• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:42:01 följande:
    Man kanske tänker på att det bara är något man skriver på internet och man ändå kommer inte ha någon sex.

Det är annorlunda ifall det handlar om män som redan haft sex och med olika personer. 

Dessutom är det redan så att samhället är otrevliga redan innan någon man ev blir misogyn. 
    Exempelvis det ska inte vara ett samhällsproblem ifall någon man blir utan sexpartner men ett problem ifall de som har sex får något problem. 

Det är inte först efter någon man sagt något som många personer kan vara otrevliga. 

om du är så avundsjuk på dessa män som lyckas ha sex, ha dessa män som förebilder och jobba på att bli mer lik dessa män. 

det är inte ett samhällsproblem, att kvinnor har rätten att välja OM de vill ha en man är inte samhällsproblem. skulle kvinnor tvingas in i tvåsamhet med en man hon inte vill ha, behöver, eller attraheras av, då skulle vi ha ett samhällsproblem.

• Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:52:35 följande:
    jag menar att då ska inte heller männen få hjälp även om syftet är att det ska hjälpa kvinnorna.
    Att det är ologiskt att bara vilja hjälpa ibland om man känner att man får tillbaka något av det. 

Det behöver inte alls vara för man skulle vara misogyn för man är utan sex. 
    Så staten erbjuder alla personer sex ifall de inte ska vara misogyna?

Vad har du fått för dig att det ska bero på det endast?

syftet är inte att hjälpa kvinnorna. hur skulle det hjälpa kvinnorna att tvingas dejta och knulla en man hon INTE vill ha eller behöver? Hur är det att hjälpa någon? Hur är det ologiskt????

har jag skrivit att misogyniteten endast? det är en extremt stor bidragande orsak. Eftersom det är hela människosynen, jag attraheras inte heller av nazister, rasister, homofober eller antifeminster. så att va misogyn är att inte se alla människors lika värde, det är oattraktivt.

• Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 20:59:05 följande:
    Det borde då inte vara ett samhällsproblem för när kvinnor inte hittar män som de uppskattar eller problem som uppstår när folk har sex. 
    Har jag eller någon annan kvinna påstått att det är ett samhällsproblem att vi är hellre är FRIVILLIGT singlar än dejtar vissa typer av män. vi väljer alltså det frivilligt. det är inte ett samhällsproblem. 

vilka problem skulle uppstå när man har lagligt sex med samtycke?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:03:49 följande:
    Det handlar om att kvinnor vill att samhället ska hjälpa män som de valt ut ska ge orgasm till dom. 
    Hahahahaha! jasså? Vilka kvinnor vill det? studier? Källor? tråd på flashback? det enda vi kvinnor kräver av samhället är att vår orgasm ska ses som lika viktig som mannens. men jag och min sambo löser våra orgasmer ihop utan inblandning av staten, visst är det sjukt? att min man och jag kan få orgasm utan statlig hjälp?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 21:05:53 följande:
    Det är sällan någon då snackar om ingen rättighet till ett förhållande. 

Problem som exempelvis kan uppsåt när någon har en sexpartner kan exempelvis vara att de inte orkar ha ett sexliv för de jobbar för mycket, orgasmer etc. 
    Det finns ingen rättighet till förhållande, vad skulle det vara för rättighet? vem skulle ha ansvar för den rättigheten menar du?

att inte orka ha sex till följd av jobb är troligen indikation på att personen är på väg att gå in i väggen. ska en person som är på väg in i väggen eller har gått in i väggen inte få hjälp bara för att den är i ett förhållande? det är så sjuka argument att jag blir på riktigt illamående 
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-08 22:19:54 följande:
    "Vi är ganska många kvinnor i tråden som upprepat samma sak."

Du är ju två av dem.

Du kanske inte blir upphetsad av att läsa denna tråd men det är ju inte direkt så att de har skrivit ner sina misogyna åsikter i sin tinder profil.

Jag tycker inte de ska vara på dejtingmarknaden när de är så mysogyna som de är så misogyniteten är ju orsaken till FU men om det inte står inte skrivet i pannan på de som våldtar, misshandlar och mördar förstår jag inte hur osexiga åsikter kan göra det.

Enligt fultolkaren är det misogyniteten som är orsaken till det ofrivilliga celibatet och om rätt ska vara rätt så är fultolkaren enligt honom själv en man, han avfärdar sin egna källa, där hälften är kvinnor som tror tvärt om.

