• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 22:23:36 följande:
    Den var faktiskt rätt bra.. det sjukaste är att det troligen skulle hjälpa.
    Bra. Då kan du börja rekommendera detta istället för att gnälla på att det är kvinnornas fel.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 22:30:56 följande:
     Incels skyller sin brist på social och familjär framgång på kvinnor.
    Detta är inget samhällsproblem utan sjuka tankar som individen måste släppa och ersätta med ett funktionellt synsätt.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 22:43:02 följande:

Nu har jag inte sagt att det är kvinnornas fel, utan istället att det är ett samhällsproblem. Kvinnorna inkluderas i samhället vad jag vet?

Det jag däremot uttryckt är att vissa kvinnor är snabba med att spy ut sitt hat över incels, istället för att diskutera problemet ur fler perspektiv.

Men det handlar troligen oftast om att det är deras sätt att göra sig av med en frustration de bär på, att tillsammans klandra och nedvärdera en utsatt grupp. Precis som rasister går samman och skyller allt på invandrare. Det är oftast en inre frustration som vill ut.

Absolut. Var och en är ansvarig för sig själv.

Jag ser ingen hat. Bara lite sund lägg ansvaret på den som äger problemet.

Väldigt tråkigt att höra att du behöver ett sätt att göra dig av med en frustration du bär på, och att det är därför du klandrar och nedvärderar kvinnor. Precis som rasister går samman och skyller allt på invandrare. Det är oftast en inre frustration som vill ut.

• nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 22:45:51 följande:
    Som samhället skulle kunna hjälpa till med.
    Inte om inte personen själv är intresserad av att delta. Att bara skylla på andra är inte att delta.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:00:18 följande:

När du inte har något att komma med härmar du den du svarar. Det har jag sett förut också. Märkligt beteende.

Jag varken klandrar eller nedvärderar kvinnor.

Men vad bra att du inte är nedvärderande. Då har du inget emot att jag svingar tillbaka dina "trevligheter" till dig.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:17:39 följande:
    Det är nog initialt tänker jag. Kanske kan samhället stötta och hjälpa individen att hjälpa sig själv. Så som sig bör med många som är eller känner sig utsatta.
    Om man känner sig utsatt för att man inte får fitta tilldelat sig finns det nog ingen som kan hjälpa en.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:05:05 följande:
    Ska jag fantisera ihop att du och nihka är alternativa nick också då eller?
    Som om det skulle vara första gången fantiserar ihop saker om mig.
  • nihka
    Anonym (Sol) skrev 2023-07-30 19:03:38 följande:
    Som vaddå? Du ger inga konkreta förslag.
    Även det är någon annans ansvar. Alltid någon annans ansvar.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-30 23:31:15 följande:
    Om du backar ca 3 sidor i denna tråd så var det en bra diskussion i detta ämne. Sen kom du och Cloffe och körde järnet! Troligen var vinet slut och väninnan gått hem tänker jag.
    Du har aldrig fört en bra diskussion. Inte här, inte tidigare och det kommer troligtvis inte hända i framtiden heller.

Det krävs inte mycket innan det krackelerar för dig och den sunkiga synen sippar fram.

Du är ingen hjälp för incels mer än möjligtvis ett avskräckande exempel.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-30 19:23:31 följande:
    Jag förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt att förstå att bara för att något är individens ansvar betyder inte det att samhället ska titta åt annat håll.

Vi har folk som väljer att bli alkoholister, överviktiga, drogberoende, spelberoende mm mm. Likväl bör samhället göra så gott samhället kan för dessa grupper och i synnerhet förebygga att fler hamnar där.
    Det går inte heller att hjälpa dessa människor innan vill ta emot hjälp, erkänner att de själva äger sitt problem och slutar skylla det på andra.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?