• Hejhoppgummi

Är incel något man förtjänar att vara?

Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 21:18:45 följande:
    Det är inte mitt gebit riktigt hur det ska gå till men det händer väl ibland att de måste låsa in vissa individer. Det är inte upp till mig att bestämma och jag har väl inte direkt några synpunkter på det. 
    Har du inga synpunkter på det? så om jag skulle skriva nu att det bästa för ts är att bli inlåst för att få vård; och för att skydda omvärlden från dessa åsikter. Då hade du sagt *ingen kommentar* eller *ingen åsikt* gällande det? Du brukar hugga på den typen av åsikter nämligen
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 21:32:07 följande:
    Jag har väl inte sagt att det är ett dåligt tips.
    Okej så istället för att säga att det är bra tips ska du istället säga *hur vet du att han inte sökt hjälp* eller *hur vet du att han inte utbildar sig* om du nu tycker det är bra tips?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:07:39 följande:
    Vilket tips syftar du på? Jag såg inget tips i det inlägget där jag svarade så.
    så att säga sök hjälp är inte att ge tips menar du? Vad är det annars menar du?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:06:42 följande:
    Det förstår du väl själv att det måste en läkare bedöma om någon har sådana problem att han behöver bli inlåst, det kan inte jag göra
    Nej jag förstår faktiskt inte. ena stunden säger du att det är incels ansvar att ta ansvar för sitt eget liv, men ingen annan får konstatera detsamma. Då ifrågasätter du hur vi vet att männen inte söker hjälp? Hur vet du att männen söker hjälp? förstår inte dina argument alls faktiskt.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:07:39 följande:
    Vilket tips syftar du på? Jag såg inget tips i det inlägget där jag svarade så.
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 21:32:07 följande:
    Jag har väl inte sagt att det är ett dåligt tips.

Hur kan du säga att det inte är ett dåligt TIPS. om du nästa stund inte sett ett TIPS heller? ännu mer ologiskt.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:20:50 följande:
    Inlägget jag svarade på när jag skrev att det kan du inte veta, skrev ingenstans att någon skulle söka hjälp eller gav tips. Att skriva att någon sitter och väntar på att hjälpen ska komma är inget tips, så nej det var inte något tips som jag kommenterade där.
    slutledningsförmåga? *att inte sitta och vänta* är väl att mena att man bör göra det omvända? dvs stoppa ur tumme från stjärt, ta tag i krage, och jobba på att må bra i sig själv. Men vad vet jag. det kan väl knappast anses som tips för vissa tydligen.
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:25:07 följande:

Jag har inte skrivit att ingen får konstatera det. Jag ifrågasätter att man utgår ifrån att någon inte sökt hjälp när man inte vet det. Det är ju en grundlös och onödig anklagelse att påstå att någon inte har sökt hjälp. Att däremot föreslå till någon att söka hjälp har jag inga invändningar emot.

Skillnaden är att jag aldrig påstått eller utgått ifrån att männen har sökt hjälp. 

grundlös och onödig anklagelse? Då undrar jag återigen vad får man kommentera till en incel i en tråd om incel? Är det enda som godkänns daltande, ryggdunkar och *det är så synd om dig* kommentarer? Du har fortfarande inte svarat vad du anser är en rimlig respons, eftersom all respons som gör letar du efter fel på. oerhört investerad i att försvara dessa menlösa incels, undra varför?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:27:18 följande:
    Det är du var DU som frågade mig varför det är ett dåligt tips att söka hjälp, du gav några olika exempel man kunde göra, och då svarar jag att jag inte sagt att det du skriver är ett dåligt tips. För det har jag inte. 
    Ändå ifrågasätter du *hur vet du om de sökt hjälp* istället för att fråga *vilken typ av hjälp tänker du på*. så varför är det fel att säga till en incel sök hjälp? Utbilda dig? Ta ansvar?

det betyder inte att de inte gör något, bara att de måste göra MER för att ändra sin situation. är det fortfarande svårt att förstå den lilla petitessen?  
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:39:13 följande:
    Fel igen, jag har inte alls letat fel på ALL respons. Det är dina fantasier och ingenting annat. Det jag kritiserar är att man utgår ifrån att personen inte har gjort någonting för att söka hjälp när man inte vet vad personen gjort eller inte.
    Och fortfarande inte ett svar på vad man får skriva. Ska dessa incels hyllas? är du stolt över dessa? imponerad?
  • Hejhoppgummi
    Anonym (Maria) skrev 2023-10-05 22:42:12 följande:
    Fel igen, jag har aldrig sagt att det är fel att föreslå att söka olika slags hjälp eller utbilda sig.

Fast inlägget jag svarade på hhandlade om just att de inte gör något, så jo det betyder just att de inte gör något.
    Oavsett vad de gör eller inte gör så är det som görs inte tillräckligt när de sjunker så lågt att de vill avskaffa friheter, rättigheter och påverka jämställdheten. Allt för egen vinning då de anser sig berättigade ett knull. Då skiter de allra flesta i vad som görs, för det är inte tillräckligt.

men det är tur att du finns och ställer upp för dessa misogyna incels. Ett unikum. Inte något att sträva efter att fler kvinnor bör göra. Då tar vi x antal steg bakåt i utvecklingen
Svar på tråden Är incel något man förtjänar att vara?