Inlägg från: Anonym (Cloffe) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cloffe)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (hej) skrev 2023-08-02 16:57:17 följande:
    Ok, så om vi hade träffats i verkligheten. Då hade du alltså agerat för att jag ska straffas för mina åsikter och frysas ut från varje sammanhang. Nu är det ett scenario som aldrig kommer att inträffa, så varför pratar du som att det redan har hänt?
    Det har jag aldrig sagt. Jag skulle undvika dig. Jag antar att andra (speciellt kvinnor) skulle undvika dig om du agerar på det sättet du gör i den här tråden. Skulle du befinna dig på en arbetsplats så antar jag att ingen vill käka lunch med dig eller kanske du till och med blir anmäld till hr.

Det är du som väljer det. Inte samhället. Du väljer att ställa dig utanför, genom att inte ta ansvar utan skylla allt det du är på andra.

Tro mig, jag vill att du förändras, men då behöver du känna ansvaret om dig själv över dig själv. Det är bara du som kan utföra den förändringen.

Vad har du att förlora?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (Balansspelaren) skrev 2023-08-02 17:05:20 följande:
    Stämmer till 110%!
    Ju närmare sanning desto större upprördhet. Slår aldrig fel.

Och visst är det så att Förnekelse är själva grundämnet i många kvinnor, iaf i denna tråden. 
    Klockrent!
    Vad är det som är nära en sanning i den här tråden?

Folk blir upprörda över aggressionen mot kvinnor. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:05:49 följande:
    Nej, jag skrev inte att det var ett misstag. Jag skrev att det har lett till en försämring för män som grupp, eftersom kvinnor fortfarande har krav på män att en man ska tjäna lika mycket eller mer än henne i en relation. Det betyder inte att jag vill förbjuda kvinnor från att jobba.

Vi pratar om samhällsfenomen och inte enskilda individer. Med ditt synsätt är det omöjligt att prata om samspelet mellan män och kvinnor utan att förolämpa någon. Du ser alla åsikter som du inte håller med om som avskyvärda, vilket enligt dig ger dig en legitimitet att gå till personangrepp.

Det här skrev du:
    "Ett privilegium män har förlorat är att alltid tjäna mer pengar än kvinnan. Det är nödvändigt för en partnerrelation eftersom kvinnor inte accepterar män som tjänar mindre än dem. Där ser kvinnor till sina intressen, medan män har gett upp sina intressen. Är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du?"

Du tycker också det var "bättre för 100år sen"

Nu försöker du ändra vad du skrivit.

• Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:33:26 följande:
    Brukar du diskutera politik och komplicerade samhällsfrågor vid lunchbordet och fikat på jobbet? Det gör inte jag.

Det är väldigt konstigt att du nästan kräver att jag ska "förändra mig". Att jag inte får tycka vissa saker. Det är exakt det synsättet som går emot demokratiska principer där man tolererar en pluralism av åsikter.
    Jag har inte sagt att du "inte får tycka något." Det hittar du på. Jag förklarar konsekvenserna av dina radikala åsikter. Du pratar återigen om "demokratiska principer" samtidigt som det är du som yrkar för en begränsning av kvinnors rättigheter. Vilket är något helt odemokratiskt.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:38:16 följande:
    Ja, det är exakt samma sak. Det står ingenstans att vi ska backa bandet och förbjuda kvinnor från att jobba. Istället måste vi hitta andra sätt att lösa incel-problemet.

Till skillnad från dig tror jag inte att incel-problemet är påhittat och självförvållat. Det är där vi skiljer oss mest åt och det är vad som gör dig upprörd att man ens pratar om det som ett riktigt problem överhuvudtaget.
    När någon skriver "är det ett smart kollektivt agerande av män tycker du"? Gällande löner så menar denne att det är ett korkat kollektiv beslut av män. I kombination med åsikten att det var bättre på den tiden  så blir det uppenbart.
    Försök inte.

Jag har aldrig sagt att incel problemet är påhittat. Du själv är ett bevis för existensen. Det är ett problem som inte har att göra med individens avsaknad av sex utan avsaknad av sex och partnerskap är en konsekvens av individens agerande mot kvinnor.

Det är inte hjärnforskning precis. Ju mer man skalar av individens ansvar, desto mindre kommer man till bukt med problemet.

Lösningen på problemet är inte att incels ska kunna knulla. 
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:50:58 följande:
    Nej, jag vill inte ha en begränsning av kvinnors rättigheter utan en begränsning av mäns sexvanor. Det finns inget odemokratiskt med att lägga sig i folks sexvanor. Det strider inte mot någon bärande del av demokratin. Vi gör redan det med samtyckeslagen, byxmyndighetsåldern, sexköpslagen osv.

Vad exakt är odemokratiskt?
    En begränsning av mäns sexvanor är i högsta grad odemokratiskt. Skojar du?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 17:54:25 följande:
    Jag tror inte att problemet är ett överskott av män, utan att det handlar om andra saker.

Generellt sätt borde vi eftersträva mer monogama förhållanden. Därför tror jag på en begränsning av hur många man får ha sex med under en viss period.
    Pratar du fortfarande om "demokrati"?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:24:21 följande:
    Vi hade tvångsterilisering för transpersoner i Sverige fram tills för 10 år sen. Jag tror inte att man pratade om att det var odemokratiskt när man tog bort, utan bara att det var fel. Det infördes från början genom ett demokratiskt fattat beslut och därför kan lagen i sig inte ha varit odemokratisk.

En åsikt är inte odemokratisk bara för att man tycker annorlunda.
    Vi kan väl passa på att införa 10 olika sorts frisyrer man kan välja på såsom de har i Nordkorea också. När du ändå är inne på att begränsa folks friheter i "demokratins" namn.
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:06:35 följande:
    Kommer du ihåg före valet 2022? Då hävdade Löfvens regering att oppositionen var odemokratisk och att det var ett hot mot demokratin om de tog makten.

Nu fick vi ett maktskifte och ett år senare kan vi konstatera att allt snack om att den nya regeringen skulle vara farlig för demokratin bara var tomt prat och lögn. Det var ett sätt för Löfvens regeringen att skrämma upp folk i brist på bättre argument.

Tänk dig för när du anklagar andra för att vara odemokratiska vad det gör med människors tillit och förtroendet för vem man kan lita på.
    Du tar upp Löfven och sd hela tiden. Tydligen så verkar du rösta på sd. Du har också skrivit att svenska män har röstat för en förändring.

Vilken förändring är det du fått för dig att sd gör för svenska män gällande ämnet? Har du fått för dig att ett missnöjesparti tillgodoser allas missnöjen per automatik?
  • Anonym (Cloffe)
    Anonym (hej) skrev 2023-08-02 18:32:22 följande:
    Jag vill kunna använda platspåsar när jag köper frukt och grönt på ICA. Det får jag inte längre pga ett riksdagsbeslut. Är mina demokratiska friheter hotade då?
    Känner du att din frihet har inskränkts?
    Hur kan du göra paralleller till påsar och begränsad sex för män? Ta med din egen påse då.

Du är verkligen i det blå. Du beskriver ett fascistiskt samhälle. Inte ett demokratiskt.
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?