konstatera att du har fel.

Men du väljer själv vilken verklighetsbild du har i detta huvud.
    Konstigt att någon som jobbat med frågorna inte känner till forskningen runt reklampåverkan på olika grupper. 

Och ännu konstigare att marknaden lägger så oerhört mycket pengar på att göra reklam riktad mot män om de ändå inte påverkas nämnvärt av den. Ett klart smartare drag hade i så fall varit att inrikta reklamen mot kvinnor att påverka män att köpa deras varor riktade mot män.
  • nihka
    molly50 skrev 2023-07-31 10:19:46 följande:
    Jag har också stor förståelse för ensamma män.
    Men det är ju tyvärr de misogyna incelsen som syns när de sprider sitt hat.
    Och de förstör ju på det sättet för andra ensamma män.
    Och jag tror att det bidrar till att man inte vill hjälpa till.
    Incels vill ju ofta inte ha hjälp heller utan tycker att det är alla andras ansvar.
    Då finns det inte så mycket man kan göra.
    Eller hur! Det har väl alla. Ensamma män, kvinnor, unga och gamla. Jag har både sett och själv deltagit i diskussioner med ensamma män som söker råd och stöttning och det är vad de i stort sett får, undantaget enstaka taskiga kommentarer som väl alla trådstartare oavsett ämne råkar ut för

Den som däremot på smått eller stort vis blandar in åsikter hemmahörande från den sk incelkulturen med beskyllningar och snack om deras sexuella rättigheter och hur kvinnor är orättvist "fördelade" och kvinnonedvärderande förslag kan ju räkna med noll sympati från de flesta normalt funtade människor. 
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:20:43 följande:
    Precis så där behandlades SD i Sverige fram till för ett år sen. Alla som var anhängare till dem skulle frysas ut, mobbas, bemötas med förakt och straffas genom att få sparken eller liknande. Hur gick det, tycker du? Idag har SD makten. De flesta andra erkänner att SD hade rätt och att de gjorde fel som behandlade dem illa. Under tiden blev hela samhället förstört, när alla hävdade att de problem som SD pratade om inte fanns på riktigt. Idag kan ingen blunda för de problemen. Har du inte lärt dig något av det?

Nu har vi ett problem med incels som bara växer i omfattning. Då är ditt svar på att vilja förfölja de som pratar om incel-problemet och presenterar lösningar på det. Du förnekar även att problemet ens finns överhuvudtaget. Varför förväntar du dig ett annat utfall i den här frågan?

Det är tur att du i alla fall inte har möjlighet att trakassera mig i verkligheten som du drömmer om. Ingen ska behöva bli straffad för sina åsikter. Dina värderingar är inte förenliga med demokratiska principer. Du är en sjuk människa.
    Och där kom SD-kopplingen. Vad förvånad jag blir. Not.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 13:52:24 följande:
    Sex är ingen rättighet. Varför blir du då så upprörd över att jag vill begränsa dina möjligheter att hitta olika män att ha sex med? Det är inte en rättighet, eller är du inkonsekvent där också?
    Upprörd? Vad finns det att bli upprörd över? Dina galna idéer kommer aldrig att betraktas som något annat än galna idéer.

Jag har inte bett dig eller någon annan att reglera något för att jag ska kunna få knulla. Till skillnad från dig fixar jag det själv. Men när du nu ändå är inne på att det ska regleras hit och dit, vad tycker du om ett system där man reglerar bort möjligheten för en del riktiga fuck-ups, personer som ingen skulle välja om de så var det sista exemplaret på planeten, att komma i närheten av andra människor? Reglera är bra, eller hur!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-31 14:00:21 följande:
    Det finns redan en sån fördelning. Det kallas för skatt. Vill du tar bort den funktionen också eftersom du tycker att alla ska ta ansvar för sig själva eller gäller det inte här för att du själv gynnas av det?
    Nej, det finns inget system där man fördelar människors bankkonton.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?