• EnAnonumius

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:53:50 följande:
    "Det är inte en uppoffring att vara utan sex. Det är ditt val.". 

"Det är som någon skulle sagt att det är ingen uppoffring att bli våldtagen. Det är ditt val". 

Det går inte att bli utan sex mot sin vilja men det går att bli våldtagen mot sin egna vilja? 
    Är du sjuk på något sätt?

Vet du vad en våldtäkt handlar om? Det är att TILLTVINGA sex med våld.

Det anser du är jämförbart med "inte en uppoffring att vara utan sex"..

Det är bara människor med ett mycket sjukt sinne som använder våldtäkt som jämförelse. 
    Det visar på hur extremt liten kontakt du har med verkligheten.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 15:16:50 följande:
    Sjuk?
    Det jag själv som avgör ifall jag är utan sex ofriviligt. 
    Men ni får ha åsikter

Jag gjorde en jämförelse med våldtäkter för att vid våldtäkter så är det den personen som vill inte ha sex, som avgör. 
    Du fortsätter att bevisa att du är sjuk i skallen.

Fattar du fordrande inte att det inte går att jämföra?

Din jämförelse faller på  två mycket viktiga punkter.

1 Våldtäkt är olagligt.

2 I en våldtäkt så finns ingen s.k "avgör".
    Våldtäkt handlar om sex under TVÅNG och våld.

Det är bara riktigt sjuka individer. som saknar kontakt med verkligheten, som tror att det är en "hållbar och adekvat" jämförelse med våldtäkt, på en kommentar om "att vara "Det är inte en uppoffring att vara utan sex. Det är ditt val"..

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 15:14:16 följande:
    Ordet förtjäna r en tolkning i dom här sammanhangen 
    Eh nej.
  • EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 20:40:16 följande:
    Sjuk?
    Jag skrev att det skulle vara konstigt om någon sa det 
    Så du är en mytoman med?

Nej du har ALDRIG sagt det att det  skulle vara "konstigt att någon sa det"..

Jag citera dig och dina egna ord, d.vs det du faktiskt har skrivit:
    Anonym (....) skrev 2023-09-04 21:53:50 följande:
    "Det är inte en uppoffring att vara utan sex. Det är ditt val.". 

"Det är som någon skulle sagt att det är ingen uppoffring att bli våldtagen. Det är ditt val". 

Det går inte att bli utan sex mot sin vilja men det går att bli våldtagen mot sin egna vilja? 
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 15:16:50 följande:
    Sjuk?
    Det jag själv som avgör ifall jag är utan sex ofriviligt. 
    Men ni får ha åsikter

Jag gjorde en jämförelse med våldtäkter för att vid våldtäkter så är det den personen som vill inte ha sex, som avgör. 
    (slut på citat)

Här är dina vidriga inlägg där du jämför "våldtäkt" med "ingen uppoffring att vara utan sex".

Så nej du har fan inte alls sagt något om att "konstigt om någon sa det"

Du är ju inte bara sjuk, du är en mytoman med.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-06 22:07:35 följande:
    Då anser du att det är orättvist.
    Vad har hon skrivit det att det är orättvist att BÅDA får orgasm om man har samtyckande sex?

Är det så otroligt viktigt för dig att ljuga ihop vad folk menar och skriver?
    Varför är det så viktigt för dig att ljuga ihop vad folk skriver och menar?

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-07 11:03:21 följande:
    Du får ta synonymer på det som låter som ni menar är rättvisa. 

Varför säger ni saker som inte jag sagt, saker som ni tolkar??

Om jag säger att det låter som ni menar något, det behöver inte alls handla om någon lögn.
    Du har aldrig använt dig utlåtanden som "det låter som....".

Du kan ju för fasiken inte komma med några eftersänds konstruktioner.

• EnAnonumius
    Anonym (....) skrev 2023-09-07 11:05:54 följande:
    Jag skrev bara utifrån vad du menade är ett frivilligt val. 
    Ja och det du påstår att "hon menar", är knappast något som stämmer med vad som faktiskt skrivs.

Du sitter och hittar på en egen innebörd, i hennes och även i andras texter, och håller ditt hitte på emot oss..

• EnAnonumius
    Anonym (SL) skrev 2023-09-07 11:51:19 följande:
    Jag vet inte om jag tänker att du ljuger men för mig verkar det som att du saknar erfarenhet och förståelse för sunda ömsesidiga relationer. Dina jämförelser tyder på det. Det blir obehagligt, oavsett om du menar att vara obehaglig.

Det är även väldigt svårt att kommunicera med dig, både kring hur du uttrycker dig och hur du tolkar det andra säger.

Jag tror att du känner att få en kärleksrelation och sex är ett omöjligt uppdrag för dig. När vi säger att det ligger på dig, att du måste förändra dig så har du svårt att relatera till detta för det ligger så långt ifrån vad du tror att du kan åstadkomma.
    (Jag kan ha fel förstås.)

Har du eller har haft vänner? (Obs du behöver inte svara, utan detta är för att få dig att fundera)
    Om nej, varför?

Om ja:
    Fundera på hur ni blev vänner och varför vänskapen fortsatt eller tagit slut?

Blir man vän med vem som helst? Kan någon kräva att vara vän med dig? Kan du kräva? Vill man umgås med någon som är otrevlig, enbart bryr sig om sig själv och sina behov, vill man bli vän med någon som uttrycker sig missunnsamt om den grupp/det kön man tillhör?

För kärlek och sexrelationer påminner mycket om vänskapsrelationer även om det finns skillnader.
    Den stora likheten är man väljer varandra och att det finns ömsesidighet (slå upp ordet och fundera på vad det betyder)

Om du inte har vänner.
    Börja där.
    Börja att jobba för att få och behålla ömsesidiga relationer.
    Ta hjälp av exempelvis en terapeut/psykolog eller habiliteringen (om du har en funktionsnedsättning).
    Det går men det är inget som bara blir utan det är ditt mod, självinsikt kring dina begränsningar och dina ansträngningar som måste till.

Du kan debattera ihjäl dig med oss men det kommer inte förändra din livssituation.
    Du kommer inte bli lyckligare av att skicka ut hundratals meningar i denna tråd och du kommer inte få det du vill ha.
    Word... 👍
  • EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 13:44:58 följande:

Det är helt hopplöst att skriva i den här tråden eftersom ingen vill ta till sig av några argument, vilket har fått de få vettiga personer som fanns här att ge upp.

Då kan du ju föregå med gott exempel på HUR man tar till sig andras argument. Det är en direkt röd tråd hos dig att du konsekvent vägrar att göra det, och även strundtals sjunkit så lågt att du har ljugit om vad andra har skrivit

Så du är knappast rätt person att sitta och tjura om att inte ta till sig andras argument.

• EnAnonumius
    Anonym (hej) skrev 2023-09-08 14:14:19 följande:
    Frågan var inte hur du tycker att dejtingappar ska fungera, utan om du ser kopplingen mellan dem och kvinnors ändrade beteenden som leder till utsortering av män och skapandet av incels.

Tror du på allvar att en anekdotisk bevisföring har hög reliabilitet?
    För det är just vad det du kommer med "anekdotisk bevisföring".

En adekvat motfråga.. Gick du ens klart grundskolan?

Som sagt det är en adekvat motfråga, för de som har gått i gymnasium och i högre utbildningar vet att anekdoter är knappast något valid bevisning.

Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?