• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:23:54 följande:
    Då borde inte du tycka att kvinnor ska ha andrs förutsättningar jämfört med männen. 
    Det blir svårt att påstå att det ska vara lika mellan könen 
    Kvinnor har inte andra förutsättningar. Kvinnor kan fortfarande bara få nån som vill tillbaka. Kvinnor precis som män kan inte få nån som inte vill.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:53:50 följande:
    Då handlar det inte nödvändigtvis om att man vill att kvinnor ska fördelas bland männen om männen skulle hypotetiskt få det bättre än kvinnorna 
    "inte nödvändigtvis", men så generöst av dig...
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 15:55:06 följande:
    Kvinnor fick inte propagera på den tiden i stort. 
    "på den tiden". Till skillnad mot nu när det inte finns några krig?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:06:40 följande:
    I så fall.
    Exempelvis varför säger jag då inte att det är en våldtäkt när ni föreslår att jag ska sänka mina krav?
    Ni säger att det handlar om det när män ber kvinnor sänka sina krav men det gäller inte när kvinnor ber männen sänka sina krav
    Du vill bara få knulla och bryr dig inte om vilka du trampar ner på vägen.
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:10:09 följande:
    Och då måste du ha bevis att jag väljer ojämställdhet före jämställdheten.
    Det är ni som säger att det inte ska vara jämställt 
    Du fattar alltså inte att det är ojämställt att ta ifrån kvinnor möjligheten att själv välja partner?
  • nihka
    Anonym (....) skrev 2023-07-27 16:19:50 följande:
    Eftersom du inte vill att det ska vara likadant mellan könen så borde det kallas att du vill samtidigt begränsa männens frihet att välja vem de vill ha ihop med. 
    Alla har friheten att välja vem de vill vara tillsammans med så länge de blir valda tillbaka.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:16:19 följande:
    När kvinnor använder dejtingappar betraktar de män som varor och resurser som som de kan välja att köpa eller kasta på sophögen. Varför ska män acceptera att bli objektifierade som människor på det sättet?

Men om någon säger åt dig att du som kvinna ska få färre valmöjligheter, alltså en femrättersmeny istället för en hundrarättersmeny, så går du i taket och börjar prata om att dina mänskliga rättigheter kränks. Kan du inte se vilket hyckleri du står för?
    Dessa män har precis som kvinnorna anmält sig frivilligt till sajten och då ingår att man blir bedömd och riskerar att bli ratad. Om man inte fixar det kan man låta bli.

Ja, varför ska missunnsamma personer bara för att de själv inte håller måttet inskränka mina valmöjligheter? Varför ska jag lida för dina tillkortakommanden? Sköt du ditt så sköter jag mitt.
  • nihka
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-07-27 18:23:33 följande:
    Allt du skriver är obehagligt på ett eller annat sätt. 
    Och är orsaken till att att inga kvinnor vill.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-27 18:28:47 följande:
    Tänk på det gamla industrisamhället. Där var en man i stort garanterad en fru, barn och en lön som man kan försörja en hel familj på. Det enda han behövde göra som motprestation var att gå till jobbet på morgon.

"Satsa på dig själv" var en kampanj som lanserades av svenskt näringsliv på 80-talet för att öka det egoistiska tänkandet i samhället. Idag 40 år senare har det uttrycket blivit norm för att skuldbelägga individer som misslyckas och rättfärdiga de personer som har nått stora framgångar och välstånd.

Det fanns ingen stor press på individer förr att om du inte är driftig och ihärdig så kommer det att gå dåligt för dig. Skillnaden är att idag har vi mycket större klyftor mellan människor, både i termer av pengar och sex. Om du lyckas kan du bli rikligt belönad, men om du inte gör det för du ingenting alls. Då är det lättare att skylla på den enskilda individen, när det egentligen är samhället som har blivit mer orättvist.
    Tror du på den här smörjan själv?
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-27 18:55:14 följande:
    Den stora frågan är vem av oss som i så fall ser längst..
    Även det har du fått om bakfoten.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?