• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:12:37 följande:
    Jag har rätt att ha vilka åsikter jag vill och du har inte med det att göra. Det är en grundläggande demokratisk rättighet.

Du ska inte tro att du kan skrämma mig eller få mig att känna mig obekväm så att jag blir rädd och tystnar. Dina värderingar är odemokratiska. Det inskränkta synsätt på andras åsikter som du står för är ett stort problem som plågar det svenska samhället. Det är något vi behöver göra upp med en gång för alla om den svenska demokratin ska överleva i framtiden.
    Har du satt i system att läsa både debattartiklar och forums inlägg i en tråd (exempelvis din tråd) så som fan läser bibeln eller?

Finns ingen, inte ens den du citerade och svarade på som nekar dig att ha en åsikt.

Hans värderingar är inte alls "odemokratiska", kom ihåg även om DU anser att hans värderingar är inskränkta, så betyder det inte att de är odemokratiska per se.

Men du verkar ha lite svårt att skilja på "din åsikt" från "reell fakta" det är något man också har upptäckt från dina poster i din tråd.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:14:46 följande:
    En lögn blir inte mer sanna för att de upprepas 500 gångar. Det är därför lögnare ofta blir väldigt upprörda, för de vet att det som de säger inte stämmer överens med verkligheten.
    Så du anser att det är en lögn att en kvinna aldrig skulle riskera att ge sig i lag med en man som föraktar henne?

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:47:09 följande:
    Vad är alternativet till att acceptera det? Vill du att censur ska tillämpas?
    Suck..

Det ena innesluter/utesluter inte det andra per se.

Klara du bara av att tänka perfekt svartvitt eller? Är det därför du tolkar andras inlägg i så absolut svartvitt och utgår från att andra är lika svartvit i tänkandet?

Att inte acceptera en åsikt är inte samma sak som att man vill censurera en åsikt för den saken skull. Det vet vi människor som klara av att förstå att det finns en gråskala.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:53:09 följande:
    Att införa bank-id och stänga ner tillgången till internet för de som har "fel" åsikter. Är det inte att neka någon att ha en åsikt?

Om du tycker det så stå för det. Annars kan du bemöta det inlägget själv.
    Nepp...
    Även om man skulle införa bank-id för att få tillgång till internet, så har du förfarande rätten att ha din åsikt. Den rätten försvinner inte för att du inte skulle få tillgång till internet.

Som jag skrev i en tidigare post till dig.
    Det ena innesluter/utesluter inte det andra per se.

• EnAnonumius
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 19:58:07 följande:
    Anser du att man ska få begå brott på internet? jag anser inte man ska få gömma sig bakom www och begå brott. så har du lagliga åsikter nekas du inte. Eller står du bakom rasism? Barnporr?
    Jag håller med dig i sak att man inte skall begå brott varken URL eller IRL.

Dock även om TS åsikter är helt åt helvete galna och rent av åta helvete konstiga, så undrar ju jag om de kan klassas som brottsliga?

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:48:54 följande:
    Fast om det inte finns några päron i mataffären så köper man apelsiner istället.
    Nej det behöver man inte alls göra. Man kan faktiskt vänta på att päronen finns åter igen på fruktavdelningen.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 19:55:17 följande:
    Jo, det är exakt vad det betyder. Har du inte läst de andra inläggen?
    Jasså betyder det de? 

Ja jag har läst andras inlägg. Jag har även läst dina inlägg med i denna tråd.

Märkligt jag har fortfarande inte sett en enda säga att dina åsikter skall censureras.
    Som sagt att de anser att du inte skall få lov att framföra dina åsikter på internet är inte alls samma sak som censur.
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:06:47 följande:
    Tycker du alltså att det är ett lämpligt straff för att sprida "incelpropaganda" (en subjektiv uppfattning) att man blir avstängd från internet?

Hur kan man fortfarande ha rätt att ha en åsikt om den åsikten leder till begränsningar av den personliga friheten?
    Citera där jag "EnAnonumius"  anser att det är ett lämpligt straff.

Notera att Citatet skall innehålla orden " det är ett lämpligt straff" , och så skall du lägga med inläggsnummer också där du hämtade citatet ifrån.
    Kan du detta?

Jasså inte?
    Nej klart att du inte kan för jag har aldrig hävdat det eller en påstått det.

Du behåller ju din rätt att få ha åsikten. Plain and simpel.

• EnAnonumius
    Anonym (Incel slem) skrev 2023-08-20 20:07:07 följande:
    Man kanske skulle testa anmäla ts för hets mot folkgrupp och se?
    Varför inte?
    Skulle vara intressant att se om de skulle klassas som "hets mot folkgrupp" eller inte..
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-08-20 20:19:35 följande:
    Det finns redan massor av förslag som går ut på att begränsa män och de är helt demokratiska.

Här är flera exempel:
    www.svt.se/nyheter/lokalt/vasterbotten/vill-ha-mansskatt-i-umea
    www.vk.se/2023-02-28/debatt-atgarder-kravs-for-att-fler-man-ska-ta-ut-foraldraledighet
    Men herregud, du försöker att exemplifiera med ett "förslag" som är 10 år gammalt?
    Det förslaget gick ju aldrig igenom heller.
    Så hur fan kan du anser att ett förslag som är 10år gammalt vara legitimt för hur det ser ut i dag?

Så det är att begränsa män att uppmuntra dem att ta mer ansvar och mer föräldraledighet de barn de har hjälpt till att knulla fram tillsammans med den kvinna de är ihop med (förhoppningsvis ihop med)?

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?