• Anonym (....)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 17:24:42 följande:
    Menar du att de straffar ut sig själva från den evolutionära kedjan för att skapa ett bättre samhälle?
    Hur de beter sig mot kvinnor. 
    Inte att de straffar ut sig själva. 
  • Anonym (....)
    nihka skrev 2024-01-02 10:29:56 följande:
    Det handlar om attraktion och kvinnor som inte är attraherade av en man kommer inte att "ge honom en chans" när attraktionen inte finns. Detsamma gäller män. Vi människor är ingen emotionell socialbyrå som det åligger att se till att ingen lämnas utan partner.

Vi dras till den vi dras till och personligen dras jag inte till en person som inte har någon som helst erfarenhet av kärleks/parrelationer. Det är en färdighet man bygger upp över tid och precis som jag inte ville dejta en familjefar när jag var 16 vill jag inte dejta en person som relationsmässigt är en tonåring när jag själv är vuxen. Män och kvinnors roll är inte att lära upp personer på efterkälken utan de flesta vill överlag ha en jämlike.
    Och då borde det inte handla om att människor ska lära upp någon. 
    Och det är ingen färdighet man bygger upp en tid för det är inte ett val om man får den möjligheten 
  • Anonym (....)
    Det handlar om attraktion och kvinnor som inte är attraherade av en man kommer inte att "ge honom en chans" när attraktionen inte finns. Detsamma gäller män. Vi människor är ingen emotionell socialbyrå som det åligger att se till att ingen lämnas utan partner.

Vi dras till den vi dras till och personligen dras jag inte till en person som inte har någon som helst erfarenhet av kärleks/parrelationer. Det är en färdighet man bygger upp över tid och precis som jag inte ville dejta en familjefar när jag var 16 vill jag inte dejta en person som relationsmässigt är en tonåring när jag själv är vuxen. Män och kvinnors roll är inte att lära upp personer på efterkälken utan de flesta vill överlag ha en jämlike.
    Och då är det inte människor ansvar att de som man har sex med får ut något av sexet. 

Och om det ska vara en färdighet att ha erfarenheter för kärlek/parrelationer. Hur byggs det upp ifall man behöver erfarenhet för för att lunna ha ett förhållande och erfarenhet får man för ett förhållande? 
  • Anonym (....)

Och när du var 16 så hade du ett alternativ där du kunde ha det med andra personer i din ålder, och när du är vuxen så kan du hitta någon annan som också har erfarenhet 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 16:36:46 följande:

Det handlar inte om "hat" heller. Det är ju bara så världen ser ut. Jag tror också det finns ett (evolutionärt) syfte med att  människor attraheras av vissa saker. Vad gäller misogyna incels så filtrerar kvinnor bort dom ur en överlevnadsstrategi.

Nej, det är ju inte världens fel och jag kan inte se en rimlig orsak till att (i det här fallet) kvinnor ska hållas ansvariga för incels sexbegär.

Jag har däremot funderat över orsakerna till att incels flyttar över ansvaret på kvinnor? Varför äger dom inte frågan utan axlar en offerroll? Vad är psykologin bakom det? Resultatet blir ju att dessa individer straffar ut sig själva.

Kvinnor bidrar ju delvis till problemet 
  • Anonym (....)

Och då skulle betydligt färre ha ett förhållande om man inte ska se till att ingen lämnas utan partner. 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 18:03:58 följande:
    Hur gör du kopplingen till evolution? Incels som beter sig på det sättet som har avhandlats kommer inte att bidra med sin genetik lika mycket. De har möjlighet att förändras, men väljer offerrollen i stället.

Jag  teoriserar om att det handlar om evolution från ett samhällsperspektiv. Omedvetet så pushar incelsen upp män som är "bättre"
    Och hur vet du att de kan förändras då?
  • Anonym (....)

Och om de flesta personer har sex, då är det något som få blir drabbad av. 
    De flesta som har sex kan istället klaga på andra sexrelaterade problem 
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 16:36:46 följande:

Det handlar inte om "hat" heller. Det är ju bara så världen ser ut. Jag tror också det finns ett (evolutionärt) syfte med att  människor attraheras av vissa saker. Vad gäller misogyna incels så filtrerar kvinnor bort dom ur en överlevnadsstrategi.

Nej, det är ju inte världens fel och jag kan inte se en rimlig orsak till att (i det här fallet) kvinnor ska hållas ansvariga för incels sexbegär.

Jag har däremot funderat över orsakerna till att incels flyttar över ansvaret på kvinnor? Varför äger dom inte frågan utan axlar en offerroll? Vad är psykologin bakom det? Resultatet blir ju att dessa individer straffar ut sig själva.

Och då kan de bli attraherad av kvinnor sim sänker sina krav
  • Anonym (....)
    Anonym (Cloffe) skrev 2024-01-02 18:03:58 följande:
    Hur gör du kopplingen till evolution? Incels som beter sig på det sättet som har avhandlats kommer inte att bidra med sin genetik lika mycket. De har möjlighet att förändras, men väljer offerrollen i stället.

Jag  teoriserar om att det handlar om evolution från ett samhällsperspektiv. Omedvetet så pushar incelsen upp män som är "bättre"
    Det kan påverka kvinnorna på olika sätt. 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?