Du kanske aldrig dejtat på tinder? Jo det märks väldigt tydligt. det är stor skillnad på mäns intresse och engagemang. Annars får du gärna testa skaffa en profil och se.

en man som inleder med *när ska vi ses* eller bara pratar om sig själv är inte en man som är intresserad av en relation eller förhållande. antingen är det en man som är ute efter snabbt knull, eller en man som är väldigt självcentrerad. inget av dessa betyder ATT de är misogyna, men de blir avmatchade illa kvickt och får inte chansen att bevis eller motbevisa misogyni från majoriteten av kvinnor som söker relation och inte knull.

på vilket sätt är det attraktivt eller åtråvärt att dejta en man som bara vill ses för att knulla (att mannen vill ha mig för min kropp inte min person) eller en självcentrerad man? du kanske attraheras av sånt men det är knappast normen.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Många) skrev 2023-10-09 17:55:05 följande:
    Å andra sidan ser man en hel del kvinnor på forumet ifrågasätta vad det innebär att älska personen, då det viktigaste av dem anses vara att man har bra sex.

Jag startade en tråd, visserligen ett bra tag sen nu, där jag ifrågasatte varför sex ofta idag är allt ett förhållande går ut på, och var kärleken till personen tog vägen. Flera svarande ifrågasatte var jag menade med kärlek till personen och menade att den endast det kroppsliga, dvs sexet, var vad "kärlek" gick ut på. Det säger en del om vilken snedvriden tid vi lever i och då är det kanske inte heller så konstigt att många kvinnor mest blir kontaktade av män som bara är ute efter sex. För kärlek till personen verkar ju för många ha upphört att existera.
    så för att ett fåtal kvinnor på ett forum har vissa åsikter är det sanningen? Då behöver du nog bredda din umgängeskrets. aldrig hört talas om fenomenet innan, och inget jag eller mina kvinnliga vänner relaterar till. absolut att ha sex är ett sätt att vara intim och dela kärlek med sin partner, men förhållande och relation är mer än det. Det är att uppleva saker ihop, bli bättre av varandra. Är det bara orgasm man är ute efter finns sexleksaker som sagt.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Många) skrev 2023-10-09 18:57:11 följande:
    Okej, men det är lätt att reagera på motsägelsen. Jag får för mig att det är ett gäng kvinnor på forumet som är aktiva i många trådar, men som ger uttryck för denna dubbelhet.

Det är iallafall känslan man får efter att ha hängt här ett tag.
    Vad menar du med dubbelhet? Att vilja ha sex i förhållande med sin partner? Eller att inte vilja bli kontaktad i enda syfte att ha sex?
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 16:54:01 följande:
    Du ändrade ämnet något.
    Ändrade ämnet? Snarare ser en korrelation som verkar vara svår för vissa att se.

om män uppför sig illa, då blir det ingen dejt. att bli bortvald får antingen männen att
    1) ändra sig och utvecklas till förbättring
    2) accepterar läget och är oförändrad
    3) skyller sin bortvaldhet på kvinnor och samhället.

så hur kan det INTE finnas en korrelation mellan 3) och misogyna incels? Förklara gärna
  • Hejhoppgummi
    ClumsySmurf skrev 2023-10-09 20:36:11 följande:
    Att envisas med att det är misogynitet som är själva orsaken till sexlöshet, att det är just den faktorn som skapar incels är att reducera till en enda faktor vilket är exakt samma sak som att påstå att hade de inte varit misogyna hade de fått ligga.

Det är inte samma sak som att påstå att det bidrar.

jag är lite nyfiken på vilja kvinnor i tråden man avfärdar om man inte tror på det den mannen påstår.
    Har jag sagt att det är enda orsaken? Nej just det. Det är en BIDRAGANDE orsak. trodde alla visste skillnaden på bidragande orsak och att *det är endast därför*. fattar inte vad du argumenterar om? det finns många orsaker till sexlöshet, och sexlösheten kan vara frivillig som ofrivillig. de som är ofrivilligt sexlösa är GENERELLT mer misogyna än de män som lyckas attrahera kvinnor till sex och förhållande. eller vad tror du det finns för gemensam nämnare på de män som förblir ovalda?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?