Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 18:47:48 följande:
    Så du skryter alltså.
    Jag försöker visa att man måste inte alls anstränga sig. Det behöver inte handla om mig, eller att jag skulle vara bra på något vis, det var inte poängen. Jag hade kunnat ta någon annan som exempel, för att visa det. Andra gör visst liknande, även om många också är mer försiktiga med sådana saker, så många hade kunnat göra samma utan att lägga ner en massa jobb på att bli social och allt vad som skrivits i tråden.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 21:43:59 följande:
    du är ts.

vill du att lagen ska ändras? Hur ska lagen ändras? Vilken lag ska ändras? Samtyckeslagen? Sexköpslagen? diskrimineringslagen? Vilken lag ska ändras för att antal incel ska minska?

om du är nöjd med din situation, varför fortsätter du argumentera? Återigen beggars cant be chosers. Hur mycket du än försöker trolla med olika konton så kommer du inte få någon lag på din sida som ger dig rätt till en annan människas kropp.

Jag vill inte ändra några lagar vad jag kan komma på nu? Skrev jag det?

Jag är inte nöjd, det har jag väl skrivit redan? Jag skulle gärna jobba med något annat tex. Finns mer men det är väl ganska OT egentligen. Jag förstår inte varför du drar upp det. Du verkar inte läsa så mycket vad jag faktiskt skriver heller.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 21:57:47 följande:

Nej, det kommer de inte, men kanske hittar de ett nytt intresse och nya vänner medan de försöker? 

Tror du inte de mår bättre av det än att bara ha suttit hemma framför datorn och skrivit hatiska saker?

Visst, men det är ju en helt annan sak. Jag pratar om när det inte funkar att själv kunna gör något åt det man ville ha.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 21:59:58 följande:
    Gör du inte? Jag ser bara förståelse och till och med att kvinnor borde offra sig och ha sex så andra kvinnor inte våldtas. Missförstår jag dig?
    Nej jag har inte ursäktar någonting. Jag skrev att jag förstår om man inte kan göra något åt det alla gånger. Och det där var väl ett tänkt scenarie, att någon går och våldtar någon annan för att någon sade nej. Jag vet inte ens om det brukar funka så. Jag har inte skrivit något om vad någon borde, utan det ha du hittat på helt själv.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 22:10:55 följande:
     vad ska jag göra istället? Hålla med att det är orättvist? Ignorera åsikter som är kvinnofientliga? Eller ifrågasätta och försöka få personen med åsikter att vidga vyerna?
    Du behöver inte hålla med om att det är orättvist att vissa föds med fördelar som inte andra får, exempelvis en fungerande syn så att man kan flyga ett plan. Det är upp till dig. Det är inte upp till mig att säga vad du ska göra eller tycka.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 22:32:41 följande:
    Varför fortsätter du då argumentera mot mig? om vi båda anser att incels är ett problem, och att det är incels som behöver anpassa sig till den demokratiska jämställda värld vi lever i. 

eller anser du inte att incels är ett problem? och om
    du inte vill prata om incels skriv i en annan tråd som
    inte handlar om just incels.
    Du vet vad jag argumenterade emot, bara att läsa mina inlägg, det är du som byter samtalsämne och börjar istället prata lagförslag eller vad det var, som jag inte ens nämnt något om, och frågar om jag tycker det verkar normalt. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 22:34:52 följande:
    Vi skriver i en tråd om incels. har du problem med läsförståelsen eller varför vill du inte diskutera just incels?
    Därför att du frågar mig vad du ska tycka om orättvisor och vad du ska skriva i tråden. 
  • Anonym (Maria)
    nihka skrev 2023-08-05 22:41:15 följande:
    Det är ingen som har sagt. Det finns inga garantier, men dina chanser ökar avsevärt om du anstränger dig för att nå dina mål.
    Ja, utrycker man det istället så, då blir det skillnad. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 22:41:49 följande:
    Skrev inte du innan det att lagar ändras med tiden? Eller vem var det Maria? då är det väl självklart att jag undrar om du anser att några behöver ändras till fördel åt incel eftersom vi skriver i en tråd om just incel. Har du glömt bort dina egna svar i tråden?
    Det var fortfarande för att du drog upp just det och frågade mig vad jag tyckte. Du frågade om jag tyckte det var normalt med sådana förslag.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 22:43:28 följande:
    Det är ju du som tycker att det är orättvist att män blir incels. Så vad ska samhället göra åt denna orättvisa tycker du? eftersom du skriver i en tråd om incels.
    Var skrev jag att jag tycker det? 
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?