Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 18:46:10 följande:
    Du förstår att incels skyller på kvinnor när de inte får sex?
    Ja, men nu diskuterade jag någonting annat.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 18:46:47 följande:
    Hur tycker du det ska appliceras på incels? Uppenbarligen så hittar dom inte någon. Är ditt råd till incels att dom ska bli mer passiva? Kommer sexet magiskt då?

Eller anser du att kvinnor ska ställa upp på sex till passiva incels?
    Jag fattar inte varför du ska ha mig till att lösa deras problem.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 18:49:26 följande:
    Alla har begränsningar, skillnaden ligger i hur man bemöter dem.
    Antingen gör man allt man kan för att få en så bra tillvaro som möjligt med sina begränsningar eller så gör man som incels, gör inget annat än skyller ifrån sig på andra och blir bittrare.
    Vilket alternativ valde du?
    Jag tycker iallafall själv att jag gjort mitt bästa. Betyder inte att jag är nöjd och tillfreds med tillvaron ändå. Men just sexet brukar fixa sig som tur är.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 18:50:45 följande:
    Vad är ditt tips till ts? om ts är missnöjd med sitt liv och sin sexlösa tillvaro. Vilka tips har du gett ts? Mer än klaga på de förslag och argument som vi redan försökt med.

ts kan uppenbarligen inte få sex lika enkelt som dig. så vad anser du ts ska göra? Vad anser du samhället ska göra för ts?
    Säger samma till dig som till Cloffe. Varför ska du ha mig till att lösa deras problem?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 18:52:48 följande:
    Starta en egen tråd om det. Denna är återigen om incel, och inte om hur lätt eller svårt det är för Maria att ligga?
    Det var du som drog upp i tråden att det krävs en massa för att ligga och det var vad jag svarade på 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Cloffe) skrev 2023-08-05 18:51:42 följande:
    Vad är anledningen till att du skriver i tråden då? Är det mer för att skryta och trycka upp något i ansiktet på incels?
    obegripligt
    Jag har redan svarat dig på det om hur jag tänkte.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 18:53:53 följande:
    För att du skriver i en tråd om det. Lämna tråden om du inte vill diskutera incel
    Jag svarade på vad du sjäkv drog upp i tråden så tydligen tyckte du det var relevant vad som krävs för att få ha sex.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 18:55:51 följande:

För att ts är MISSNÖJD över sin situation återigen. hade ts varit nöjd hade han väl inte ens skapat en tråd? Herregud. 

vem bär ansvaret för sitt eget liv och lycka? En själv eller någon annan/staten?

Nej, det var väl en annan skribent än TS du skrev till i det inlägget?

Ja, man har själv ansvar hur man gör och man väljer själv om man tycker dina råd är kass. Jag kommer inte kunna förändra mig trots jag sitter ensam osocial introvert och utan jobb. Jag skulle aldrig klara av det du föreslog.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Perka) skrev 2023-08-05 18:56:03 följande:
    Vad tycker du om incels då? Vilket alternativ vore mest konstruktivt om de valde?
    Svaret på just det du frågar nu ligger på sätt och vis i det jag skrev. Jag tänker att det kanske är liknande för andra, vem vet. Man kan bara göra det man kan. Jag vet inte hur det är för dom
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Incelslem) skrev 2023-08-05 19:11:01 följande:
    Men du Maria, vad har du då för konstruktiva råd till en incel? som är missnöjd över sin tillvaro.

du är nöjd med din tillvaro, eller accepterar den. så hur du är spelar inte någon roll i diskussionen. återigen. om du vore missnöjd med din tillvaro, eller om du skulle sluta få napp på dejtingsite. VAD skulle du göra då? om mina råd är så oerhört kassa, säg mig vad du hade gjort i den situationen? eller vill du bara klaga och skryta att du lyckas få sex?

om du är missnöjd, vems ansvar är det att fixa? Ditt eget eller någon annans? det är lixom den frågeställningen som är kärnan i hela argumentet. 
    Jag skulle inte kunna göra någonting åt det. Dina förslag är uteslutna det är ofta för tungt. Kanske blir annorlunda i framtiden. Hur ska man kunna ta ett ansvar som är för mycket för en?
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?