-
Föredrar du incels som hatar kvinnor vs fredliga incels, då?Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:55:36 följande:Det är obegripligt att du vill kalla någon som inte är terrorist för terroristincels. Andelen terroristincels är säkert 0,000001%.
-
Hur kan en gallring vara slumpvis?Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:59:52 följande:Gallringen är mer slumpvis än stenhård som du tror.
-
Om du inte hittar nån du finner attraktiv. Väljer du då att leva i celibat eller väljer du bland dem du inte finner attraktiva?Anonym (hej) skrev 2023-08-23 20:59:52 följande:Gallringen är mer slumpvis än stenhård som du tror.
-
Nej jag utgick från din uppgift om att du gallrar bort 50% i nuläget. Med ditt förslag försvinner ännu fler kvinnor. Så hur agerar just du om du inte attraheras av de som finns att välja på?Anonym (hej) skrev 2023-08-24 00:04:27 följande:Det är inte ens säkert att en man har ett sånt val inom onlinedejting. Du lever i en helt annan värld.
-
Så om du får svamp, urinvägsinfektion, könssjukdomar, prostataproblem eller potensproblem ska du inte kunna söka vård för det? För att det har med underlivet att göra? Resten av kroppen är okej att söka vård för, men inte just penisen för den KAN användas till sex och sex är ingen mänsklig rättighet som vi har konstaterat?Anonym (....) skrev 2023-08-24 15:32:58 följande:Det behöver inte finnas någon logik när du säger något.
Du snackar om ingen medfödd rättighet till sex.
Nu finns det en medfödd rättighet till vård men du bryr dig inte om det nu. -
Har du reflekterat över att det kanske är exempelvis din autism som gör att du har svårt att förstå andra och de har svårt att förstå dig? Det här kan medföra stora svårigheter gällande att skaffa sig relationer och kanske kan vara en bidragande orsak till att du har svårt att träffa någon. Man kan träna på kommunikativa färdigheter. Antagligen kan en psykolog hjälpa dig med det här. Det är bara ett gott råd, för kommunikation är en väldigt viktig sak gällande att kunna ha relationer till andra. Utan kommunikation blir det svårt.Anonym (....) skrev 2023-08-24 17:52:07 följande:
Eftersom samhället kretsar hel del till sex och man blir påverkad av det medfödd så borde det bli mer naturligt att man ska få säga något om sex jämfört om de flesta andra personer inte har sex.
-
Precis. Om arbetsmarknaden skulle fungera på samma sätt som TS förslag skulle alla de mest kvalificerade kandidaterna döljas för arbetsgivaren, så att de bara fick välja på de som varit arbetslösa länge eller har sämre kvalifikationer.nihka skrev 2023-08-24 17:57:16 följande:Arbetsmarknaden är varken mer eller mindre "rättvis" än dejtingmarknaden.
Om du inte har rätt kvalifikationer för jobbet får du antingen skaffa dem eller så går jobbet till någon annan. -
RÄTTEN att fritt välja partner, kanske?Anonym (hej) skrev 2023-08-25 18:12:17 följande:Väldigt ologiskt att flera då hävdar att det anses strida mot människors rättigheter om vi förändrade hur dejtingappar fungerar.
Det här med att sex inte är en rättighet. Är det något som gäller för alla eller bara för vissa personer? Vilka rättigheter trampar man på om man tar bort vissa personers fördelar?
Eller vill du själv få välja bland ett urval mindre attraktiva? -
Hur ställer du dig till att de 50% av kvinnor du idag sveper nej på är de du kommer att kunna välja på i framtiden isf?Anonym (hej) skrev 2023-08-26 00:26:17 följande:Ok, så själva ansträngningen för dig har alltså bestått av att leta bland hundratals profiler och välja bort dem som inte passar dig. För att sedan bli utbjuden av en kollega.
De möjligheterna har inte en incel haft, så då borde du inte heller förlöjliga den personen och säga att den inte har ansträngt sig tillräckligt.
Är det du som varit för kräsen när du svept nej på 50%, och om du bara får dessa att välja på ,då kommer du alltså att inse att du attraheras av dem ändå? -
Märkligt, känner inte alls igen mig i den bilden.Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-26 20:09:49 följande:
Det här med tilldelning. Ju mer man tänker på det ju vettigare verkar det. Jag har tidigare ställt mig neutral till att tilldelas, men nu börjar jag nog luta åt att det är en bra idé.
Som vanligt tar jag ett avstamp i hur verkligheten ser ut. Idag fungerar det så att en kvinna väljer fritt vem hon vill dejta (och såklart om hon öht vill dejta någon). När en kvinna har valt den ?bäste? mannen så är det absolut vanligaste scenariot att mannen tycker att kvinnan är ganska kass eller i bästa fall medelmåttig.
Kvinnan blir då påsatt och därefter dumpad. Och olycklig. Massor av kvinnor känner igen sig i detta scenariot. Inte ovanligt att detta repeteras flera gånger med flera olika män.
Kanske lovar hon sig själv att aldrig mer träffa en man. Hon blir bitter. På forumet omvandlas detta till "kvinnor klarar sig lika bra utan män, bla, bla..."
I ljuset av detta verklighetsscenario så framstår ju inte alls tilldelning som något dåligt alternativ och även bra för kvinnor.
Men faktum är ju att kvinnor verkar kunna klara sig ganska bra utan män idag.
Jag tycker nog att du ska överlåta åt kvinnor själva att bedöma om de vill dejta eller låta bli.
Tilldelning tror jag varken kvinnor eller män skulle uppskatta.