• nihka

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-07-29 12:44:29 följande:

Du menar att jag övertolkar?

Låt oss göra en enkel undersökning här i tråden.

Anmäl här i tråden alla ni kvinnor som kan tänka er inleda en relation  en låg status man (Incel)  ibland eller under vissa omständigheter.

Någon?

Låt oss göra en enkel undersökning här i tråden.

Anmäl här i tråden alla ni män som kan tänka er att inleda en relation med en lågstatusskvinna (tandlös rugguggla med underlivssvamp som lever på försöjningsstöd)

Någon?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 21:44:12 följande:
    Ja, det är korrekt förutom att du har fel om att de mest populära männen inte skulle synas alls. De skulle bara synas mindre, så att det blir en jämnare fördelning i antalet matchningar. Det skulle förmodligen göra kvinnor mindre kräsna, män mer kräsna och jämna ut könsgapet i antalet ja-svepningar.

Motsvarande problem existerar inte för kvinnor. Att det finns kvinnor som har få eller inga matchningar alls, så förstår inte varför du tar det som ett exempel.

Hur kan man vara så upprörd över ett förslag som går ut på att skapa rättvisa och utjämna skillnader? Vill du ha ett orättvist samhälle i största allmänhet?
    Ska du inte fantisera om att du ska bli miljonär genom att bankerna fördelar de fetaste bankkontona "mer rättvist" och utjämnar "bankkontoglappet" när du ändå är igång?
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 21:54:42 följande:

Varför far du men osanning om vad jag står för? Jag har aldrig sagt att kvinnor inte ska få ha preferenser. Har full förståelse för deras preferenser. Om jag visste att hälften av de som jag svepade ja på skulle bli matchningar skulle jag också bara svepa ja på 15% av kvinnorna.

Det handlar inte om att män och kvinnor har olika preferenser i grunden eller att kvinnor är mer kräsna. Problemet är att män utger sig för att vara seriösa, men bara är ute efter sex och därmed ljuger för att göra sig mer tillgängliga än vad de borde vara. Det är detta problem som måste åtgärdas för att incels ska få bättre utgångslägen.

Nej, inga åtgärder ska sättas in för att incels ska FÅ ett bättre utgångsläge. De får själva SKAFFA SIG ett bättre utgångsläge. Jobba sig fram till det de vill ha. Precis som alla andra.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 21:58:50 följande:
    Kan du sätta fingret på vad som är obehagligt eller är det bara en känsla?

Om man som du inte förstår att incels är ett problem som finns på riktigt och inte är självvalt kan du läsa de här artiklarna för att förstå bättre:

www.dn.se/ledare/emma-hoen-bustos-har-ni-som-hanar-incels-sjalva-provat-att-leva-utan-sex/

svenska.yle.fi/a/7-10028069

www.svd.se/a/MoXAgK/sexloshet-bortom-incels-5-lasare-som-aldrig-haft-sex-skriver-sjalva
    Att du tycker dig ha rätt till andras kroppar och tycker att en massa åtgärder ska sättas in för att du ska få tillgång till kroppar som inte vill ha dig. Klart creepy.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 22:25:54 följande:
    En enskild person kan inte förändra hur dejtingen fungerar, utan är beroende av hur alla andra agerar och väljer. Därför behöver dejtingen reformeras uppifrån så att den blir mer rättvist fördelad.

Om alla bara roffar åt sig så mycket de kan får vi ett dåligt samhälle i likhet med korrupta länder där mutor förekommer. Trots det är det så dejtingen fungerar idag, att alla tar för sig så mycket de kan. Följden är att många mår dåligt och vi får ett dåligt samhälle, där fenomen som incels och ghosting bara växer.

Jag jämförde med sjukvården och skolan för jag undrar om ni som alltid hänvisar till individens ansvar verkligen har de värderingarna i alla avseenden eller bara i den här frågan.
    Mänskliga rättigheter omfattar sådant som hälso- och sjukvård, men inte fitta.
  • nihka
    Anonym (hej) skrev 2023-07-28 22:36:33 följande:
    Vill du ta bort helt skattesystemet också med parollen "sköt du ditt så sköter jag mitt"?
    I Sverige har vi fördelningspolitik, men det omfattar inte fitta.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 13:19:50 följande:
    Så här svarar forskare i ämnet på frågan:

"?Statistiken, både i Sverige och internationellt är entydig ? när det gäller att välja partner ratar kvinnor i allmänhet män som har lägre utbildning än de själva och/eller som står under dem på den etablerade yrkessociala rangskalan.? Så skrev Bo Rothstein, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet, i en artikel 2013. Han påpekar att parbildningen är asymmetrisk, på så vis att män väljer nedåt och kvinnor uppåt. "

"Vad ska då en ung man tänka på för att inte bli ratad? Marianne Sundström är tydlig:

? Skaffa en bra utbildning och ett bra jobb, säger hon. Undvik kriminalitet och för mycket alkohol. Du behöver nog inte vara så snygg, men du bör vara presentabel, för att använda ett gammeldags uttryck."

Brutal statistik:

"Bland män i Sverige i åldrarna 25 till 45 år som har ett akademiskt arbete lever 73 procent i ett hushåll med barn. Bland arbetslösa eller långtidssjukskrivna män i samma ålder är siffran 23 procent. För jämnåriga kvinnor finns ingen sådan koppling till ställningen i arbetslivet."

fof.se/artikel/2018/8/farre-man-blir-pappor/

Hur många hundra gånger har du postat den här redogörelsen av den gamla studien över åren? Den var väl iofs ny när du började.

Den är bemött och färdigdiskuterad för länge sen. Gå tillbaka till de svar du redan har fått.
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 17:08:16 följande:
    Eftersom unga män fortfarande bemöts med tramsråd här om att deras socio ekonomiska status inte spelar någon roll så är den forskningen i allra högsta grad relevant. 

Som forskaren sa. Är du ung man och singel. Skaffa en bra utbildning och ett välbetalt jobb.
    Det är ingen som har sagt att en persons socioekonomiska status inte spelar någon roll. Den spelar roll precis som en massa annat. Det finns horder av saker man kan förändra om man vill att ens liv ska ändra riktning.

Ja, det är en bra start men räcker förstås inte.
  • nihka
    Anonym (Palle) skrev 2023-07-29 20:59:55 följande:
    Alla vet att det funkar så, trots allt godhetsknarkande med värdegrunder etc.
    Så alla män du känner som har ett förhållande har en bra utbildning och ett välbetalt jobb? Och en rutten personlighet. Inkluderar det dig själv?
  • nihka
    Anonym (Fol) skrev 2023-07-29 22:17:26 följande:
    Det räcker för väldigt många för att få en bra kvinna och familj. Tycker dock inte att man inte ska nöja sig med det utan ta det många steg längre. Mest för att det ger ett bättre liv.
    Nej, det gör det verkligen inte. Man behöver attraheras av varandra och dela värderingar och intressen iaf i någon mån och ha ungefär samma framtidssyn.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?